Live is Live 2026

Wat heb ik een geweldige avond gehad, eerst wederom genoten van Epica, al had Simone het lastig met het Maiden publiek.
Daarna iets verder naar achter Iron Maiden weer eens gezien, en wat blijft dit toch een geoliede machines hoe ze spelen. Ik heb dit concert veel meer beleefd dan het concert n de Gelredome, zitten bij een metalconcert is toch duidelijk niks voor mij.
Dan nog even over de locatie, wat een geweldige locatie, kost wat moeite om er te komen op een maandag, maar voor de rest kan ik niets anders dan lof hebbenvoor de organisatie, top geregeld met parkeren ook, 20 minuutjes lopen en je staat op het veld, waar vind je dat nou nog?
Wegkomen ging heel soepel, stonden tijden de laatste tonen van Wasted Years, al bij de uitgang en konden zo snel doorlopen naar auto, en waren binnen 10 minuten op de snelweg
Ook ik had gratis kaarten, maar ik had hier best het geld voor over gehad.
Als er volgend jaar weer iets leuks staat zou ik hier best weer naar toe kunnen.

Tot slot nog even dit, waarom kan in Belgie dit wel, en niet ook in NL? Zijn er dan zo weing metal fans in NL? Ik bedoel, zelfs Graspop heeft kort geleden nog plaatst gevonden, en toch zullen er zo`n 15 tot 20.00 hierop af gekomen zijn

• Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel
Op basis van dit beeld zou ik zeggen evenveel als de cave dag minstens 30K.
De weide is op de foto mooi gevuld, maar ik stond op de 10/15e rij en daar kon je echt mega op je gemak staan.
Niet zoals bij Graspop gedrum en geduw, gewoon op het gemakje met wat ruimte om je heen!

Op deze manier echt wel een topervaring meegemaakt! Mooie locatie vond ik ook!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
40.000 lijkt me zwaar overdreven, er stond wat volk, maar je kon echt wel heel eenvoudig naar voren wandelen. Kan me niet voorstellen dat er veel meer dan 20.000 mensen was.

Het was inderdaad een zeer mooie avond, ik sluit me aan bij de meeste feedback hier. Het terrein was best gezellig, er hing een gemoedelijke sfeer, er was best wat volk maar het voelde niet overbevolkt (zeker geen 40000). Vlot richting festival geraakt en terug ook met de shuttlebussen.

Epica was een uitstekende opwarmer, ontgoochelen doen ze eigenlijk nooit. Blijft een fenomenale stem. Enkel het publiek was nog wat tam, dit optreden verdiende net iets meer.

Iron Maiden was opnieuw klasse. Grootse show, veel kostuumwissels, coole visuals, leuke solo's, goed bij stem en een geweldige setlist. Persoonlijke hoogtepunten waren 2 Minutes to Midnight en Hallowed Be Thy Name, wat een nummer. Wasted Years was een toffe afsluiter en voor het overige ook blij dat er enkele meer 'zeldzame' nummers in de setlist zaten.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Als de capaciteit 40k is en dit zouden +- 20k mensen geweest zijn, dan vraag ik me af waar ze die andere 20k mensen gaan steken als het uitverkocht is.

Die foto geeft een fout beeld, zoals anderen al zeiden, je kon gewoon overal los doorlopen, was echt veel minder volk dan zondag. En dan was er nog een deel van de weide afgesloten gisteren.

P+R Linkeroever, ondanks de prijs van 1€, niet echt voor herhaling vatbaar bij zo'n evenement (40 minuten lang geen centimeter beweging in de sliert auto's).
Bij Cave ben ik het voorlaatste nummer vertrokken en was ik zo uit de parking. Nu met Maiden ook gewoon tot het einde gebleven en achteraf nog wat staan praten en dan kom je inderdaad in een parking waar iedereen van 5 verdiepingen tegelijk probeert weg te geraken. Dat kan natuurlijk niet zomaar. Wij stonden op verdieping 3 en je merkte gewoon dat verdieping per verdieping aan het leegstromen is. Wie op een lagere verdieping stond en wat later aankwam kon er ook telkens zo tussen en geraakte ook weer vlot weg. Heb er inderdaad ook een half uurtje gestaan zonder dat ik zelfs mijn parkeerplaats kon verlaten maar eens het dan begon te rijden was ik ook op 5 minuten buiten de parking en ben je zo de ring op zonder iets van verdere file. Viel me al bij al toch mee, al was ik gisteren blij dat ik bij Cave voor de iets vroegere aftocht had gekozen.
Als de capaciteit 40k is en dit zouden +- 20k mensen geweest zijn, dan vraag ik me af waar ze die andere 20k mensen gaan steken als het uitverkocht is.
Had de indruk dat het overal lekker ruim stond, dus er overal tussen als sardientjes op elkaar.
Al maakt net die ruimte rond je, plaats om te dansen en te springen, even op en neer naar de wc of bar kunnen de hele avond zo fijn.

Ik stond er ook met enkele vrienden en wat familieleden waarvan het bij een aantal de eerste keer was dat ze Iron Maiden zagen. Ik hoop dat die jongere neef en nicht die er waren op een dag trots zullen zeggen 'ik heb Iron Maiden nog live gezien'.

Bij Cave ben ik het voorlaatste nummer vertrokken en was ik zo uit de parking. Nu met Maiden ook gewoon tot het einde gebleven en achteraf nog wat staan praten en dan kom je inderdaad in een parking waar iedereen van 5 verdiepingen tegelijk probeert weg te geraken. Dat kan natuurlijk niet zomaar. Wij stonden op verdieping 3 en je merkte gewoon dat verdieping per verdieping aan het leegstromen is. Wie op een lagere verdieping stond en wat later aankwam kon er ook telkens zo tussen en geraakte ook weer vlot weg. Heb er inderdaad ook een half uurtje gestaan zonder dat ik zelfs mijn parkeerplaats kon verlaten maar eens het dan begon te rijden was ik ook op 5 minuten buiten de parking en ben je zo de ring op zonder iets van verdere file. Viel me al bij al toch mee, al was ik gisteren blij dat ik bij Cave voor de iets vroegere aftocht had gekozen.

Had de indruk dat het overal lekker ruim stond, dus er overal tussen als sardientjes op elkaar.
Al maakt net die ruimte rond je, plaats om te dansen en te springen, even op en neer naar de wc of bar kunnen de hele avond zo fijn.

Ik stond er ook met enkele vrienden en wat familieleden waarvan het bij een aantal de eerste keer was dat ze Iron Maiden zagen. Ik hoop dat die jongere neef en nicht die er waren op een dag trots zullen zeggen 'ik heb Iron Maiden nog live gezien'.
Mocht de wekker niet om 5u aflopen, zou ik met die tip volgende keer ook wat langer blijven hangen op het terrein (wij stonden ook op 3).

In het voorvak ± rij 20 waar wij stonden kon je tijdens de set van Maiden toch niet zomaar doorheen wandelen behalve enkele bezopen dikhuiden die overal doorheen stompen.

Ik was er gisteren ook bij! Helaas iets te laat toegekomen. Wou graag Testament zien, maar zat met een uitgelopen vergadering. Wat ik zag was Chuck weer heel sympathiek. Maar ik vond de band wat minder in vorm dan anders. Kon nog makkelijk doorlopen tot de eerste rij maar wel enkel aan de zijkant, waar ik de drummer niet meer zag. Die drummer was trouwens ook veel minder strak dan pakweg Gene Holgan. En dat vond ik jammer. Al bij al geen topconcert voor mij

Daarna even naar die Podcast van Alex Agnew. Ging veel over Iron Maiden en op het einde ook even over Testament. Toen kwam Chuck Billy er ook even bijzitten, samen met zijn vrouw. Zijn vrouw is namelijk al jaren blijkbaar ook tourmanager van Testament

Bij Epica even gaan eten en nog even gerust om fit te zijn voor Iron Maiden. Om klokslag 20 h 55, ik stond intussen op de 20ste rij ofzoiets en had uitzonderlijk geen verrekijker nodig bij een Maiden concert, weerklonk Doctor Doctor. Wat daarna volgde was fenomenaam. Wat daarna volgde was heerlijk. Wat daarna volgde was ... magie (en tijdens een van hun nummers vroegen ze zelfs of ze daarmee mochten spelen). Dit was de beste keer dat ik de band reeds aan het werk zag. Top!

De uittocht nadien verliep wat chaotisch. De liften waren defect van de voetgangerstunnel, de boot mocht geen fietsers meenemen. De konijnenpijp was uitzonderlijk voor fietsers blijkbaar dus ik naar daar, werkte intussen de liften van de voetgangerstunnel, waar ik dus opnieuw voorbij moest, terug wel

Ik vond Maiden goed, maar het was natuurlijk (op één nummer na) exact hetzelfde optreden als Graspop vorig jaar, dus ook wel een beetje meer van hetzelfde.

Users who are viewing this thread