Albums van 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.633
4.744
Beste punk/hardcore band voor mensen die eigenlijk niks van punk/hardcore moeten hebben.
Oh dat is het luisteren voor mij wel eens waard dan. Verschrikkelijke muziek met dito rondslaand publiek vaak. Overdreven natuurlijk, kan wel genieten van zo'n halfuurtje ZULU, maar uiteindelijk vind ik echt dat teveel bands hetzelfde kunstje doen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.019
4.990
Oh dat is het luisteren voor mij wel eens waard dan. Verschrikkelijke muziek met dito rondslaand publiek vaak. Overdreven natuurlijk, kan wel genieten van zo'n halfuurtje ZULU, maar uiteindelijk vind ik echt dat teveel bands hetzelfde kunstje doen.
Kijk. Iemand die een bepaald genre niet begrijpt en daar een irrelevante mening over heeft. Overbodig natuurlijk. Schoenmaker blijf bij je leest.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
987
1.181
Gisteren niet echt tijd gehad, dus vandaag begonnen met nieuwe Touché Amoré, maar die vind ik alles behalve spannend eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.418
3.472
Kijk. Iemand die een bepaald genre niet begrijpt en daar een irrelevante mening over heeft. Overbodig natuurlijk. Schoenmaker blijf bij je leest.
Meh, deze attitude levert ook niemand iets op. We hebben al meer dan genoeg gatekeepers in de hardcore scene dus laten we dat maar achterwege laten hier. Als (relatief gematigd) liefhebber van het genre ben ik het niet eens met elo zijn mening maar zeker het laatste stukje (dat teveel bands hetzelfde kunstje doen) vind ik niet eens een absurde kritiek, daar valt iets voor te zeggen.

Ik zou het veel leuker vinden als jij, als zelfverklaard kenner van wat goeie hardcore is, hier wat aanraders geeft voor mensen 'die het genre niet begrijpen' en misschien zo wat mensen kan overtuigen ;)
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.019
4.990
Meh, deze attitude levert ook niemand iets op. We hebben al meer dan genoeg gatekeepers in de hardcore scene dus laten we dat maar achterwege laten hier. Als (relatief gematigd) liefhebber van het genre ben ik het niet eens met elo zijn mening maar zeker het laatste stukje (dat teveel bands hetzelfde kunstje doen) vind ik niet eens een absurde kritiek, daar valt iets voor te zeggen.

Ik zou het veel leuker vinden als jij, als zelfverklaard kenner van wat goeie hardcore is, hier wat aanraders geeft voor mensen 'die het genre niet begrijpen' en misschien zo wat mensen kan overtuigen ;)
Poeh, hardcore is zo ontzettend divers met veel verschillende substijlen. Welke hardcore bands liggen je goed?

Betreffende mijn reactie richting elo: gezien mijn achtergrond in de hardcore (zowel als liefhebber en muzikant, nu niet meer overigens) ben ik toch extra geprikkeld als ongenuanceerde reacties op dat genre geuit worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

superginger

Dagopener
5 feb 2016
636
320
High vis vind ik een goede aanrader als je niet echt thuis bent in de hardcore/punk. Heeft aardig wat invloeden van buitenaf maar is in essentie wel hardcore. Lijkt me een goede gateway als je het genre wilt ontdekken.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.633
4.744
Poeh, hardcore is zo ontzettend divers met veel verschillende substijlen. Welke hardcore bands liggen je goed?

Betreffende mijn reactie richting elo: gezien mijn achtergrond in de hardcore (zowel als liefhebber en muzikant, nu niet meer overigens) ben ik toch extra geprikkeld als ongenuanceerde reacties op dat genre geuit worden.
Ongenuanceerde reacties op hiphop zijn jou ook niet vreemd :)

Verder: ik begrijp heus wel dat er verschillende stijlen zijn en dat het vast uberdivers is. Maar leg me dan ook direct ff uit waarom het publiek vaak als een ontspoorde windmolen om zich heen staat te slaan haha.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.019
4.990
Ongenuanceerde reacties op hiphop zijn jou ook niet vreemd :)

Verder: ik begrijp heus wel dat er verschillende stijlen zijn en dat het vast uberdivers is. Maar leg me dan ook direct ff uit waarom het publiek vaak als een ontspoorde windmolen om zich heen staat te slaan haha.

Daarom reageer ik niet meer op hiphop 😁. Daar kunnen andere forumgenoten meer moois over zeggen.

Die manier van moshen heb ik nooit goed begrepen. Zie je wel meer in Parkstad/MOC dan bv. in Maastricht. Is in de jaren '00 over komen waaien uit België en Frankrijk. Kan me nog de tijd van de H8000 (Kortrijk) bands en hun gevolg herinneren. Toen stonden er iedere show minstens 50 Bruce Lee's in het publiek hun martial arts skills te vertonen 😅.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.418
3.472
Poeh, hardcore is zo ontzettend divers met veel verschillende substijlen. Welke hardcore bands liggen je goed?

Betreffende mijn reactie richting elo: gezien mijn achtergrond in de hardcore (zowel als liefhebber en muzikant, nu niet meer overigens) ben ik toch extra geprikkeld als ongefundeerde reacties op dat genre geuit worden.
Die prikkel is best normaal en ik begrijp je reactie ook. Maar ik ben er ook enorm van overtuigd dat iemands mening irrelevant noemen enorme barrières in stand houdt dus ik ga daar ook altijd iets over zeggen :)

Moeilijke vraag trouwens over mijn persoonlijke voorkeuren. Ik zie in het genre vaak de bomen door het bos niet waardoor ik er doordeweeks relatief weinig naar luister. Ik ga veel liever naar random shows in de buurt waar ik niets van ken om er daar live een mening over te vormen. Ik merk daarbij dat vooral bands die een crossover hebben met bijvoorbeeld noise rock, postpunk of hiphop mij aanspreken. Ook wel fan van hardcore bands die meer aanleunen bij de oldschool punk en bands met veel tempowisselingen. Dingen die mij minder aanspreken gaan meestal richting pure metalcore bijvoorbeeld.

Show Me The Body was mijn gateway, ideale band voor mensen die al interesse hebben in de genres die ik zonet noemde en nog vrij toegankelijk. Andere bands die ik al live zag en erg goed vond: Stiff Meds, xVICIOUSx (RIP Belgische legendes, laatste optreden ooit was geniaal) en Mindwar. Maar ik moet er ook meteen bijzeggen dat ik al heel wat dingen live wel kon smaken waar ik nu de naam niet meer van zou kunnen herinneren haha.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.703
693
Gelukkig verschillen smaken. Juist dat ietwat toegankelijke van Touche Amore vind ik dan juist wel weer interessant
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.019
4.990
Die prikkel is best normaal en ik begrijp je reactie ook. Maar ik ben er ook enorm van overtuigd dat iemands mening irrelevant noemen enorme barrières in stand houdt dus ik ga daar ook altijd iets over zeggen :)

Moeilijke vraag trouwens over mijn persoonlijke voorkeuren. Ik zie in het genre vaak de bomen door het bos niet waardoor ik er doordeweeks relatief weinig naar luister. Ik ga veel liever naar random shows in de buurt waar ik niets van ken om er daar live een mening over te vormen. Ik merk daarbij dat vooral bands die een crossover hebben met bijvoorbeeld noise rock, postpunk of hiphop mij aanspreken. Ook wel fan van hardcore bands die meer aanleunen bij de oldschool punk en bands met veel tempowisselingen. Dingen die mij minder aanspreken gaan meestal richting pure metalcore bijvoorbeeld.

Show Me The Body was mijn gateway, ideale band voor mensen die al interesse hebben in de genres die ik zonet noemde en nog vrij toegankelijk. Andere bands die ik al live zag en erg goed vond: Stiff Meds, xVICIOUSx (RIP Belgische legendes, laatste optreden ooit was geniaal) en Mindwar. Maar ik moet er ook meteen bijzeggen dat ik al heel wat dingen live wel kon smaken waar ik nu de naam niet meer van zou kunnen herinneren haha.
In de categorie oude klassiekers en de grootste inspiratiebron voor de crossover hardcore anno nu (dus gecombineerd met o.a. postpunk en noise): Fugazi.

Zelf neig ik nog altijd meer richting de ietwat zware varianten van hardcore, dus Ramallah, Integrity, Strife, Snapcase, Earth Crisis, Morning Again, Length of Time. In het verleden altijd groot fan geweest van de Belgische grootheden Congress, Liar, Kindred (Limburg!), maar ook Duitse legends Veil en xACMEx. Die laatste waren wel echt episch in hun tijd, die helaas erg kort was.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Davidd

Support act
7 jul 2021
963
1.736
Weekendje weg geweest, dus vrijdag niet veel tijd gehad om nieuwe albums te luisteren, dus deze week even een inhaalslag.
Rufus Du Sol & HEAVN zijn tot nu toe erg fijn. Daarnaast ga ik als Rotterdammer erg lekker op het nieuwe album van Jordy Dijkshoorn (de Likt).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken