Sport algemeen

Ik zie Slot het wel doen. Voordat hij naar Liverpool ging had hij ook meerdere aanbiedingen links laten liggen omdat hij graag in NL verbleef met zijn gezin. Daarnaast heeft hij als speler ook nooit in de top gespeeld en nooit in het Nederlands elftal gespeeld. Geld genoeg verdiend bij Liverpool en Feyenoord, dus daar hoef j het ook niet meer doen.

Ik zou het niet raar vinden dat hij dit ook wel ziet zitten. Vind hem overigens wel iets meer een clubcoach inderdaad, maar goed geef hem maar gewoon de kans. Ik vind het de beste Nederlandse optie die er is.
Dat vind ik ook. Zijn kwaliteiten liggen bij het intensief werken met een groep, systemen erin slijpen en spelers beter maken. Bovendien is het afbreukrisico erg groot. Na Liverpool kan die beter voor een club kiezen met minder afbreukrisico.

Zou het mooi vinden als inderdaad Pep Guardiola bondscoach zou gaan worden. Zijn verbinding met het Nederlands voetbal is toch wel groots.
Een keer een niet-Nederlandse coach, DAT is inderdaad pas verfrissend. Maar mochten ze bij de incapabele KNVB per se willen vasthouden aan een Hollander: Slot of Bosz a.u.b. Prijzen winnen doen we toch niet, maar er kan wel meer gesmuld worden dan onder de verschrikkelijke 2e termijn van Koeman...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: visdave34
Guardiola zou natuurlijk de droom zijn, een droom die te mooi lijkt om waar te zijn maar toch flirtte hij meerdere keren met het bondscoachschap... Is voor hem toch ook de ultieme kroon op zijn carrière. Alles gewonnen als clubcoach en een EK of WK winnen met Spanje is na de laatste 18 jaar ook geen wereldprestatie meer, zeker niet als je kijkt wat er voor een talent ook nog aankomt bij Spanje. Wat zou die man anders kunnen doen om te bewijzen dat hij misschien wel de beste coach allertijden is?

Dat vind ik ook. Zijn kwaliteiten liggen bij het intensief werken met een groep, systemen erin slijpen en spelers beter maken. Bovendien is het afbreukrisico erg groot. Na Liverpool kan die beter voor een club kiezen met minder afbreukrisico.
Daar ben ik het niet mee eens. Dit is toch gewoon een "kans" om het te doen in zijn perspectief. Afbreukrisico is er altijd, maar ik denk dat dit risico bij Oranje echt niet zo groot is.

Als ik de KNVB was zou hij wel bovenaan mijn lijst staan. En hij is nooit toernooi trainer kunnen zijn, dus die kans moet je hem ook is geven. En bij een eindtoernooi kan je toch wel iets van vastigheden inbouwen. Dat is mijn kritiek op Koeman, dit leek aardig onder controle te zijn in de groepsfase en dan ga je plots heel je systeem weer omgooien tegen alle respect geen ploeg waar je echt van onder hoeft te doen

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Overigens voor Van Hecke wel fijn dat het voorbij is. Na dat blauwe oog en een hoofdwond denk ik niet dat ie de rest van het toernooi had overleefd…

• Leuk
Waarderingen: Falladain
Daar ben ik het niet mee eens. Dit is toch gewoon een "kans" om het te doen in zijn perspectief. Afbreukrisico is er altijd, maar ik denk dat dit risico bij Oranje echt niet zo groot is.

Als ik de KNVB was zou hij wel bovenaan mijn lijst staan. En hij is nooit toernooi trainer kunnen zijn, dus die kans moet je hem ook is geven. En bij een eindtoernooi kan je toch wel iets van vastigheden inbouwen. Dat is mijn kritiek op Koeman, dit leek aardig onder controle te zijn in de groepsfase en dan ga je plots heel je systeem weer omgooien tegen alle respect geen ploeg waar je echt van onder hoeft te doen
Ik weet niet of Slot dit al per definitie als kans zal zien. Slot kennende zal die eerst de selectie grondig (mbv data) analyseren om te bepalen of er potentieel is.
Afbreukrisico als bondscoach is hoe dan ook groter dan bij een club. Bij een club kan je veel meer de regie in eigen hand nemen. Je kan 2x per jaar je selectie herzien, bij een land ben je afhankelijk van de dan fitte spelers.

Neemt niet weg dat ik Slot als bondscoach een goede keus vind. Alhoewel ik liever Bosz heb, al is het maar om PSV te verzwakken.

Ik vrees ook dat als Slot niet wil, het Reiziger wordt, of Van Persie. De KNVB heeft wat dat betreft de fantasie van een stoeptegel.

• Sad
Waarderingen: ChrisV
Ik vrees ook dat als Slot niet wil, het Reiziger wordt, of Van Persie. De KNVB heeft wat dat betreft de fantasie van een stoeptegel.

Als het niet Slot, Bosz of Ten Hag wordt dan zijn er tig fantasieloze opties (Van Bommel, Heitinga, Reiziger, Van Nistelrooij, Steijn, Alfred Schreuder, Jans).

Als het niet Slot, Bosz of Ten Hag wordt dan zijn er tig fantasieloze opties (Van Bommel, Heitinga, Reiziger, Van Nistelrooij, Steijn, Alfred Schreuder, Jans).
Van Nistelrooij kon beter in de spits gaan gisteren dan assisteren. Laat die aub nu niet de hoofdtrainer worden. Even de bezem er goed door.

Man die penalty van Timber...
Past in het rijtje (vanaf mijn herinneringen)
- Penalty Jaap stam
- Promes die mag invallen van Frank de Boer. ........
- De gemiste kans van Robben in de finale

Los van de fouten van Koeman, denk ik dat de prestaties tegen Zweden en Tunesië ook wat overschat werden, dat zijn 2 van de zwakkere ploegen op het WK. Eigenlijk genant dat Zweden er überhaupt stond na hun abominabele kwalificatiereeks.

Users who are viewing this thread