Mijn 25e Pinkpop was super leuk maar echt te warm. Heb veel in de schaduw vertoeft. Daardoor niet zoveel van de goede en leuke bands gezien.
Kingfishr, Tom Morello, Foo Fighters en de Hoogmis van ‘t zuiden zijn de enige bands die ik helemaal heb gezien. En dat was te gek! Op ‘t veld in de zon was ‘t echt te warm en bijna niet uit te houden.
Afgelopen jaren vaak erg warm geweest. Ik kan helaas echt slecht tegen warmte van rond de 30gr of meer. Ook merk ik dat de festivals als ‘t beter en minder warm weer is te vermoeiend worden door de toch wel kortere nachten, wat ook komt doordat ik een ochtendmens ben en ik hierdoor minder bands zie.
Dit is ook een van de reden waarom ik liever naar landen als

op vakantie ga omdat ‘t er daar vaak wat minder warm is.
Terug naar Pinkpop het is altijd super en blijft mijn festival. Maar het wordt door de het weer van de laatste jaren en de korte nachten op camping in tent

️ ook op de fijnere Limburgergof. Wat waarschijnlijk ook komt omdat ik een ochtendmens ben. Ondanks de altijd fantastische sfeer is ‘t soms toch iets minder genieten.
Daarom denk ik er misschien aan nadat ik 25 x op Pinkpop ben geweest de festivals vaarwel te zeggen. Als verkoop eind van ‘t jaar start koop ik geen kaartjes. Heel misschien meer richting de datum.
Maar kans dat ik voor andere leuke dingen ga en losse concerten en voor bijzondere lokatie concerten in buitenland die ik al veel doe met ‘t comfort van een B&B of hotelletje is groter dan de festivals.
Losse concerten geven me veel energie en vreugde. In de rij is ‘t altijd erg gezellig en voor bij ‘t podium zijn we allemaal vrienden. Kom regelmatig dezelfde aardige concert vrienden tegen.
Over 2 weken staat Bospop festival op de planning. Waar ik misschien alleen de vrijdag (en de zaterdag) heen ga, de dag met de beste line-up en dan zaterdag of zondag naar huis ga En de (zaterdag) en zondag skip. 3 daagse festivals kosten me te veel energie en zijn te vermoeiend merk ik.
Wie weet verander ik nog van gedachten of ga ik een dagje of toch gewoon dichter richting Pinkpop. Maar voor nu zo goed als zeker met klein beetje pijn in mij hart de keuze gemaakt de festivals niet meer te doen.