Lowlands 2026

Festileaks maakt m’n updates overbodig 🥸
Of deze update niet meer, of hij heeft een dikke vertraging ondanks dat ze het real time noemen. Zag net een kaart voor 284 euro en die staat hier nu niet tussen. Sowieso klopt de huidige laagste prijs op Ticketmaster (329,68) niet met wat er wordt weergegeven (322,40).

Ik had het vooral over de drukte in de nacht (en dat is een belangrijk onderdeel voor mij). Snap je punt over die ontwikkeling en die deel ik ook, maar je kan toch niet zeggen dat Maribou State en Hermanos Guiterez Alpha waardige acts zijn.
Wat zijn wel eventuele Alpha knallers voor jou?

Dat het dit jaar niet stijf uitverkocht is en de line-up wat minder voor de hand liggend is, heeft wat mij betreft enkel voordelen. De ergste FOMO voor de meeste mensen lijkt er in ieder geval een beetje vanaf te zijn.

Ik hoop stiekem dat we daardoor dit jaar wat minder influencers over de vloer krijgen. Vorig jaar viel het me echt op hoeveel mensen er door een of ander merk naar de polder waren gestuurd puur om content te harken.

Als die hele 'zien en gezien worden'-meute dit keer thuisblijft omdat de hype eraf is, scheelt dat hopelijk ook gewoon een hoop onnodige drukte op het terrein (al is het gevoelsmatig door al die grote ego's die thuisblijven).

Ik had het vooral over de drukte in de nacht (en dat is een belangrijk onderdeel voor mij). Snap je punt over die ontwikkeling en die deel ik ook, maar je kan toch niet zeggen dat Maribou State en Hermanos Guiterez Alpha waardige acts zijn.
Nee daar heb je gelijk in, ik denk vooral dat ik dus die Alpha acts niet echt mis, omdat ik ook weinig Alpha acts zie. Wat ik opzich nog wel echt had kunnen waarderen als er 2 a 3 bands zoals Vampire Weekend, Editors, Foals etc tussen zouden zitten.

Qua electronische acts mis je wel het formaat: Bicep, Overmono, Barry cant Swim, etc. En de afgelopen jaren was de Alpha in de middag/ vroeg in de avond echt wel wat sterker bezet met bands als Raye, NAS, Foals, Idles, etc
Scheelt weer km's en tijd om bij de andere tenten te komen. Zo heeft elk nadeel weer zjjn voordeel.😉

Vorig jaar waren er ook groepsplekken op camping 6. Die staan er iig niet tussen. Ik kan niet meer terugvinden of dit wel in de orginele aankondiging stond
Om hierop aan te sluiten. Camping 6 is verwijderd uit de app en op gllampcamp (https://gllamcamp.nl/festival-camping)

Altijd leuk bezuinigen op mensen die wel een kaartje kopen. Dikke minpunten en voor mij een reden om volgend jaar niet meer te gaan.

Om hierop aan te sluiten. Camping 6 is verwijderd uit de app en op gllampcamp (https://gllamcamp.nl/festival-camping)

Altijd leuk bezuinigen op mensen die wel een kaartje kopen. Dikke minpunten en voor mij een reden om volgend jaar niet meer te gaan.
Als er tienduizend kaarten minder zijn verkocht is het niet gek dat er minder campingplekken zijn toch? DTRH heeft ook na de tegenvallende kaartverkoop gekeken waar ze slim op konden bezuinigen; bijvoorbeeld minder parking gehuurd. Betekende niet dat je minder goed kon parkeren.

Op de plattegrond staat camping 6 nog wel trouwens.

Als er tienduizend kaarten minder zijn verkocht is het niet gek dat er minder campingplekken zijn toch? DTRH heeft ook na de tegenvallende kaartverkoop gekeken waar ze slim op konden bezuinigen; bijvoorbeeld minder parking gehuurd. Betekende niet dat je minder goed kon parkeren.
Totaal met je oneens. Als je een kaartje koopt heb je een bepaalde verwachting. In mijn geval dat ik mijn rust kan pakken op camping 6, geen rijen etc.

Met jouw redenatie kunnen ze dus ook de tenten verkleinen en zo alsnog drukte veroorzaken?

De vorige keer dat ze dit deden was het totale chaos op camping 5.

En als organisatie zou je ook transparant kunnen zijn en dit open kunnen communiceren ipv het ‘stiekem’ tekstueel aanpassen op je websites.

Totaal met je oneens. Als je een kaartje koopt heb je een bepaalde verwachting. In mijn geval dat ik mijn rust kan pakken op camping 6, geen rijen etc.

Met jouw redenatie kunnen ze dus ook de tenten verkleinen en zo alsnog drukte veroorzaken?

De vorige keer dat ze dit deden was het totale chaos op camping 5.

En als organisatie zou je ook transparant kunnen zijn en dit open kunnen communiceren ipv het ‘stiekem’ tekstueel aanpassen op je websites.
Wat verwacht je dan dat ze doen als ze minder verkopen? Camping 1 sluiten?

T moet ergens vandaan komen.

Overigens, als je wat centen over hebt kan ik de Easycamp van harte aanbevelen, is lekker stil ook.

Wat verwacht je dan dat ze doen als ze minder verkopen? Camping 1 sluiten?

T moet ergens vandaan komen.

Overigens, als je wat centen over hebt kan ik de Easycamp van harte aanbevelen, is lekker stil ook.
Werk je bij Mojo? Dit is precies wat ze willen. Mensen dan dus overhalen om iets extra’s te kopen.

En inderdaad er zitten 4 campings na en 2 voor de brug. Dus dan is het logischer om er 1 na de brug te sluiten.

Ze kunnen ook gewoon hun verlies pakken en investeren in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Werk je bij Mojo? Dit is precies wat ze willen. Mensen dan dus overhalen om iets extra’s te kopen.

En inderdaad er zitten 4 campings na en 2 voor de brug. Dus dan is het logischer om er 1 voor de brug te sluiten.

Ze kunnen ook gewoon hun verlies pakken en investeren in de toekomst.
Miss kun je nu je rust pakken op camping 5 - vind het op die groepscamping plekken eigenlijk vaak heel erg rustig, dus ernaast op camping 5 vast ook prima. En heb liever dat ze een badhuis en stukje catering op de camping afsnoepen dan minder programmeren.

Vooraf was er bij DTRH ook een hoop paniek om een kleinere tent / kleiner terrein, het was heerlijk rustig op zowel de groepscamping als op het terrein, zonder dat er iets aan het programma werd afgedaan.

Zaterdag 25 juli
Ticketswap: €330,- / tmaster: 332,-

* volgens de tool is de prijs 322,- dus dat klopt volgens mij niet

Aantallen kaarten zaterdag 25 juli
Ts: 657 tickets in de resale (+19)
Tm 756 (volgens de tool van festileaks - maar ik vermoed minder?) tickets in de resale (-7)

Totaal: 1413 (+12)
Totaal aantal verkocht op ts: 444

Zaterdag 11 juli
Ticketswap: €325 / tmaster €332

Zondag 12 juli
Ticketswap: €325,12 / tmaster: €312,-

Maandag 13 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: €327,59,-

Dinsdag 14 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 322,40

Woensdag 15 juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 319,-

Donderdag 16 juli
Ticketswap: €318,- / tmaster: 322,-

Vrijdag 17 juli
Ticketswap: €316,- / tmaster: 322,-

Zaterdag 18 juli
Ticketswap: €319,- / tmaster: 322,-

Zondag 19 juli
Ticketswap: €328,- / tmaster: 317,-

Maandag 20 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 326

Dinsdag 21 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 320,-

Woensdag 22 juli
Ticketswap: €329,- / tmaster: 322,-

Vrijdag 24 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 332,-
Zaterdag 25 juli

Ticketswap: €330,- / tmaster: 332,-

Aantallen kaarten zondag 12 jul
TS: 342 tickets
TM: 419 tickets.

Aantallen kaarten maandag 13 juli
Ts: 386 tickets in de resale
Tm 496 tickets in de resale

Aantallen kaarten dinsdag 14 juli
Ts: 414 tickets in de resale
Tm 495 tickets in de resale

Aantal kaarten woensdag 15 juli
Ts: 442
Tm: 575

Aantallen kaarten donderdag 16 juli
Ts: 458 tickets in de resale (+16)
Tm 681 tickets in de resale (+ 106)

Aantallen kaarten vrijdag 17 juli
Ts: 488 tickets in de resale (+30)
Tm 713 tickets in de resale (+44)

Aantallen kaarten zaterdag 18 juli
Ts: 504 tickets in de resale (+16)
Tm 748 tickets in de resale

Aantallen kaarten zondag 19 juli
Ts: 521 tickets in de resale (+)
Tm 770 tickets in de resale

Aantallen kaarten maandag 20 juli
Ts: 543 tickets in de resale (+)
Tm 775 tickets in de resale (+5)

Aantallen kaarten dinsdag 21 juli
Ts: 562 tickets in de resale (+21)
Tm 792 tickets in de resale (+18)

Aantallen kaarten woensdag 22 juli
Ts: 586 tickets in de resale (+24)
Tm 805 tickets in de resale (+13)

Aantallen kaarten vrijdag 24 juli
Ts: 638 tickets in de resale (+37)
Tm 763 tickets in de resale (-26)

Aantallen kaarten zaterdag 25 juli
Ts: 657 tickets in de resale (+19)
Tm 756 (volgens de tool van festileaks - maar ik vermoed minder?) tickets in de resale (-7)

Totaal aanbod
Totaal zondag 12 juli = 882
Totaal maandag 13 juli = 909
Totaal woensdag 15 juli = 1017 (aanbod neemt toe)
Totaal donderdag 16 juli = 1139 (aanbod neemt toe)
Totaal vrijdag 17 juli = 1201
Totaal zaterdag 18 juli = 1252
Totaal zondag 19 juli = 1291
Totaal maandag 20 juli 1318
Totaal dinsdag 21 juli = 1354
Totaal woensdag 22 juli = 1391
Totaal donderdag 23 juli = 1390
Vrijdag 24 juli = 1401
Zaterdag 25 juli = 1413 (mogelijk fout)

Totaal verkocht TS
zondag 19 juli = 260
Maandag 20 juli = 274