Sport algemeen

Het begint bij die opstelling om vervolgens een paar schandalige wissels door te voeren terwijl je nog een Malen en Reijnders op de bank hebt zitten. Timber nooit meer een penalty laten nemen trouwens

• Leuk
Waarderingen: Pommer en Indiaantje89
Hele dikke pech met de net niet redding van Verbruggen . Maar vervolgens exht belabberde penalty's met de stomste aanlopen.

Marokko terecht gewonnen over de edele match gezien

Koeman er per direct uit en een frisse wind aanstellen als bondscoach. Als Slot, Bosz of Schreuder niet willen, een buitenlander graag. Spelers als Depay en Weghorst nooit meer oproepen. Tijd dat er eens wat vernieuwing komt

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Zwaar terecht verloren. Raar, het doet me bijzonder weinig. Nooit echt een WK vibe gehad.

Fijn elftal heeft Marokko. Ik wens ze alle succes de komende rondes…

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Koeman er per direct uit en een frisse wind aanstellen als bondscoach. Als Slot, Bosz of Schreuder niet willen, een buitenlander graag. Spelers als Depay en Weghorst nooit meer oproepen. Tijd dat er eens wat vernieuwing komt
En toch kwam de goal tot stand vanuit Weghorst, en zijn penalty zat weer ... het blijft een bijzondere vogel

Koeman die Marokko heeft beschouwd als Frankrijk of Spanje doet je de das om. Als je tegen dit elftal gaat voetballen rol je ze op. Tuurlijk brengt dat risico's met zich mee, maar nu stond het ook allesbehalve goed.

• 100
Waarderingen: visdave34
Sfeer zit er goed in hier aan het Sloterplas. Rondje met de hond was best leuk met alleen maar enthousiasme. Als je als Marokkanen al met Snollebollekes in de auto langs hoort gaan, dan verzacht het de pijn toch een beetje.

Lichtpuntje dit WK is toch wel Summervile en Brobbey hoor. Geeft hoop richting het volgende EK.

Nja, we zijn wel van Koeman verlost. Zijn tweede tour of duty is wel een ongekend waardeloze exercitie geworden. Bij EK nog gered door de loting na 3e te zijn geworden in de groep, waardoor het wat gecamoufleerd was, maar nu volledig gezakt.

Balen voor Verbruggen die de ploeg in leven hield. En die penalty van Timber was wel zeldzaam slecht trouwens.

Verder verdiende maar 1 ploeg door te gaan, en die is ook door.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Het was al een wonder geweest dat je bijna ook nog met 1-0 wint in reguliere speeltijd, maar verder natuurlijk nergens recht op gehad.
Het meest bijzondere was nog wel dat Koopmeiners wordt gebracht om de 4-3-3 balans op het middenveld weer te herstellen, denk je. Staat ie daarna gewoon LCV te voetballen...

• Haha
Waarderingen: ChrisV
Het was al een wonder geweest dat je bijna ook nog met 1-0 wint in reguliere speeltijd, maar verder natuurlijk nergens recht op gehad.
Het meest bijzondere was nog wel dat Koopmeiners wordt gebracht om de 4-3-3 balans op het middenveld weer te herstellen, denk je. Staat ie daarna gewoon LCV te voetballen...
Dat was wel pas na het doelpunt, dus dat is het enige tactische puntje dat je Koeman juist niet kwalijk kan nemen.

Voor de rest is het totaal onbegrijpelijk dat hij voor 5-2-3 kiest tegen een team waar de sterkte op het middenveld ligt. Met deze bondscoach waren we nooit ver geraakt, maar dit was wel totaal onnodig (op basis van de wedstrijd zelf echter ook totaal verdiend).

Dat was wel pas na het doelpunt, dus dat is het enige tactische puntje dat je Koeman juist niet kwalijk kan nemen.

Voor de rest is het totaal onbegrijpelijk dat hij voor 5-2-3 kiest tegen een team waar de sterkte op het middenveld ligt. Met deze bondscoach waren we nooit ver geraakt, maar dit was wel totaal onnodig (op basis van de wedstrijd zelf echter ook totaal verdiend).
Klopt, alleen ik had liever gezien dat hij meteen na de toevalsgoal van Gakpo juist die 4-3-3 had hersteld met Koopmeiners erbij. Verder werden we namelijk de gehele tijd teruggedrongen op eigen helft door onder andere het ondertal op het middenveld. De voorsprong verdedigen door steeds verder naar achteren te lopen voelt toch alsof je de gelijkmaker over jezelf afroept

Terechte winnaar in een vervelende wedstrijd. Marokko wilde wel, Nederland niet. Tactisch onvermogen van de bondscoach om te te denken dat je tegenover het middenveld van Marokko slechts twee Nederlanders hoeft te zetten.

Uiteindelijk is dit (weer) een net niet ploeg, ondanks het gegeven dat nagenoeg alle internationals bij grote clubs spelen. Geen echte wil om je tegenstander te slopen.

Vanaf nu juich ik voor Marokko; zij hebben het verdiend.

Maar het was ook gewoon weer de fout die hij tegen Japan maakte en toen opnieuw. Maar goed als ik zijn interview zo hoorde is dit denk ik wel zijn laatste wedstrijd geweest.

Ik denk dat Arne Slot de grootste kanshebber heeft, Ten Hag heeft ook altijd nog een deur open laten staan voor Oranje. Maar (not my pick) het zou me ook niet verbazen dat Nigel de Jong eens bij van Persie gaat vissen.

Ik vind het niet erg dat je verliest van Marokko. Gewoon een goed team, al zie ik ze nog steeds niet als potentiële winnaar van het WK. Maar gewoon de manier hoe je deze wedstrijd aflegt na een behoorlijk goede 1ste ronde.

Verbrugge heeft een prima WK gekeept, hoewel ik zelf nog steeds meer voorkeur heb aan Roefs. Van de Ven en Van Dijk speelde een vrij slechte WK. Van Hecke vond ik de beste verdediger van Oranje dit toernooi. Dumfries ook niet echt bijzonder. De Jong vond ik de poulefase ok, maar het blijft toch wel aan hem knagen dat hij het grote verschil niet kan maken en dat hij bijna nooit een wedstrijd kan bepalen. Gravenbergh vond ik ok. Reijnders matig WK. Gakpo vond ik redelijk goed. Malen viel tegen, Brobbey was goed tot Marokko aan toe (en ik blijf mijn mening, als hij verdedigers tegenkrijgt die ook hun mannetje staan dan blijft er ook niet veel van over). Summerville de beste speler van het toernooi.

Weghorst, Depay, De Roon is nu wel klaar.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en ChrisV

Users who are viewing this thread