FR Hellfest 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter imac
  • Startdatum Startdatum
Als ik het goed begrijp gaat elk podium dus eigenlijk een dubbel podium worden zoals north en south op Graspop? Waardoor er eigenlijk 5 bands tegelijk kunnen spelen en het constant alterneert, ook zoals op Graspop? Op die manier zie ik het nog wel werken maar als juist de 5 bands die ge wilt zien die dag allemaal tegelijk spelen zijt ge ook maar gepest hé
Het zal vermoedelijk zoiets worden. En zal ieder podium (of podia, want dubbel) min of meer een eigen genre krijgen. En eigenlijk is dat nu ook al het geval. Bijvoorbeeld, Core (Temple) wordt afgewisseld met Black (Altar). Maar dan kan je beide tenten met een dubbel podium niet meer naast elkaar plaatsen, want dan krijg je een kakofonie van muziek. Dus zal er 1 van moeten verhuizen. Dan denk ik dat dit zal gebeuren richting ingang van de camping. Daar zie ik ruimte.

Ik ben echt benieuwd hoe dit er zal uitzien. En vooral, wat dit voor de ticketprijzen zal betekenen. Want koken kost geld. Voor dit jaar was het budget voor het ganse festival €44.000.000. Als je wilt uitbreiden, moet je extra geld voorzien voor de uitbouw én de extra 120 bands. Als je dan leest dat ze daar meer met professionele mensen wil werken ipv vrijwilligers, dan is dit opnieuw een meerkost.

Enfin, de toekomst zal het wel uitwijzen.

So how do you rate Hellfest vs. Graspop ?
inkleding hellfest > graspop
publiek graspop>hellfest (behalve als er een franse band speelt of een band frans spreekt)
organisatie hellfest = graspop (behalve dat er dan op hellfest dingen mogen die nooit geaccepteerd worden door belgische overheid, glas op de camping?? )

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en johanra
Ik vind als buitenstaander Hellfest Er zo gigantisch gaaf uitzien. Maar elk jaar kom ik bij Graspop en dan merk ik dat ik totaal niet voor de aankleding kom maar dus voor de gezelligheid en de goeie muziek. Kan geen aankleding tegenop. Dat ik net voor Avatar ( 1e keer) gewoon @nikita en @johanra tegenkom voor een fijn gesprek over het festival. Kan geen decorstuk tegenaan. Ik zal dus altijd voor Graspop blijven kiezen 🥰

Users who are viewing this thread