Pinkpop 2026

Iemand al het slotinterview gevonden? Ben wel benieuwd wat ze er zelf van vinden. Ze mogen volgens mij dik tevreden zijn over afgelopen weekend. Heb ook nergens klachten gehoord over te kort aan water of lange rijen voor water. Top geregeld!
Water druk niet altijd overal even goed maar moet zeggen dat ik nooit ergens lang heb moeten wachten om mijn flesje te vullen. Het helpt ook mee dat ik makkelijk van de ene naar andere kant loop om een rustigere plek uit te zoeken voor toilet en water. In het algemeen gun ik het vrouwen om aparte wc's te hebben of in elk geval veel meer in aantallen want die moeten toch vaak in de rij aansluiten. Mannen hebben het wat dat betreft een stuk eenvoudiger en daar ben ik na zo'n weekend toch weer heel blij mee.
 
Top 3:

1.The Cure
2.Tom Morello
3.The Editors

Kudos voor de PP organisatie, terrein indeling/beleving stukken beter dan de voorgaande jaren.
Benieuwd naar de line-up 2027.
 
  • Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Pinkpop 2026: Line-up echt top, wat hebben wij geweldig veel goede acts gezien. Kan me niet heugen dat ik ooit zoveel goeds in 1 weekend Pinkpop heb gezien.
Alle veranderingen op het festivalterrein waren absoluut een verbetering.
Minpunt vond ik toch wel de drukte bij waterpunten (en inderdaad de waterdruk) op piekmomenten.

Faciliteiten op Camping C waren ronduit karig. Geen waterpunt, alleen wat dixies en pisbakken. Dat vond ik wel echt slecht geregeld, zeker gezien de drukte op camping B/C in z’n totaliteit.

Voor de rest alleen maar complimenten voor de organisatie!
 
Een heel leuke Pinkpop gehad. Ondanks dat muzikaal niet alles in de smaak viel. Maar je ziet ook zoveel voorbijkomen dat je eigenlijk pas later beseft wat je allemaal hebt gezien.

Ik vond de nieuwe indeling van het festival wel nice. Het stuk aam de ingang vond ik wel chill nu met de Desperados tent met moderne muziek. En met entertainment als de karaoke bar. Ook genoeg plekjes om even te chillen daar en wat eten en drinken te pakken.
Leuk dat Oranje werd uitgezonden, al was er wel te weinig plek (er was heel veel animo!)

De secret Stage vond ik ook tof. Ook daar lekker wat bomen en groen. En met geluk daar de Wodan Boys akoestisch in een kleine setting gezien!

Bij de Main Stage vond ik het geluid tegenvallen. Het stond gewoon te zacht. Zoals ik al zei, die bassgitaar moet je voelen op een festival, maar het volume leek soms wel noveau achtergrondmuziek, zeker als je een beetje halverwege stond.

Het snelle pad van Noord naar ingang/desperados bar vond ik heel fijn!

Toiletten wel smerig en te weinig waterpunten. Ik ben het zeer eens dat ze iets met water vernevelaars zouden moeten doen tegen de hitte.

Qua optredens genoten van Teddy Swims, Haunted Youth, Zara Larsson, The Cure (ook al stonden ze erg zacht waar ik stond), de akoestische set van Wodan Boys, Ski Aggu, The Vaccines, Franz Ferdinand. (Al had ik die laatste twee graag van korterbij gezien, maar met een groep Is het soms wat lastig)

Als ik nog even mag klagen: de drankprijzen wel erg hoog:: 10 euro voor een blikje baco van 2 euro inkoop, seriously? Het statiegeldsysteem heeft me flink wat extra euro’s gekost, leek vooral een extra verdienmodel.

De sfeer was goed en positief. Maar zoals ik al eerder opmerkte: bij veel optredens staat het publiek er maar wat. Zelfs bij The Cure en een band als Vaccines met veel hits, is er dan toch weinig reuring op het veld.

Zo bezien vond ik de ‘moshpit’ bij Zara Larsson dan wel weer humor.
 
Een heel leuke Pinkpop gehad. Ondanks dat muzikaal niet alles in de smaak viel. Maar je ziet ook zoveel voorbijkomen dat je eigenlijk pas later beseft wat je allemaal hebt gezien.

Ik vond de nieuwe indeling van het festival wel nice. Het stuk aam de ingang vond ik wel chill nu met de Desperados tent met moderne muziek. En met entertainment als de karaoke bar. Ook genoeg plekjes om even te chillen daar en wat eten en drinken te pakken.
Leuk dat Oranje werd uitgezonden, al was er wel te weinig plek (er was heel veel animo!)

De secret Stage vond ik ook tof. Ook daar lekker wat bomen en groen. En met geluk daar de Wodan Boys akoestisch in een kleine setting gezien!

Bij de Main Stage vond ik het geluid tegenvallen. Het stond gewoon te zacht. Zoals ik al zei, die bassgitaar moet je voelen op een festival, maar het volume leek soms wel noveau achtergrondmuziek, zeker als je een beetje halverwege stond.

Het snelle pad van Noord naar ingang/desperados bar vond ik heel fijn!

Toiletten wel smerig en te weinig waterpunten. Ik ben het zeer eens dat ze iets met water vernevelaars zouden moeten doen tegen de hitte.

Qua optredens genoten van Teddy Swims, Haunted Youth, Zara Larsson, The Cure (ook al stonden ze erg zacht waar ik stond), de akoestische set van Wodan Boys, Ski Aggu, The Vaccines, Franz Ferdinand. (Al had ik die laatste twee graag van korterbij gezien, maar met een groep Is het soms wat lastig)

Als ik nog even mag klagen: de drankprijzen wel erg hoog:: 10 euro voor een blikje baco van 2 euro inkoop, seriously? Het statiegeldsysteem heeft me flink wat extra euro’s gekost, leek vooral een extra verdienmodel.

De sfeer was goed en positief. Maar zoals ik al eerder opmerkte: bij veel optredens staat het publiek er maar wat. Zelfs bij The Cure en een band als Vaccines met veel hits, is er dan toch weinig reuring op het veld.

Zo bezien vond ik de ‘moshpit’ bij Zara Larsson dan wel weer humor.
Toiletten smerig? Niet gezien. Ook nooit lange rijen bij het water.

Statiegeld missen is je eigen fout :)
 
Als ik nog even mag klagen: de drankprijzen wel erg hoog:: 10 euro voor een blikje baco van 2 euro inkoop, seriously? Het statiegeldsysteem heeft me flink wat extra euro’s gekost, leek vooral een extra verdienmodel.
De prijzen zijn op alle festivals bizar. Maar dat statiegeld vind ik toch wel heel relax, het terrein blijft zoveel netter. Ik ben echt voorstander van deze maatregel en het heeft mij geen stuiver extra gekost. Gewoon je blikje of bekertje goed bewaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread