Graspop Metal Meeting 2026

:o :(
Ik dacht eindelijk lagwaggon te kunnen zien nadat ze 700 keer hebben geclashed in het verleden. Nu zie ik dat the gathering speelt die ik niet ken. + punten voor prog. Maar nu ik anneke van giersbergen lees is dit mijn enige kans om anneke eindelijk eens in België te zien? #devin townsend neem haar eens mee.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Het weer in Dessel en omliggende dorpen is vaak moeilijk te voorspellen vanwege een hagelkanon in Oud-Turnhout. Bij de appelboer daar gebruiken ze een hagelkanon om de oogst te beschermen. Dit zorgt ervoor dat de buien boven hun oogst uit elkaar worden gedreven maar hierdoor vinden omliggende dorpen en verder hinder van extra regen. Hierdoor hebben we hier afgelopen week een enorme lading aan regen en hagel gekregen terwijl het in Oud Turnhout best droog is gebleven. Hoe dit juist in zijn werk gaat weet ik niet maar het is al een aantal keren veel harder beginnen regenen dan oorspronkelijk voorspeld werd.

Hopelijk geen onweer, een kleine bui zal de pret niet bederven maar voor ieders veiligheid is geen onweer wel gewenst.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Pauly Robin
Het weer in Dessel en omliggende dorpen is vaak moeilijk te voorspellen vanwege een hagelkanon in Oud-Turnhout. Bij de appelboer daar gebruiken ze een hagelkanon om de oogst te beschermen. Dit zorgt ervoor dat de buien boven hun oogst uit elkaar worden gedreven maar hierdoor vinden omliggende dorpen en verder hinder van extra regen. Hierdoor hebben we hier afgelopen week een enorme lading aan regen en hagel gekregen terwijl het in Oud Turnhout best droog is gebleven. Hoe dit juist in zijn werk gaat weet ik niet maar het is al een aantal keren veel harder beginnen regenen dan oorspronkelijk voorspeld werd.

Hopelijk geen onweer, een kleine bui zal de pret niet bederven maar voor ieders veiligheid is geen onweer wel gewenst.
Misschien kan je aan kanonenfieber vragen of zo'n kanon werkt.

Om de discussie maar te voorkomen die ik hier al eens eerder over heb gehad. Nu toch maar even opgezocht wat die hagel kanonnen doen. Maar de werking is dus wetenschappelijk niet bewezen. Ook de grote weer bureaus als KMI en KNMI geven aan dat dit soort kanonnen het weer niet kunnen beïnvloeden. Dus daar hou ik me maar even aan vast.

Gewoon hopen dat de onweer en neerslag meevalt. Meer kunnen we niet doen.

Om de discussie maar te voorkomen die ik hier al eens eerder over heb gehad. Nu toch maar even opgezocht wat die hagel kanonnen doen. Maar de werking is dus wetenschappelijk niet bewezen. Ook de grote weer bureaus als KMI en KNMI geven aan dat dit soort kanonnen het weer niet kunnen beïnvloeden. Dus daar hou ik me maar even aan vast.

Gewoon hopen dat de onweer en neerslag meevalt. Meer kunnen we niet doen.
Heb ik ook al eerder gehoord.
En onze smeekbeden helpen. Nu zeggen ze ineens nog maar 1 tot 3 mm op meteo. Ze weten ook niet wat ze willen hierboven.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Belangrijk voor alle fans van Moonspell en al zeker voor diegenen die ook fan zijn van Queensryche en/of Architects:
Moonspell speelt Wolfheart niet integraal op Graspop.
Ze hebben net een tour gehad met Wolfheart, maar op de festivals is het een mixed set. Op setlist.fm vind je die terug en dat bleek ook al uit de bijhorende beschrijving op de website van Graspop zelf.
Ik had hier zelf obv die eerdere tour geopperd dat ze Wolfheart integraal gingen spelen, dus wou dat even rechtzetten.
Om helemaal zeker te zijn, het ook nog eens gevraagd aan henzelf.

Users who are viewing this thread