Actualiteit

Ik wil best weer een sneer naar het kapitalisme maken, maar weet er oprecht ook te weinig van.

Lijkt me wel dat als de ontwikkelingen doorzetten, festivals een steeds grotere luxe worden en echt nog maar voor de lucky few. Voor kleinere festivals een doodsteek.

Viagogo? Bestaat dat nog?

Maar bands vragen gewoon veel meer geld (grootste inkomst geworden), mondialisering, producties worden zotter en vooral duurder, wij eisen betere beleving zoals comfort, transport, veiligheid en natuurlijk de staat die ook goed verdiend aan onze uitgaven.

Niet te vergeten dat (groot)aandeelhouders als livenation (eigenaar van Mojo en ticketmaster) hun winstdoelen opleggen en willen behalen, dat werkt in de gehele pyramide door. En uiteindelijk betalen consumenten dat. En hebben onafhankelijke partijen meer moeite te concurreren.

In het afscheidsinterview van de vorige directeur van LL met 3voor12 werd dit kort aangestipt.

Hogere ticketprijzen komt zeker niet alleen door artiesten, onderstaande uitleg van the Wall Street Journal geeft op het einde weer dat in situaties 50% van de ticketinkomsten bij artiesten terecht komt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Niet te vergeten dat (groot)aandeelhouders als livenation (eigenaar van Mojo en ticketmaster) hun winstdoelen opleggen en willen behalen, dat werkt in de gehele pyramide door. En uiteindelijk betalen consumenten dat. En hebben onafhankelijke partijen meer moeite te concurreren.

In het afscheidsinterview van de vorige directeur van LL met 3voor12 werd dit kort aangestipt.

Hogere ticketprijzen komt zeker niet alleen door artiesten, onderstaande uitleg van the Wall Street Journal geeft op het einde weer dat in situaties 50% van de ticketinkomsten bij artiesten terecht komt.

Vooral in Amerika zijn ticket prijzen echt verschrikkelijk, was vroeger ook al, maar nu zijn de prijzen daar helemaal extreem aan het worden

Vooral in Amerika zijn ticket prijzen echt verschrikkelijk, was vroeger ook al, maar nu zijn de prijzen daar helemaal extreem aan het worden
Is dat niet gewoon ook het gevolg van marktwerking? Zoveel sectoren worden daardoor naar de gallemiezen geholpen.

Is dat niet gewoon ook het gevolg van marktwerking? Zoveel sectoren worden daardoor naar de gallemiezen geholpen.

Is marktwerking niet gewoon een van de vele gevolgen van het woord 'overbevolking' dan? Want DAT helpt pas een hoop naar de gallemiezen...

EDIT: Lekker zwart onderwerp, sorry, het zal de maandagochtend zijn...

Is marktwerking niet gewoon een van de vele gevolgen van het woord 'overbevolking' dan? Want DAT helpt pas een hoop naar de gallemiezen...

EDIT: Lekker zwart onderwerp, sorry, het zal de maandagochtend zijn...
Of is overbevolking ook weer een gevolg van de perverse ongelijkheid in de wereld als gevolg van marktwerking?

Dat we onze planeet naar de haaien helpen is deels een andere discussie. Mijn punt was meer dat geen enkele sector er beter van wordt als die (groten)(deels) geprivatiseerd wordt. Wonen, zorg, openbaar vervoer, kan nog wel doorgaan. Cultuur is natuurlijk geen sector die de facto in overheidshanden zou liggen, maar mijn punt was meer dat het doorgeslagen kapitalistisch denken heel veel sectoren om zeep helpt.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Of is overbevolking ook weer een gevolg van de perverse ongelijkheid in de wereld als gevolg van marktwerking?
Overbevolking is het gevolg van heel veel dingen. Daar zal kapitalisme (en dus marktwerking en privatisering) vast ook wel bij horen, iemand zal die twee vast wel, in die volgorde, aan elkaar kunnen linken.
Maar andersom vind ik het duidelijker aan de oppervlakte liggen. Teveel mensen betekent schaarste op heel veel vlakken, dus ook ticketing (met uitzondering van Pinkpop tickets dan ;) )

Dit geeft wel weer een goed gevoel van de afgelopen editie:

Pinkpoppers dronken watertoegang voor 1600 mensen in arme wijken bij elkaar​

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Blijkbaar sprak ik voor mijn beurt. :ROFLMAO:

Volledig los van de discussie over het handelen van Vitesse: in dit stadium had niemand meer een stuiver gegeven voor de winkansen van Vitesse. Pure euforie!!!
En volledig terecht. Jullie zijn de grootste slachtoffers van allemaal. Gefeliciteerd!!

• Geweldig
Waarderingen: RickHuissen
Charlie Kirk doodgeschoten. Nooit mijn favoriet geweest maar waar the fuck gaat het heen met de vrijheid van meningsuiting

Charlie Kirk doodgeschoten. Nooit mijn favoriet geweest maar waar the fuck gaat het heen met de vrijheid van meningsuiting
Het hele systeem in Amerika is de afgelopen jaren veranderd. Mensen worden geacht elkaar te haten als ze niet dezelfde politieke voorkeur hebben. Gewoon een hele gevaarlijke cocktail waarvan ik bang ben dat het einde nog niet in zicht is.
In juni is Melissa Hortman nog doodgeschoten en op dezelfde dat is een andere US representative beschoten. Na korte opheft zijn ze daar ook weer verder gegaan. Trump is natuurlijk ook al eens neergeschoten. De ophef zal wellicht nu wat langer duren omdat kamp Trump het natuurlijk helemaal gaat uitmelken, maar feit is dat dit niet de eerste politieke moord daar is en het zal vast ook niet de laatste zijn.

Ik hoop maar vooral dat de veranderende discours hier niet verderzet om de US achterna te gaan, want ik zie het verharde debat op sommige vlakken het voorbeeld van de US volgen.

Ik vind het toch vooral heel ironisch dat de persoon die met onderstaande quote reageert op school shootings nu op deze manier om het leven komt, schijnbaar terwijl hij stond te praten over wapengeweld...
Ik vraag mij dan toch af, zou hij zijn eigen dood ook "worth it" hebben gevonden, of gold dat alleen voor schoolkinderen?

Heel luguber, daar ben ik mij van bewust. Dit is ook geen poging om het op wat voor manier dan ook goed te praten. Het is onderdeel van een hele enge glijdende schaal, die @Joris hierboven ook al beschrijft, en dit is weer een stap verder de verkeerde kant op. Dit lost niks op, dit vergroot het probleem. Er is alleen wel iets meer aan de hand dan alleen maar "vrijheid van meningsuiting", en dat vind ik wel belangrijk om te benoemen. De VS is in rap tempo in een fascistische dictatoriale staat aan het veranderen, mede dankzij de inzet van Kirk. Dat klinkt heel extreem maar de situatie daar is ook extreem, en dat roept extreme tegenreacties op. Je oogst wat je zaait. En nogmaals, ik vind dit ook verschrikkelijk om te zien, het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen en brengt het land alleen maar verder weg van de functionerende democratie die het hoort te zijn. Waar de fuck gaat het heen, inderdaad...

Ik vraag mij dan toch af, zou hij zijn eigen dood ook "worth it" hebben gevonden, of gold dat alleen voor schoolkinderen?
Nee tuurlijk niet. Ik weet dat 'ie dood is inmiddels, maar Kirk was een egocentrische zak die naar universiteiten ging om onwetende studenten te 'debatteren' (lees: zo hard mogelijk schreeuwen zodat het lijkt alsof je gelijk hebt). Die gast hielp maar al te graag mee aan het verneuken van de VS en bedoelde absoluut niet z'n eigen leven met die quote.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik vind het toch vooral heel ironisch dat de persoon die met onderstaande quote reageert op school shootings nu op deze manier om het leven komt, schijnbaar terwijl hij stond te praten over wapengeweld...

Heel luguber, daar ben ik mij van bewust. Dit is ook geen poging om het op wat voor manier dan ook goed te praten. Het is onderdeel van een hele enge glijdende schaal, die @Joris hierboven ook al beschrijft, en dit is weer een stap verder de verkeerde kant op. Dit lost niks op, dit vergroot het probleem. Er is alleen wel iets meer aan de hand dan alleen maar "vrijheid van meningsuiting", en dat vind ik wel belangrijk om te benoemen. De VS is in rap tempo in een fascistische dictatoriale staat aan het veranderen, mede dankzij de inzet van Kirk. Dat klinkt heel extreem maar de situatie daar is ook extreem, en dat roept extreme tegenreacties op. Je oogst wat je zaait. En nogmaals, ik vind dit ook verschrikkelijk om te zien, het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen en brengt het land alleen maar verder weg van de functionerende democratie die het hoort te zijn. Waar de fuck gaat het heen, inderdaad...
Waar ik eerder het gevoel dat dit soort politieke moorden vaak ook kon zorgen voor het gezamenlijk afkeuren van de daad zie je nu vooral reacties over dat hij het verdiende en wat dan wel niet allemaal nog meer, je moet niet gek opkijken dat aanhangers van Trump/Kirk dan opzoek gaat naar de overtreffende trap, de cocktail waar @Joris het over had. Bah enge wereld en ondanks dat Amerika een stuk gepolariseerder is als Nederland, zie je het hier ook steeds meer.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik had nog nooit van die mens gehoord tot gisteravond en zo te lezen had hij een wel heel wereldvreemd gedachtegoed.

Wel triest dat er dan toch weer een zot opstaat die deze actie onderneemt.

Volgens mij kun je de twee conclusies "dit had nooit mogen gebeuren" en "deze lul zou de wereld niet hoeven missen" ook gewoon naast elkaar trekken...

EDIT: en direct na het posten van deze zin heb ik dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt "waak je er zelf ook even voor dat je niet mee polariseert Rick?"

Users who are viewing this thread