Album releases 2026

Onségen Ensemble - A Tale

5e album alweer van deze Finse post-prog-folk-rockers. Vorige album viel wat tegen, maar deze mag er weer zijn. Heerlijk unieke sound.
Al blijf ik nog altijd hopen op een nieuw album van Kairon; IRSE!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Toch maar even een recap van mijn laatste luisterlijst:

CS Cleaners - What's This?: Ik vind dit een heel prima postpunkplaat. Eenvoudig, rauw en soms wat speels. Lekker. ‘Mans Needs Milk’, ‘Why’ en ‘Twin I (The Wonderful & Frightening World Of Dekalb)’ vind ik vooralsnog de fijnste nummers.

Ostraca – Thread: ‘Thread’ is met recht een meer dan waardig opvolger van ‘Disaster’. Wat een plaat en wat een geweldige screamoband is dit ! Het begint gelijk al goed met ‘Uncollected’ en gaat lekker screamo door tot een rustmomentje met ‘Ganymede’ om er vervolgens uit te knallen met twee niet normaal goede nummers ‘Freedom From Pain’ en ‘Greater Darkness (Something Worse). Kippenvel album dit. Volledig eens met @Fluxion dus. Ik hoop dat ze met hun tour samen met L’Idylle nog een plekje in NL of BE plannen.

Truck Violence – The Weathervane Is My Body : Dit is wel een hele fijne combi van post-hardcore, sludge en een beetje emo. Mijn favoriete nummers: ‘Jaundiced And Reaching For A Mother’, ‘New Jesus’, ‘Your Name, It’s Walking’,’ Stomach As A Tower And The Globules Descending en ‘Kindly, Wash Yourself’. Zin in zondag op V11.

Overige tips:
Atta Boy – Silt [Een lekkere combi van indierock en shoegaze met een zeer zwoele stem van de zangeres.]
Downtown Boys – Public Luxury [Een best aardige female fronted punkrockalbum.]
Shark School – Selachimorpha [Een hele fijne (garage)rockplaat. Lekker stevig. In hun bio staat trouwens dat ze op LotD staan, maar ze zijn volgens mij nog niet aangekondigd.]

Users who are viewing this thread