Actualiteit

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
IS heeft niks meer met geloof te maken, het heeft niks met moslims of Islam te maken. Waarschijnlijk zijn 95% van de slachtoffers van IS andere moslims. Laten we gewoon iedereen in hun waarde laten, maar fundamentalisten keihard aanpakken. Ik mag dan wel Turkse ouders hebben, maar ik ben geen moslim maar atheist en als er zoiets als goden bestaan dan zijn het James Hetfield en Lemmy Kilmister voor mij

Precies. Ik heb vanaf mijn geboorte tot mijn vierde in Syrie gewoond en alle vrienden die mijn ouders daar hebben gemaakt vinden het vreselijk om te zien hoeveel schade IS aanricht in hun land en vele andere landen. Mijn ouders en verdere familie zijn vrijwel allemaal Nederlands maar we volgen de gebeurtenissen iedere dag en gaan soms op bezoek in de vluchtelingencentra waar oude vrienden en kennissen nu verblijven. De vluchtelingendiscussie baart ons echt zorgen, ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die nog steeds denken dat vluchtelingen IS strijders zijn en niet doorhebben dat die mensen dit soort aanslagen zo regelmatig meemaakten dat ze hun leven op het spel zetten om hier naartoe te komen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het oefenduel tussen België en Spanje, dat voor dinsdag stond gepland, gaat niet door wegens de dreiging van terreur.
Dat melden Belgische media dinsdag.
Er zouden sterke aanwijzingen zijn dat Abdeslam Salah, de terrorist die nog voortvluchtig is na de aanslagen in Parijs van vrijdag, een aanslag heeft gepland. De Belgische federale politie heeft een nieuw opsporingsbericht verspreid om Salah te kunnen arresteren.
Mede vanwege de aanwijzingen is het dreigingsniveau in België verhoogd van 2 naar 3, waar 4 het maximum is. Het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken heeft daartoe maandagavond laat besloten.
Door het hogere niveau zullen er meer soldaten in het straatbeeld verschijnen. Ook zal de bewaking op stations en andere openbare locaties toenemen.
Volgens het coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse in België, het zogeheten OCAD, is de dreiging van een aanslag "mogelijk en waarschijnlijk".
Risico is er vooral bij grote sportieve en culturele evenementen waar veel mensen samenkomen, zoals een voetbalwedstrijd. Op advies van het OCAD en na overleg met de bevoegde instanties en de Spaanse nationale ploeg heeft de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) besloten de wedstrijd af te gelasten.
"Wij betreuren het heel erg dat een dergelijke vriendschappelijke match tussen twee gemotiveerde ploegen zo laat geannuleerd moet worden en begrijpen dat heel wat supporters ontgoocheld zullen zijn. Wij willen en kunnen in deze uitzonderlijke omstandigheden echter geen enkel risico nemen met de veiligheid van onze spelers en supporters"
http://www.nu.nl/aanslag-parijs/4166284/oefenduel-belgie-spanje-afgelast-wegens-terreurdreiging.html
 

Evenstar

Playlistbediener
4 nov 2015
5
0
Evenstar wrote:
IS heeft niks meer met geloof te maken, het heeft niks met moslims of Islam te maken. Waarschijnlijk zijn 95% van de slachtoffers van IS andere moslims. Laten we gewoon iedereen in hun waarde laten, maar fundamentalisten keihard aanpakken. Ik mag dan wel Turkse ouders hebben, maar ik ben geen moslim maar atheist en als er zoiets als goden bestaan dan zijn het James Hetfield en Lemmy Kilmister voor mij


Precies. Ik heb vanaf mijn geboorte tot mijn vierde in Syrie gewoond en alle vrienden die mijn ouders daar hebben gemaakt vinden het vreselijk om te zien hoeveel schade IS aanricht in hun land en vele andere landen. Mijn ouders en verdere familie zijn vrijwel allemaal Nederlands maar we volgen de gebeurtenissen iedere dag en gaan soms op bezoek in de vluchtelingencentra waar oude vrienden en kennissen nu verblijven. De vluchtelingendiscussie baart ons echt zorgen, ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die nog steeds denken dat vluchtelingen IS strijders zijn en niet doorhebben dat die mensen dit soort aanslagen zo regelmatig meemaakten dat ze hun leven op het spel zetten om hier naartoe te komen.

Ik denk dat er op dit moment drie soorten "vluchtelingen" zijn.

1) De echte vluchtelingen. Die weinig of zelfs helemaal niks meer hadden in Syrië. Mensen die echt moesten vluchten om in leven te blijven, mensen die daar echt helemaal geen kans hadden om iets op te bouwen. In mijn ogen zijn deze mensen welkom en moeten we ze zeker proberen te helpen.

2) De gelukzoekers. Mensen die mee proberen te liften, mensen die uit de boot stappen met en Iphone of de nieuwste Samsung Galaxy, mensen die paar duizend euro op zak hebben, mooie merk tas vol met dure make-up. Dit zijn dezelfde mensen die zeiken dat ze geen lekker eten krijgen en dat hun matras te hard is. Meteen op een bootje terugsturen. Geld en moeite die we anders in deze mensen gingen steken moeten we steken in de echte vluchtelingen.

3) ISIS strijders. Niet alle vluchtelingen zijn ISIS strijders en als er serieus mensen zijn die zo denken dan weet ik niet wat we daar op kunnen/moeten antwoorden. Helaas weet ik wel zeker dat er ISIS strijders zitten tussen de vluchtelingen. Het is gewoon een makkelijke manier van binnenkomen met zo'n softe Nederlandse regering of een niet functionerende Belgische regering.

Als we nou streng selecteren, goed kijken wie waar vandaan komt kunnen we de echte vluchtelingen goed helpen en de mafkezen buiten de deur houden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
De oefenwedstrijd tussen Duitsland en Nederland is afgelast.
Op last van de politie kan het duel niet doorgaan. Het stadion in Hannover wordt op dit moment ontruimd.

Tom Egbers, presentator van NOS Sport die in het stadion was, vertelt dat het stadion "vanwege veiligheid wordt ontruimd". Commentator Jeroen Elshoff moet zijn commentaarpositie verlaten. "Niemand weet wat er precies aan de hand is".

Buiten het stadion heerst een licht gespannen sfeer. "De mensen zijn een beetje onrustig", aldus Tom Egbers.
Verdacht pakketje gevonden

De vondst van een verdacht pakketje leidde eerder op de avond tot chaotische taferelen op de toegangswegen rond het stadion, die een uur lang geblokkeerd waren.

Rond de HDI Arena, het stadion in Hannover, wemelt het van de blauwe zwaailichten door de honderden politieauto's en er staan politieagenten met machinepistolen. Bezoekers worden vaak meerdere keren van top tot teen gefouilleerd.

Bondskanselier Angela Merkel en haar voltallige ministersploeg zijn ook aanwezig in Hannover, net als minister Edith Schippers van Sport namens Nederland.
http://nos.nl/artikel/2069741-oefenduel-duitsland-nederland-afgelast.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Reactie van Eagles of Death Metal.
While the band is now home safe, we are horrified and still trying to come to terms with what happened in France. Our thoughts and hearts are first and foremost with our brother Nick Alexander, our record company comrades Thomas Ayad, Marie Mosser, and Manu Perez, and all the friends and fans whose lives were taken in Paris, as well as their friends, families, and loved ones.

Although bonded in grief with the victims, the fans, the families, the citizens of Paris, and all those affected by terrorism, we are proud to stand together, with our new family, now united by a common goal of love and compassion.

We would like to thank the French police, the FBI, the U.S. and French State Departments, and especially all those at ground zero with us who helped each other as best they could during this unimaginable ordeal, proving once again that love overshadows evil.

All EODM shows are on hold until further notice.

Vive la musique, vive la liberté, vive la France, and vive EODM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Leon Ramakers en Wilbert Mutsaers, de grote mannen van Mojo: “Altijd vanuit de onderbuik”
Over Lowlands en DTRH, clubs vs festivals, ducks on ice en Parijs

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/November/Dubbelinterview-Leon-Ramakers-en-Wilbert-Mutsaers---Alles-vanuit-de-onderbuik-.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
http://www.nu.nl/muziek/4168755/protestzanger-armand-69-overleden.html
Protestzanger Armand, artiestennaam van Herman George van Loenhout, is op 69-jarige leeftijd overleden.
Dat meldt zijn platenmaatschappij Top-Notch Excelsior vrijdag.

De Brabantse zanger is vooral bekend van het nummer Ben ik te min, dat veertien weken in de Top 40 heeft gestaan. Het liedje werd door de gevestigde orde als controversieel gezien, waardoor Armand beschouwd werd als een protestzanger.

Na het verschijnen van Ben ik te min is de carrière van Armand in sneltreinvaart gegaan. Hij bracht in de periode van 1971 tot 1981 zes albums uit.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
AB Brussel heeft alle concerten (waaronder Bring Me The Horizon) van dit weekend geschrapt vanwege de verhoogde terreurdreiging.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zojuist dat intervieuw bekeken...
Pfff... die valt wel even zwaar hoor. Die gasten mogen echt van geluk spreken dat ze nog leven als ik die verhalen hoor. Allemaal op een haartje na geraakt.
Ook zwaar om te zien hoe Jesse eigenlijk geen moment naar voren kijkt als ie niet aan het woord is.
Diep respect voor die gasten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Thomas wrote:
http://www.vice.com/read/eagles-of-death-metal-discuss-paris-terror-attacks


* slik *

Ik heb het interview net even gekeken, dan zit je toch met een flinke brok in je keel. Het lijkt me echt ongelofelijk om als band te moeten aanschouwen hoe je fans recht voor je ogen stuk voor stuk vermoord worden. Onvoorstelbaar.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Pff ik kan hier zo boos om worden. Maar thanks voor dit hier plaatsen, ik ga hier morgen over debatteren kan dit artikel wel gebruiken.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Heb het artikel net eens goed doorgelezen en ik moet zeggen dat ik het vanuit hun kant ook wel snap. Sowieso wordt het Nederlandse volk naar mijn mening echt enorm slecht over alle zaken mbt het asielbeleid geïnformeerd. Mensen blijven met vragen zitten (hoe lang blijven de asielzoekers in Nederland? Hoe veel asielzoekers komen er precies? Moeten ze terug als het weer "veilig" is of mogen ze hier blijven? Wie gaat het allemaal betalen?). En dat schept natuurlijk wantrouwen en angst onder de mensen. Daarnaast is een asielzoekerscentrum waarin 1.500 man kunnen worden opgevangen opgevangen niet niks (het is dan zelfs de op twee na grootste van Nederland), en dat gaat vast en zeker onrust met zich meebrengen in een dorp als Geldermalsen. Maar goed, het blijft natuurlijk enorm triest en dit gedrag kun je gewoon niet goedkeuren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bullshit, fucking media blaas alles op. Om terug te komen op Fresku: 'media is zijn moraal kwijt' zo raak.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bullshit, fucking media blaas alles op. Om terug te komen op Fresku: ‘media is zijn moraal kwijt’ zo raak.

Mee eens. Ik vraag me echt af wanneer deze mensen eens na gaan denken over de hele vluchtelingensituatie. Uiteindelijk zijn zij degene die meer problemen veroorzaken dan de vluchtelingen zelf. De PEGIDA nazi's die de laatste weken tot twee keer toe in mijn Utrecht waren en nu door Rotterdam marcheren lijken ook steeds meer aanhangers te krijgen door hun manipulatieve maniertjes waarmee ze in de media komen. PEGIDA zou 'de stem van de hardwerkende en bezorgde Nederlander' zijn. Van dat soort zinnen krijg ik al de kriebels, maar feit blijft dat die zogenaamd bezorgde Nederlanders door heel Nederland de Hitler-groet brengen en er nog aanhangers bij krijgen ook. Ik vind het te walgelijk voor woorden.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja verdomme man die Pegida demo's, gadverdamme. En politiek (met mijn partij erbij) durft zich niet uit te spreken. We hebben met rood nog een soort van aan die tegen demo's meegedaan, maar vanaf bovenaan mochten we ons er niet tegen uitspreken... Vriend van me is daarbij uiteindelijk zelfs nog opgepakt...

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Tja, sukkels die zich als sukkels gedragen, what’s new.

Om hier even op terug te komen. Bij de PEGIDA demo's in Utrecht sloten veel hooligans van de Bunnikside zich aan, wanneer ik nu de foto's van gisteren in Geldermalsen zie zie ik jongens met F-Side vesten. Wat is dat toch met die voetbalhooligans, vechten en rellen zonder je hersens te gebruiken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken