Down the Rabbit Hole 2026

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Omdat de verwachtingen overal nogal verschillen heb ik chat de huidige modelruns (ECMWF, GFS, ICON e.d.) laten annalyseren:

DTRH Weerupdate – 25 juni​

Na de extreme hitte eind juni volgt waarschijnlijk een vrij stevige afkoeling. De meeste modellen laten voor het eerste weekend van juli een westelijke stroming zien met temperaturen die dicht bij normaal liggen voor de tijd van het jaar.

Huidige verwachting voor Bergharen​

DagTemperatuurKans op regen
Donderdag 2 juli20-23°C30%
Vrijdag 3 juli21-24°C20%
Zaterdag 4 juli20-24°C25%
Zondag 5 juli19-23°C40%
Maandag 6 juli19-22°C35%

Verwachting per dagdeel​

Donderdag
  • Ochtend: droog, fris (14-16°C)
  • Middag: wolken en zon
  • Avond: prima festivalweer
  • Nacht: 13-15°C
Vrijdag
  • Ochtend: zonnige perioden
  • Middag: 22-24°C
  • Avond: droog en aangenaam
  • Nacht: vest/truiweer
Zaterdag
  • Ochtend: droog
  • Middag: mogelijk warmste festivaldag
  • Avond: goede kans op droog weer
  • Nacht: 14-15°C
Zondag
  • Ochtend: nog droog
  • Middag/avond: grootste kans op buien
  • Nacht: fris

🌡️ Overdag: 20-24°C
🌙 Nachten: 13-15°C
☀️ Vrijdag en zaterdag lijken momenteel het best
☔ Zondag heeft de grootste buienkans
🥾 Vooralsnog geen serieus modderfestival in zicht
🧥 Neem wel een trui of vest mee voor de nachten

Huidige festivalscore: 8/10

Mijn gevoel op basis van de huidige kaarten: de kans op een compleet verregend DTRH is klein. De kans op een overwegend droog festival met af en toe een bui is op dit moment duidelijk het grootste scenario. Dat is eigenlijk bijna ideaal festivalweer: niet 35-40°C zoals eind juni, maar ook niet koud of langdurig nat.
 
4 jaar geleden ben ik het laatst naar dtrh geweest. Dit jaar waarschijnlijk weer 🥳. Kan bij een vriendengroep aansluiten die ook een groepsplek heeft, alleen gaan zij pas vrijdag. Nu alleen nog even bepalen of ik dan zelf al donderdag ga en meteen vrienden maak met mn buren (of andere mensen van het forum!).

Vorige keer dtrh was een van de hoogtepunten The Swamp, met o.a. the cuckadoodle County coral (oid). Wat is de vervanger van deze tent? Is dat de croque Madame?
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss
Volgens mij is er niet echt één vervanger maar zijn er meerdere nieuwe podia bijgekomen. Op de plek die je noemt staat nu volgens mij de Bizarre, maar dat is heel anders. Is een club waar altijd een feestje is.

Ten opzichte van 4 jaar geleden dus best wat veranderd. Ik was er vorig jaar niet, maar ook benieuwd naar hoe anders het terrein nu is met locaties van Teddy Widder en Fuzzy Lop. Is de Fuzzy Lop eigenlijk dezelfde tent als het eerder was (toen het naast Eden lag) maar dan op andere plek, of is het ook echt een andere tent?
 
Volgens mij is er niet echt één vervanger maar zijn er meerdere nieuwe podia bijgekomen. Op de plek die je noemt staat nu volgens mij de Bizarre, maar dat is heel anders. Is een club waar altijd een feestje is.

Ten opzichte van 4 jaar geleden dus best wat veranderd. Ik was er vorig jaar niet, maar ook benieuwd naar hoe anders het terrein nu is met locaties van Teddy Widder en Fuzzy Lop. Is de Fuzzy Lop eigenlijk dezelfde tent als het eerder was (toen het naast Eden lag) maar dan op andere plek, of is het ook echt een andere tent?
Vorig jaar was de oude teddy de fuzzy als ik me niet vergis en kreeg de teddy een nieuwe plek en een soort half open hangar achtige tent. Ik vond dat heel vet maar die is dit jaar weer vervangen voor een gesloten roze tent die al eerder voorbij kwam op dit forum.
 
Laatste jaar Swamp was 2023, eerste jaar Croque is 2024. Gatorland, het nachtprogramma van Swamp, stond in 2024 in Croque. Dus dat lijkt me een duidelijke vervanging. In 2025 is Gatorland naar Holding gegaan, nu is daar Nachttrein.
 
De fuzzy staat idd nu op de plek waar de Teddy vroeger stond, De tent van de Fuzzy is het zelfde als die van de Heiken op LL alleen dan een klein beetje aangekleed.

De teddy staat op de plek waar vroeger nog camping roze was. Dit grenst ook een beetje aan het strand en is een prima plek. Vorig jaar hadden ze voor de teddy een vergelijkbare constructie als die van de Alpha op LL. Er waren een hoop problemen met deze constructie en vgm heeft de organisatie al vrij snel aangegeven hier niet mee veder te willen gaan. Dit jaar hebben ze de tent van de tentstage op pinkpop staan op die plek.

Op de plek van de oude swamp staat nu de croque Madame. Dit is naar mijn mening geen vergelijkbare stage qua programmering. Je zou deze tent beter kunnen vergelijken met de Adonis van LL.

De Holden is er bij gekomen en deze staat tussen de oude en de nieuwe plek van de Fuzzy in. Hier word over het algemeen punk en rock geprogrammeerd. dus voor het hardere gitaarwerk zou je daar heen kunnen gaan. Deze stage was afgelopen jaar een klein houten kerkje wat ik persoonlijk erg vet vond. Het probleem was dat er bijna niemand in pasten en het erg snel heel heet werd. Ik hoop dat ze deze dit jaar voor een iets grotere stage vervangen.

Op de plek van de oude Fuzzy staat tegenwoordig de REX. Deze tent is een unieke constructie in de form van een hele grote kubus.

Op de plek van de oude rex staat de Desperados porto party stage. Dit is ook een nieuwe stage in de vorm van een boerderij.

Ik ben vast nog het een en ander vergeten maar ik denk dat dit de meeste veranderingen zijn.
 
Heeft iemand een goed ezelsbruggetje voor de namen van de stages? Waardeer de creativiteit van dtrh om ze naar konijnen te noemen maar man is niet te onthouden welke stage 1,2,3 is etc. Hoewel saai is dat bij Lowlands en BKS beter te doen 😛
 
Heeft iemand een goed ezelsbruggetje voor de namen van de stages? Waardeer de creativiteit van dtrh om ze naar konijnen te noemen maar man is niet te onthouden welke stage 1,2,3 is etc. Hoewel saai is dat bij Lowlands en BKS beter te doen 😛
Je hoeft alleen maar de volgorde te onthouden: Teddy, Fuzzy, Hotot. Bij binnenkomst heb je Teddy, daarna Fuzzy en dan Hotot helemaal achteraan. Een ezelsbruggetje kan zijn: Too F*cking Hot?
 
Ik sprak gisteren iemand die 2 weken geleden vanuit de eerste lijn contact had gehad met iemand van de organisatie. Toen waren er 45K kaarten verkocht.
Dan zal het wel uitverkocht raken met deze weersvoorspellingen, toch?
Ik heb nog geen ticket maar begin hem langzaamaan toch een beetje te knijpen dat het straks sold out is en er geen doorverkoop tickets meer zijn. Haha…
 
Weet iemand of je met parkeerticket zodra je je raamsticker hebt op en af te terrein kan?
Op de site staat:

De Park & Walk ligt dicht bij de campings, op wandelafstand van de polsbandjestent. Met een Park & Walk parkeerticket kun je met één auto gebruikmaken van deze parking en je kunt tijdens het festival de parking zo vaak als je wilt op- en afrijden.
 
Op de site staat:

De Park & Walk ligt dicht bij de campings, op wandelafstand van de polsbandjestent. Met een Park & Walk parkeerticket kun je met één auto gebruikmaken van deze parking en je kunt tijdens het festival de parking zo vaak als je wilt op- en afrijden.
Oeps, iets te snel gelezen… Dankjewel voor je reactie! 🙏
 
Heeft iemand een goed ezelsbruggetje voor de namen van de stages? Waardeer de creativiteit van dtrh om ze naar konijnen te noemen maar man is niet te onthouden welke stage 1,2,3 is etc. Hoewel saai is dat bij Lowlands en BKS beter te doen 😛
Hotot = Hoofd
Teddy = Tweede

Dan blijft er nog 1 grotere over
 

Users who are viewing this thread