IS heeft niks meer met geloof te maken, het heeft niks met moslims of Islam te maken. Waarschijnlijk zijn 95% van de slachtoffers van IS andere moslims. Laten we gewoon iedereen in hun waarde laten, maar fundamentalisten keihard aanpakken. Ik mag dan wel Turkse ouders hebben, maar ik ben geen moslim maar atheist en als er zoiets als goden bestaan dan zijn het James Hetfield en Lemmy Kilmister voor mij
Precies. Ik heb vanaf mijn geboorte tot mijn vierde in Syrie gewoond en alle vrienden die mijn ouders daar hebben gemaakt vinden het vreselijk om te zien hoeveel schade IS aanricht in hun land en vele andere landen. Mijn ouders en verdere familie zijn vrijwel allemaal Nederlands maar we volgen de gebeurtenissen iedere dag en gaan soms op bezoek in de vluchtelingencentra waar oude vrienden en kennissen nu verblijven. De vluchtelingendiscussie baart ons echt zorgen, ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die nog steeds denken dat vluchtelingen IS strijders zijn en niet doorhebben dat die mensen dit soort aanslagen zo regelmatig meemaakten dat ze hun leven op het spel zetten om hier naartoe te komen.