Een heel leuke Pinkpop gehad. Ondanks dat muzikaal niet alles in de smaak viel. Maar je ziet ook zoveel voorbijkomen dat je eigenlijk pas later beseft wat je allemaal hebt gezien.
Ik vond de nieuwe indeling van het festival wel nice. Het stuk aam de ingang vond ik wel chill nu met de Desperados tent met moderne muziek. En met entertainment als de karaoke bar. Ook genoeg plekjes om even te chillen daar en wat eten en drinken te pakken.
Leuk dat Oranje werd uitgezonden, al was er wel te weinig plek (er was heel veel animo!)
De secret Stage vond ik ook tof. Ook daar lekker wat bomen en groen. En met geluk daar de Wodan Boys akoestisch in een kleine setting gezien!
Bij de Main Stage vond ik het geluid tegenvallen. Het stond gewoon te zacht. Zoals ik al zei, die bassgitaar moet je voelen op een festival, maar het volume leek soms wel noveau achtergrondmuziek, zeker als je een beetje halverwege stond.
Het snelle pad van Noord naar ingang/desperados bar vond ik heel fijn!
Toiletten wel smerig en te weinig waterpunten. Ik ben het zeer eens dat ze iets met water vernevelaars zouden moeten doen tegen de hitte.
Qua optredens genoten van Teddy Swims, Haunted Youth, Zara Larsson, The Cure (ook al stonden ze erg zacht waar ik stond), de akoestische set van Wodan Boys, Ski Aggu, The Vaccines, Franz Ferdinand. (Al had ik die laatste twee graag van korterbij gezien, maar met een groep Is het soms wat lastig)
Als ik nog even mag klagen: de drankprijzen wel erg hoog:: 10 euro voor een blikje baco van 2 euro inkoop, seriously? Het statiegeldsysteem heeft me flink wat extra euro’s gekost, leek vooral een extra verdienmodel.
De sfeer was goed en positief. Maar zoals ik al eerder opmerkte: bij veel optredens staat het publiek er maar wat. Zelfs bij The Cure en een band als Vaccines met veel hits, is er dan toch weinig reuring op het veld.
Zo bezien vond ik de ‘moshpit’ bij Zara Larsson dan wel weer humor.