Pinkpop 2026

Dat veld stond toch helemaal leef bij Royel Otis?
Ja, zeg ik ook, bij Wet Leg ook, bij Fat Dog was de tent ook niet vol en bij Soulwax in het begin al zeker niet. Toch werd het bij al die acts wel steeds iets drukker en hebben ze allemaal zieltjes gewonnen volgensmii. Dat het publiek liever kiest voor een gitarist van een gevallen grootmacht is ergens ook begrijpelijk, evenals dat het voor Soulwax lastig opboksen was tegen Editors.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik heb zelden een optreden gezien dat mij vanaf de eerste seconde zo enorm greep als deze. Vanaf zijn eerste stappen op het podium, tot het eind van boys don't cry. Ik durf 'm eigenlijk zo kort erna nog niet te plaatsen. Maar ik ben sinds 2007, met uitzondering van vorig jaar, op Pinkpop en dit is het beste dat ik op Pinkpop heb gezien. Meer kritiek dan dat de 2 uur te snel voorbij waren, is niet denkbaar voor dit optreden.

Hebben ze op Werchter ook 2 uur?
God Jezus alsjeblieft niet 2 uur op Werchter
 
Ik denk dat ze qua schaduw wel een beetje op hun max zitten (of je moet echt bomen gaan zetten). Je kan niet overal van die losse tentjes gaan plaatsen, dan hou je niks meer over aan zichtlijnen. Die tent in het midden is prima zo, wie gaat nu van het ene voorvak naar een show op de andere stage kijken, laat staan luisteren,
Kunnen ze geen 3 van die tenten naast elkaar plaatsen in het midden?
 
Ik denk dat ze qua schaduw wel een beetje op hun max zitten (of je moet echt bomen gaan zetten). Je kan niet overal van die losse tentjes gaan plaatsen, dan hou je niks meer over aan zichtlijnen. Die tent in het midden is prima zo, wie gaat nu van het ene voorvak naar een show op de andere stage kijken, laat staan luisteren,
Ja, uiteindelijk is het ook wat het is. Denk dat ze nu best wel wat interventies hebben gedaan. Wat wel absurd is, en blijft, is bepaalde plekken met schaduw tegen een meerprijs aanbieden. Maar goed, daar gaan we niets meer aan veranderen
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Is dit een voorbeeld van jouw 'constructieve kritiek' ? ;)

The Cure krijgt op de meeste festivals minstens 2u en gelukkig maar... als je dat niet aanstaat, ga je toch elders iets doen of kijken?
Zelfs héél jammer dat ze geen 2,5u kregen op Pinkpop zoals op Primavera.
Hey we zijn het erover eens dat The Cure een goede band is en die misstaat op geen enkel festival.

Persoonlijk vind ik ze vreselijk en daar moet ik ook ruimte aan geven
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283
Royel Otis en Tom Morello hadden wel beter van plek kunnen wisselen. Ik vind Royel Otis (en vond ze ook op Pinkpop) echt heel tof, maar het was ook heel leeg en ik hoorde dat het veel te druk was bij Tom Morello.
Was op voorhand ook sceptisch over Royel Otis maar wel een typische MainStage band. Dan beter My Baby in de Tent en Morello tussen Royel Otis en Wet Leg imo
 
  • Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Was super! Alleen de warmte is voor mij niet te doen. Ga echt eens goed nadenken of ik de festivals nog wel ga doen.

Kan heel slecht tegen de warmte wat ‘t de laatste jaren steeds vaker is. Ook in ‘t dagelijks leven.

Er zijn momenten dat ik bijna niks zie, omdat ik vaak de schaduw moet opzoeken. Ook slaap ik ondanks dat Limburgerhof beter is dan festival camping maar kort en ben een ochtend mens.

Als ik kijk welke band ik nu echt helemaal gezien over de 3 dagen zijn ‘t er waarschijnlijk zo’n 5 a 6 best zonde maar heb gewoon echt te veel last van warmte. En ja ik drink genoeg en ben geen bier en alcohol drinker.

Natuurlijk is ‘t ook de leuke en unieke sfeer. En niet alleen de muziek. Maar het is meer en voor dit soort dingen ben ik niet meer de jongste een echt bed in een accommodatie zo al wat kunnen schelen en meer en beter slaapt.

Wordt dus even goed bedenken of ik ‘t nog wel wil de festivals.
Het zou heel goed mogelijk zijn dat ik na 25 x Pinkpop met fantastische herinneringen en super gave bands te hebben gezien het eindigt.

Gelukkig is er meer naast Pinkpop en bezoek ik een hoop gave concerten.
Begrijp het helemaal, zelf een 60 plusser en de jaren gaan tellen en zeker met deze hitte is het toch een uitputtingsslag.Gelukkig slaap ik lekker thuis maar dan nog.Maak ook elk jaar de afweging om een vol weekend of 1,2 dagen te gaan.Maar er komt een tijd dat ook ik leise servus zeg maar de herinneringen neemt niemand me meer af.
 
Persoonlijk vind ik ze vreselijk en daar moet ik ook ruimte aan geven
Persoonlijk vind ik een heleboel dingen vreselijk maar houd ik me - meestal - in dat op het forum te ventileren. Ik schiet er zelf nul mee op en het interesseert echt niemand wat. Het gaat alleen maar ten koste van de forumsfeer & in het meest ongunstige geval bederf ik de voor- of napret van een ander.

Dit is op geen enkele manier aan jou gericht overigens, gewoon een stukje algemene constatering na afgelopen weekend.
Ik vond het regelmatig een bedroevend sfeertje in dit forum. Niveautje brugklas. 😅 En dat is knap gezien het feit dat er ook veel opbouwende en positieve berichten te horen waren over een - zo lijkt het - geslaagde PP editie. Maar het gespui en geklaag van een aantal thuiskijkers, mijn god. 🤔

Ik hoop dat het tijdens Werchter in het forum wat gezelliger is, programma zou zich daar toch voor moeten lenen! 💪

(En om dit vast af te vangen: tuurlijk staat het je op een forum vrij te klagen en af en toe af te geven op een act. Maar als het je nodig vindt vanachter je scherm aan de lopende band je ongenuanceerde klaagmening te spuien, wordt het echt tijd een baantje of een gezelligere hobby te zoeken).
 
Laatst bewerkt:
Was super! Alleen de warmte is voor mij niet te doen. Ga echt eens goed nadenken of ik de festivals nog wel ga doen.

Kan heel slecht tegen de warmte wat ‘t de laatste jaren steeds vaker is. Ook in ‘t dagelijks leven.

Er zijn momenten dat ik bijna niks zie, omdat ik vaak de schaduw moet opzoeken. Ook slaap ik ondanks dat Limburgerhof beter is dan festival camping maar kort en ben een ochtend mens.

Als ik kijk welke band ik nu echt helemaal gezien over de 3 dagen zijn ‘t er waarschijnlijk zo’n 5 a 6 best zonde maar heb gewoon echt te veel last van warmte. En ja ik drink genoeg en ben geen bier en alcohol drinker.

Natuurlijk is ‘t ook de leuke en unieke sfeer. En niet alleen de muziek. Maar het is meer en voor dit soort dingen ben ik niet meer de jongste een echt bed in een accommodatie zo al wat kunnen schelen en meer en beter slaapt.

Wordt dus even goed bedenken of ik ‘t nog wel wil de festivals.
Het zou heel goed mogelijk zijn dat ik na 25 x Pinkpop met fantastische herinneringen en super gave bands te hebben gezien het eindigt.

Gelukkig is er meer naast Pinkpop en bezoek ik een hoop gave concerten.
Heb je wel eens een ander festival bezocht? Down the Rabbit Hole of Best Kept Secret? Daar heb je veel meer schaduwplekken omdat ze worden georganiseerd in een bosrijk gebied. Ook in tenten kijkt het veel prettiger dan op zo'n massaal open veld in de brandende hitte. Daarnaast heb je daar verschillende soorten accomodaties. Echt het overwegen waard.
 
Persoonlijk vind ik een heleboel dingen vreselijk maar houd ik me - meestal - in dat hier te ventileren. Ik schiet er zelf nul mee op en het interesseert echt niemand wat. Het gaat alleen maar ten koste van de forumsfeer & in het meest ongunstige geval bederf ik de voor- of napret van een ander.

Dit is op geen enkele manier aan jou gericht overigens, gewoon een stukje algemene constatering na afgelopen weekend.
Ik vond het regelmatig een bedroevend sfeertje in het Pinkpop forum. Niveautje brugklas. 😅 En dat is knap gezien het feit dat er ook veel opbouwende en positieve berichten te horen waren over een - zo lijkt het - geslaagde editie. Maar het gespui en geklaag van een aantal thuiskijkers, mijn god. 🤔

Ik hoop dat het hier tijdens Werchter wat gezelliger is, programma zou zich daar toch voor moeten lenen! 💪

(En om dit vast af te vangen: tuurlijk staat het je op een forum vrij te klagen en af en toe af te geven op een act. Maar als het je nodig vindt vanachter je scherm aan de lopende band je ongenuanceerde klaagmening te spuien, wordt het echt tijd een baantje of een gezelligere hobby te zoeken).
Prima commentaar maatje, mag er gewoon zijn. En niemand hoeft het idd met mij eens te zijn.

Daarom erken ik ook dat The Cure absoluut legendarisch is. Voor mij alleen een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik hoor liever Zara Larsson of andere poppy muziek.

Desalniettemin houden we samen van hetzelfde festival en zijn we allemaal meermaals verrast door bands waar we nooit een kaart voor zouden kopen als individu.

Dus bekritiseer mijn reacties gerust, allemaal goed🙏🏻👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en degrotegeneraal
Het is fijn om te lezen dat iedereen het ondanks de hitte zo naar de zin heeft gehad en dat de veranderingen positief uitvielen! Dat maakt onzettend nieuwsgierig naar volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Prima commentaar maatje, mag er gewoon zijn. En niemand hoeft het idd met mij eens te zijn.

To add: ik dacht dat ik jouw reactie in het Werchter forum las maar blijkbaar zat ik in het PP forum. Hier had ik om mijn punt te maken beter een reactie van iemand anders kunnen quoten 😬
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Een fantastische editie wat mij betreft. Goede veranderingen, drukte verspreiding goed geregeld. Voor mij de top 5:
1. twenty one pilots: vanuit het voorvak echt een legendarische show
2. yungblud: een ras entertainer.
3. kingfishr: ik wil nu naar een concert! Prachtig
4. Foo fighters: 2 uur staan meezingen
5. Halsey: was echt een verrassing. Dacht dat het girlie pop was; maar niks bleek minder waar. Ik ben verliefd

6.- Honorable mentions: De hoogmis: trots op het mooie (zuid) limburg. Super showtje die me gek genoeg ontroerde.
- The Cure: klonk fantastisch; wat een muziek en wat een perfectie. Doet me pijn om te zeggen dat ik mijn adhd aandacht er niet bij kon houden. Ik luister het liever op plaat dan als festival afsluiter, maar het was wel écht goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lauraa
To add: ik dacht dat ik jouw reactie in het Werchter forum las maar blijkbaar zat ik in het PP forum. Hier had ik om mijn punt te maken beter een reactie van iemand anders kunnen kiezen om te quoten 😬
Allemaal oké hoor. Als iemand een mening heeft dan moet die ook maar tegen weerstand kunnen en dat gaat ook voor mij op. 👍🏻

Ga je ook naar Rock Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Allemaal oké hoor. Als iemand een mening heeft dan moet die ook maar tegen weerstand kunnen en dat gaat ook voor mij op. 👍🏻

Ga je ook naar Rock Werchter?
Yes, vrijdag en zaterdag. Misschien donderdagavond om the Prodigy mee te kunnen pakken maar ik verwacht dat me dat niet gaat lukken.
 

Users who are viewing this thread