Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
The Office Grandpa GIF by MOODMAN
Ik kan hier goed om lachen hoor. Maarrrrr het is een gegeven dat MUSE in 10 jaar tijd vast 3 keer langskomt. Florence zal ook wel passeren. En The Killers; de vorige passage was gewoon erg sterk.
Over de jaren verspreid allemaal welkom ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Ik kan hier goed om lachen hoor. Maarrrrr het is een gegeven dat MUSE in 10 jaar tijd vast 3 keer langskomt. Florence zal ook wel passeren. En The Killers; de vorige passage was gewoon erg sterk.
Over de jaren verspreid allemaal welkom ;)
Denk dat de reactie ging om dat 'wat jongere headliners'. Muse en The Killers zijn dat, op welke manier je het ook bekijkt, echt niet.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
962
1.000
Maar echt wel "wat jonger" dan de bands die hun hoogdagen in de jaren 80 en 90 beleefden zoals The Cure, Depeche Mode, Pearl Jam, die daarvoor werden opgesomd.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.806
Maar echt wel "wat jonger" dan de bands die hun hoogdagen in de jaren 80 en 90 beleefden zoals The Cure, Depeche Mode, Pearl Jam, die daarvoor werden opgesomd.
Maar je gaat een band waarvan het eerste album 25 jaar oud is toch niet jong noemen? Een jonge headliner zou nog kunnen als ze pas recentelijk de headlinerstatus hebben gekregen, maar dat is in het geval van Muse ook niet het geval.

Jonge headliners zou ik eerder namen als Maneskin, Dua Lipa, Tame Impala, Billie Eilish, Fred Again, Nothing But Thieves verwachten. Ongeacht wat iemand er van vind of dat ze (nog) niet de allergrootste headliner zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Leuk dat we weer een bingo kruisje kunnen zetten
En dat gewoon door interpretatie van 'wat jongere' na dat er een hoop dino's vernoemd zijn. Ja Muse valt onder die noemer.
Indien er stond 'jonge' dan was deze discussie wel terecht natuurlijk, nu louter tijdverdrijf.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
148
170
Denk dat de reactie ging om dat 'wat jongere headliners'. Muse en The Killers zijn dat, op welke manier je het ook bekijkt, echt niet.
Eigenlijk slaat deze hele discussie nergens op, maar hoe kun je dit glashard beweren😅... Op welke manier je het ook bekijkt, zijn ze dat (feitelijk) wél, als je de zin van ChrisV goed leest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Eigenlijk slaat deze hele discussie nergens op, maar hoe kun je dit glashard beweren😅... Op welke manier je het ook bekijkt, zijn ze dat (feitelijk) wél, als je de zin van ChrisV goed leest.
Ja, inderdaad. Was een beetje ongelukkig verwoord van mijn kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.806
Eigenlijk slaat deze hele discussie nergens op, maar hoe kun je dit glashard beweren😅... Op welke manier je het ook bekijkt, zijn ze dat (feitelijk) wél, als je de zin van ChrisV goed leest.
Maar waarom staat Eminem dan wel tussen de 50/60+ namen en Muse niet? Omdat hij 51 is? Meeste van zijn muziek komt ook gewoon uit de zeroes
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Maar waarom staat Eminem dan wel tussen de 50/60+ namen en Muse niet? Omdat hij 51 is? Meeste van zijn muziek komt ook gewoon uit de zeroes

Zijn grootste hits zijn allemaal meer dan 20 jaar oud. Ongeveer wat jaren '80 nummers waren in de zeroes dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Maar echt wel "wat jonger" dan de bands die hun hoogdagen in de jaren 80 en 90 beleefden zoals The Cure, Depeche Mode, Pearl Jam, die daarvoor werden opgesomd.
Misschien niet perse hoogdagen maar Pearl Jam komt volgens Wiki uit 1990, Muse uit 1994. Zoveel scheelt dat niet. :p

Met dat mooie nieuwe album op zak mag PJ volgend jaar wel weer komen. Ik hoop dat MUSE ooit ook weer eens een beetje terug naar het oude niveau gaat.
 
Laatst bewerkt:

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
148
170
Nick Offerman Popcorn GIF by NBC

gaat hier de kant op van het Pinkpop forum :p

Te weinig om over te discussiëren nu ook de timetable bekend is denk ik ;)

Misschien kan men nog wat tijd verdrijven met onze inmiddels 400 tracks (and counting) grote Rock Werchter playlist:
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Maar waarom staat Eminem dan wel tussen de 50/60+ namen en Muse niet? Omdat hij 51 is? Meeste van zijn muziek komt ook gewoon uit de zeroes
Omdat hij 51 is tegenwoordig haha. Precies daarom

Seasick Steve had zijn hits rond '10-s . Jongere naam dan Muse,, oudere man dan de heren van Muse.

Leuk dat je hier 30 namen opgooit. En dat het vervolgens gaat om jong/jonger of de manier waarop het geïnterpreteerd wordt hahaha. Het staat er gewoon zoals het er staat. Ongeacht of ze lang of kort bezig zijn. J O N G E R . Ik lees hier altijd dat de gekende rock-headliners dino's genoemd worden. Dus ik denk ik wijd even een bericht aan de leeftijd van de headliners, en wat ik daarbij een mooie Werchter-verdeling zou vinden.
Hoe je het went of keert, en hoe lang ze ook succesvol zijn; Matt Bellamy en Brandon Flowers zijn echt jonger dan dan de heren van The Cure. Ik kan het ook niet helpen, ik ben niet de pa van ze.

Maar heerlijk dit haha.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Misschien niet perse hoogdagen maar Pearl Jam komt volgens Wiki uit 1990, Muse uit 1994. Zoveel scheelt dat niet. :p

Met dat mooie nieuwe album op zak mag PJ volgend jaar wel weer komen. Ik hoop dat MUSE ooit ook weer eens een beetje terug naar het oude niveau gaat.
Ik hoop hard met je mee betreft Muse. Ik ben ze wat minder gaan draaien, dat was 10 jaar geleden niet denkbaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.806
Omdat hij 51 is tegenwoordig haha. Precies daarom

Seasick Steve had zijn hits rond '10-s . Jongere naam dan Muse,, oudere man dan de heren van Muse.

Leuk dat je hier 30 namen opgooit. En dat het vervolgens gaat om jong/jonger of de manier waarop het geïnterpreteerd wordt hahaha. Het staat er gewoon zoals het er staat. Ongeacht of ze lang of kort bezig zijn. J O N G E R . Ik lees hier altijd dat de gekende rock-headliners dino's genoemd worden. Dus ik denk ik wijd even een bericht aan de leeftijd van de headliners, en wat ik daarbij een mooie Werchter-verdeling zou vinden.
Hoe je het went of keert, en hoe lang ze ook succesvol zijn; Matt Bellamy en Brandon Flowers zijn echt jonger dan dan de heren van The Cure. Ik kan het ook niet helpen, ik ben niet de pa van ze.

Maar heerlijk dit haha.
Check, dan ben ik te snel overgegaan op mijn interpretatie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken