Top 2000

Live and Let Die vind ik echt fijner in de versie van McCartney. En Bowie's Man Who Sold the World is imo ook de beste versie van dat nummer.

Blijft toch mooi hoe meningen zo kunnen verschillen als het op muziek aankomt!

Live and Let Die vind ik echt fijner in de versie van McCartney. En Bowie's Man Who Sold the World is imo ook de beste versie van dat nummer.

Blijft toch mooi hoe meningen zo kunnen verschillen als het op muziek aankomt!
Bowie's versie van Wild is the Wind is ook weer beter dan t origineel

Ik vind Hallelujah in veel cover versies te gepolijst. Veel te mooi en goed gezongen. Terwijl het juist een gedicht voorgedragen op muziek is. En niemand kan dat beter in mijn optiek dan Leonard Cohen.

Hurt en Mad World vind ik beide in cover versies beter, maar dat komt omdat ik de covers eerder kende. Alle covers van Bob Dylan vind ik beter omdat ik die gewoon niet goed vind kunnen zingen. Al doet Axl Rose natuurlijk een goede poging.

In het verlengde van Hurt, de American Recordings van Johnny Cash draai ik weleens. Mooie muziek, allen covers. Pearl Jam die het concert afsluit met Rocking in the Free World, ook mooi. Modern Love van Zaho de Sagazan is ook goed, maar ja. Een Bowie nummer beter maken dan Bowie zelf is natuurlijk schier onmogelijk ;)

• Leuk
Waarderingen: johanra
In het verlengde van Hurt, de American Recordings van Johnny Cash draai ik weleens. Mooie muziek, allen covers.
Met speciale vermelding voor I see a darkness, The mercy seat en One. Nummers die ik al kende van het origineel, waaraan Johnny Cash een unieke emotionele draai heeft gegeven.

Een andere recente Top 2000 favoriet, die voor mij als cover toch ook wint van het origineel, is Triggerfinger met I Follow Rivers. Toegegeven, ik kende het origineel van Lykke Li ook helemaal niet voordat ze die cover maakten, maar dat origineel is daarna ook altijd in het niet gevallen bij de cover wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en johanra
One van U2 met Mary J Blidge vind Ik ook beter dan het origineel. Zelfde als Don’t let the sun go down on me. Met George Michael een betere versie dan Elton John solo...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: johanra
Er zijn veel covers die ik prachtig vind, sommige bieden een origineel eigen perspectief of geven een nieuwe dimensie met een andere sound. Sommigen zijn zelfs indrukwekkender dan het origineel, omdat de nieuwe uitvoerder veel meer uiting kan geven aan de boodschap; er worden er een aantal hierboven genoemd.

Maar de Disturbed-versie van The Sound of Silence is er daar zéker niet 1 van. Sterker, ik vind het een over-the-top gedrocht zonder respect voor het origineel en echt een dieptepunt om deze te moeten horen tijdens oudejaarsavond.

Als Twente supporter moet ik You'll Never Walk Alone van Gerry and the Pacemakers ook even benoemd hebben.

Liverpool was ietsjes eerder🤭
Maakt voor mijn beredenering niks uit natuurlijk, heb niks met Liverpool.

Dat zou je denken, maar FC Twente was 4 jaar eerder. Niet door Gerry en zijn makkers, maar niet misselijk, Louis Armstrong.

Video is ook voor de niet Twente supporters echt een aanrader, iedereen kent het nummer maar bijna niemand weet waar het nou echt vandaan komt.

Nou zeg, dat is het slechtste ticketsysteem ter wereld. Geen idee hoeveelste je staat en als je jouw tickets hebt geselecteerd moet je binnen één milliseconde jouw naam en e-mail kunnen invullen want anders is het tijdslot wat je had geselecteerd al uitverkocht...

Needless to say hebben wij weer niks
Ondanks idd het slechtste ticketsysteem ter wereld (nooit zoiets tegengekomen bij TM, Eventim of Paylogic) alsnog kaartjes kunnen bemachtigen voor een acceptabel tijdsslot, 31 december 1:00-2:00. Ik wil het daadwerkelijke bezoek alleen wel laten afhangen van de playlist van het betreffende uur. Geen zin om de 23:30 van Echoes te moeten doorstaan in het café ;)

Puur qua eigen smaak vind ik de dagen vanaf Tweede Kerstdag t/m 29 of 30 december vaak het beste.

• Winning
Waarderingen: InsaniTiny

Users who are viewing this thread