Ik vind het toch vooral heel ironisch dat de persoon die met onderstaande quote reageert op school shootings nu op deze manier om het leven komt, schijnbaar terwijl hij stond te praten over wapengeweld...
The conservative founder of Turning Point USA made the comments following a mass shooting in Nashville last week that resulted in six deaths.
www.newsweek.com
Ik vraag mij dan toch af, zou hij zijn eigen dood ook "worth it" hebben gevonden, of gold dat alleen voor schoolkinderen?
Heel luguber, daar ben ik mij van bewust. Dit is ook geen poging om het op wat voor manier dan ook goed te praten. Het is onderdeel van een hele enge glijdende schaal, die
@Joris hierboven ook al beschrijft, en dit is weer een stap verder de verkeerde kant op. Dit lost niks op, dit vergroot het probleem. Er is alleen wel iets meer aan de hand dan alleen maar "vrijheid van meningsuiting", en dat vind ik wel belangrijk om te benoemen. De VS is in rap tempo in een fascistische dictatoriale staat aan het veranderen, mede dankzij de inzet van Kirk. Dat klinkt heel extreem maar de situatie daar is ook extreem, en dat roept extreme tegenreacties op. Je oogst wat je zaait. En nogmaals, ik vind dit ook verschrikkelijk om te zien, het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen en brengt het land alleen maar verder weg van de functionerende democratie die het hoort te zijn. Waar de fuck gaat het heen, inderdaad...