Festileaks Draft XV: Best of 2024

3372f49360e5a3d1565315608767b64d.jpg

Parannoul.

SlowPulp03-scaled-2560x1280.jpeg

Slow Pulp.

@Oasiss > @Koekdoos

• Leuk
Waarderingen: Martijn
Tot nu toe aangekondigd:

Amenra | Beth Gibbons | Chat Pile
Chelsea Wolfe | Cult Of Luna | DARKSIDE
Joanna Newsom | Julie Christmas | Lankum
Maruja | Mount Eerie | Nala Sinephro
Parannoul | Sigur Rós with Elja Ensemble
Slow Pulp | Sunn O)))

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Brian
Twee eigenzinnige vrouwen met prachtige stemmen:

Wende brengt haar Vrijplaats van Carré naar ons festival. Met alleen haar stem en twee piano's wist zij een van de sterkste shows neer te zetten waar ik ooit bij heb mogen zijn, heel bijzonder.

zangeres-wende-in-haar-voorstelling-vrijplaats-in-koninklijk

Spellling heeft helaas haar optreden op BKS '22 moeten afzeggen en is nog niet op herkansing geweest. Nog nooit in de Benelux te zien geweest zelfs, voor zover ik kan zien, dus we hebben hier weer een primeur te pakken. Laat je meevoeren naar haar prachtige muzikale droomwereld!

Spellling-Press-Photo-2021.jpg

@Brian > @warriorandweirdo

Even een vraagje, mag ik een act die ik exclusief geboekt heb in meerdere vormen neerzetten? E.g. Kiasmos en Olafur Arnalds solo, of een IJSLAND en Sef los?

Lets go, klaar met exclusieve rondes tegen dinsdag 16/12, presentaties tegen zaterdag 20/12 en resultaten tegen Kerstavond (24/12)? 🙏
Dat is de zweep wel heel erg erover ;). Exclusieve rondes begin volgende week erdoor zou heel prettig zijn! Mochten de presentaties dan volgen, weet ik niet hoe zeer ik op 24/12 al alles gereed heb ;)

Even een vraagje, mag ik een act die ik exclusief geboekt heb in meerdere vormen neerzetten? E.g. Kiasmos en Olafur Arnalds solo, of een IJSLAND en Sef los?
Ik zou zeggen van wel, maar dan als aparte boekingen. Of dat in de vrije keuze kan of eventueel ook exclusief los geboekt zou moeten worden hangt denk ik af van of deze varianten ook onder regel 3 vallen en dus niet door anderen nog geboekt kunnen worden, dat weet ik niet precies bij deze acts.

Edit ter verduidelijking: in iedere situatie moet je natuurlijk lekker zelf weten wat je exclusief boekt of niet, maar ik vraag me gewoon af of iemand anders nu nog Sef los zou kunnen boeken, als ze dat zouden willen, of dat jouw boeking van IJSLAND dat verhindert onder regel 3.

Ik zou zeggen van wel, maar dan als aparte boekingen. Of dat in de vrije keuze kan of eventueel ook exclusief los geboekt zou moeten worden hangt denk ik af van of deze varianten ook onder regel 3 vallen en dus niet door anderen nog geboekt kunnen worden, dat weet ik niet precies bij deze acts.
Ergens zou ik zeggen, die zijn automatisch exclusief ivm de "Thom Yorke" regel (niet Radiohead boeken als iemand al Thom Yorke solo of met The Smile heeft). Maar aan de andere kant zou ik deze als vrije keuze willen gebruiken om o.a. mn nachtprogramma wat meer sfeer te geven

Ergens zou ik zeggen, die zijn automatisch exclusief ivm de "Thom Yorke" regel (niet Radiohead boeken als iemand al Thom Yorke solo of met The Smile heeft). Maar aan de andere kant zou ik deze als vrije keuze willen gebruiken om o.a. mn nachtprogramma wat meer sfeer te geven
Thom Yorke wordt niet in de regels als voorbeeld gebruikt, maar als je regel 2 leest mag dat juist wel, geloof ik.

Edit: nu ik het zelf ook nog eens lees vallen jouw situaties waarschijnlijk ook gewoon onder regel 2:
Ook wanneer een soloartiest een zijproject heeft met een andere soloartiest, dan is dit toegelaten (mits dus opgetreden in 2024, zie regel 10).
en zijn die artiesten dus allemaal solo nog door iedereen te boeken, inclusief door jouzelf als je dat zou willen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik heb die hele regel eigenlijk nooit helemaal precies begrepen, ook in eerdere drafts niet haha.
Mijn idee was dat als Thom Yorke in 2024 heeft opgetreden solo, maar ook The Smile dat beide afzonderlijk van elkaar geboekt kunnen worden, dus ook door twee verschillende personen (wat ook daadwerkelijk is gebeurd).

Dat gaat dan ook op voor Sef en IJsland wat mij betreft, zij het dat dan twee plekken op het affiche worden ingenomen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread