Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Don West muzikaal heel hoog niveau. Allereerst fysiek natuurlijk een verschijning. Menig vrouw in het publiek was onder de indruk (stiekem de mannen ook), maar heerlijke nummers, top vocaal bereik en een hele strakke backing band met vooral fenomenale bassist.

Ethel Cain deed me toch minder dan ik hoopte, maar leuk om te zien hoe de voorste rij helemaal erin op ging.

Yard Act zojuist was echt een feestje. Flink gepit. Nu voorbereiden op de volgende pit bij Joey Valence & Brae

DONT YOU KNOW THAT I PACK A PUNCH

Ethel Cain heel speciaal. Praters aan het begin maar binnen 10 minuten liep die doelgroep weg. Dat dit kan op een festival op de main. Heel mooi. Duidelijk zelf ook tevreden. Benieuwd naar haar optreden op Werchter in de tent. Wat een mooi set ook met die grasduinen.

Don West ook fantastisch trouwens. Wat een smerig gelikte act. Wel echt heel fijne muziek en band, doet het goed in de tent. Hard gelachen om het feit dat hij het podium afliep en zijn manager een al aangestoken sigaret in handen had. Niet gedacht zo’n artiest op zo’n festival tegen te komen (in de beste zin van het woord, vind dit soort programmeringen leuk voor de variatie: Don West, Ethel Cain, Yard Act achter elkaar? Waarom niet). Al met al genoten. Benieuwd hoe dit op Werchter valt.

Yard Act leuk, mijn zieltje gewonnen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Yard Act haalde t niet bij t niveau van DTRH24 maar de samenvatting:

Moshpit bij Yard Act. Waterzak kwijt/kapot, trui en bril bijna kwijt, steken in mn zij en buiten adem

10/10 would do again

Ergens halve ziel verloren bij Ethel Cain, die schiet naar boven voor een Barn spotje op Werchter in mn spoorboekje.

Even happen zo tijdens MdM en dan door naar de PUNK TACTICS van JVB

Weliswaar niet de emotionele impact waarop ik stiekem een beetje hoopte, maar wat een fanatisme, energieke en goed rappende performer is Genesis Owusu!

Blij dat ik hier nog net genoeg energie voor had. De tank is nu wel echt leeg dus met pijn in het hart vanwege Gorillaz al naar huis.

Lime Garden! Wat een liedjes en wat een energie! Heeft voor mij voorlopig show van de dag overgenomen van Dressed Like Boys. Yard Act ook heel sterk met eerste 45 min nieuw matetiaal!! Erg zin in die nieuwe plaat. Ethel ook erg mooi maar ken het denk ik niet goed genoeg om net zo geraakt te zijn als sommigen van jullie.

Ik heb wel te doen met Gelli Haha. Die Secret volkrijgen op de zondag tijdens de headliner is vaak al moeilijk omdat niemand dan schijnbaar nog die kant op wil lopen, laat staan als daar ook nog Nederland - Japan naast staat. Paar jaar geleden was dat met Dorian Electra en later Billy Woods echt sneu. Zullen max zo'n 30-40 man hebben gestaan. Hopen dat dat met de toegenomen drukte wel wat beter gaat. Zelf ben ik er ook niet. Had het wel leuk gevonden maar ik wil toch graag Gorillaz zien.
Vooralsnog inderdaad niet bepaald druk bij de Secret, 1 minuut voor start.

Lime Garden! Wat een liedjes en wat een energie! Heeft voor mij voorlopig show van de dag overgenomen van Dressed Like Boys. Yard Act ook heel sterk met eerste 45 min nieuw matetiaal!! Erg zin in die nieuwe plaat. Ethel ook erg mooi maar ken het denk ik niet goed genoeg om net zo geraakt te zijn als sommigen van jullie.

Was het druk bij LG?

Ik ben gesneuveld bij Joey Valence & Brae. Wat een show, wat een publiek, wat een duo. Staat die tent nog? Ik denk het niet. Hun Security cover als hoogtepunt. Show van het weekend.

Gorillaz is ‘m niet (voor mij).

Dank lieve mensen. Ik heb een fantastisch weekend gehad. Tot volgend jaar. Ik ga alvast in de rij liggen voor de kaartverkoop.

iets meer dan half uur gezien, langer dan verwacht nog. Wist niet helemaal waar ik naar zat te kijken, soort muziekact met goochelshow gecombineerd, behoorlijk vermakelijk! Maar daarna door naar Gorilla’s. Erg genoten maar niet zo als 3 jaar terug op DTRH. Pijp was ook wel beetje leeg. Show van de dag voor was Don West voor mij, goede seksmuziek 😂 Slaap lekker allen!

Zo dat was echt een top dag.

Denk ik slim geweest om wat later te starten. Had vanochtend nog wat nummers geluisterd om een beginpunt te bepalen. Don West leek me een goede.

Was wederom weer flink te vroeg. Dus nog even in de Casbah, of ja in, erbuiten, zoals elke keer dit festival gekeken naar Good Flying Birds, wat lekker klonk, maar stond zodanig ver ervan af dat ik er niet meer nuttigs over kan zeggen.

Daarna dus Don West. Al eerder gezegd, maar toen die binnen kwam lopen met die enorme armen was menig persoon onder de indruk, zag een paar vrouwen bijna flauwvallen. Erg sterke set, dit soort Smooth Soul kan toch al gauw saai worden, maar het was echt heel strak, mede dankzij de begeleiding. Don West stond erbij als Jeff Goldblum in zn prime, deed qua act helemaal niks spannends en dat was ook zijn allure. Kan nog wel eens groot gaan worden.

Ethel Cain kon me op plaat nooit echt volledig trekken, ondanks dat ik nummers als Nettles sterk vind, maar het leek met het beperkte publiek en ietwat teveel licht nog niet helemaal top eruit te komen. Het zal wederom ook echt aan mij hebben gelegen waarschijnlijk gezien sommige positieve reacties in het publiek en hier.

Yard Act had echt een hoop materiaal wat de mensen niet kenden, maar dat was dus van het nieuwe album las ik hier. Ze hadden pech met het geluid, zangmicrofoon stond op standje onverstaanbaar en viel zelfs volledig uit tijdens een nummer. Desondanks lieten ze zich niet daardoor beïnvloeden en werd het echt een feestje. Vooral Trenchcoat Museum was nog erg vermakelijk.

Had me voorgenomen om meer van Mac DeMarco te gaan kijken dan ik daadwerkelijk had gedaan, was nog een goede eetdrinkplas break, want daar zou daarna geen enkele tijd meer voor zijn. Wat ik zag was wel leuk overigens.

Joey Valence & Brae had ik vorig jaar op DTRH vanaf de buitenkant gezien, toen ik aan het eten was, zelfs buiten was er nog een pit. Toen ik de aankondiging zag wist ik dat ik er dit keer vooraan bij moest zijn. Nieuw album erbij, plus ik had mijn luister huiswerk gedaan afgelopen jaar, dus ik was er klaar voor, maar holy shit!

Vet dat ze in NL elftal shirts stonden, ontzettend vet dat ze zichtbaar zo genoten en wat een feest. Denk nog nooit meegemaakt dat voor zover ik kan zien iedereen mee springt, de hele set lang. En dan niet eens geforceerd pitten zoals je soms wel eens ziet. Echt lol.

Daarna Gorillaz als afsluiter van het weekend. Was mn no 1 band to see dit weekend, wat vond ik er uiteindelijk van? Ik weet het niet zo goed. De band was ontzettend strak, de visuals zoals altijd perfect. Groot aantal gasten waaronder Mos Def, Posdnuos, Bootie Brown, Fatoumata Diawara, maar Damon leek off, zei allemaal rare dingen tussendoor, niet altijd even scherp. Plus The Mountain is een beetje een doods album en de enorme hoeveelheid nummer die van dat album voorbij kwamen haalden het tempo eruit. Helemaal als dat dan ten koste gaat van Dare of Kids With Guns.

Het was alsnog genieten, een goede show met voldoende hoogtepunten, maar niet zo magisch als op Primavera in 2022.

Damon leek dronken, maar dat deerde amper. De fantastische band, visuals en gastartiesten hielden de show van Gorillaz moeiteloos recht.

• Leuk
Waarderingen: noid

Users who are viewing this thread