Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Dat speculeren blijft heeeeeerijk

Oudgedienden voor 2025;
Pearl-Jam, The Cure, Depeche Mode,
Ik zag gisteren voorbij komen dat Pearl Jam dit jaar 2x optreed met ook Neil Young met Crazy Horse. Laat ze maar zo'n Metallica non repeat tour doen :D
6627bdda04ef690b53171fbe_Ohana-2024_admat_20240422_sponsors_border.jpg

Als het van die pareltjes zijn, dan neem ik Imagine Dragons op de koop toe hetzelfde weekend haha.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
146
131
Dat speculeren blijft heeeeeerijk

Oudgedienden voor 2025;
Pearl-Jam, The Cure, Depeche Mode,
Ik zag gisteren voorbij komen dat Pearl Jam dit jaar 2x optreed met ook Neil Young met Crazy Horse. Laat ze maar zo'n Metallica non repeat tour doen :D
6627bdda04ef690b53171fbe_Ohana-2024_admat_20240422_sponsors_border.jpg

Als het van die pareltjes zijn, dan neem ik Imagine Dragons op de koop toe hetzelfde weekend haha.
Daar kan ik mee akkoord gaan. Pakweg donderdag Pearl Jam, Vrijdag Depeche mode en zondag The Cure als headliner, met eventueel ook nog ergens een mooie plaats voor Neil Young, en laat die jankers van Imagine dragons dan maar de zaterdag doen. Big deal.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Everyknight

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Daar kan ik mee akkoord gaan. Pakweg donderdag Pearl Jam, Vrijdag Depeche mode en zondag The Cure als headliner, met eventueel ook nog ergens een mooie plaats voor Neil Young, en laat die jankers van Imagine dragons dan maar de zaterdag doen. Big deal.
Mooie acts hoor en ik zou me prima vermaken, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om van twee 50+ headliners in 2024 naar drie 60+ headliners in 2025 te gaan. Minimaal twee headliners van de jonge generatie lijkt me een must. En dan heb ik het niet over Imagine Dragons.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Mooie acts hoor en ik zou me prima vermaken, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om van twee 50+ headliners in 2024 naar drie 60+ headliners in 2025 te gaan. Minimaal twee headliners van de jonge generatie lijkt me een must. En dan heb ik het niet over Imagine Dragons.
Lijkt me echt geen must voor RW
Zie alle vorige jaren
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Oneindig veel liever een relevante jonge naam als Billie Eilish dan weer de voorspelbare usual suspects als The Cure of een legacy act als Neil Young.

Er is zonder twijfel plek voor dingen als Pearl Jam en Depeche Mode, maar daar mogen ook jongere frisse acts naast staan in het bovensegment.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en pigital

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Dat speculeren blijft heeeeeerijk

Oudgedienden voor 2025;
Pearl-Jam, The Cure, Depeche Mode,
Ik zag gisteren voorbij komen dat Pearl Jam dit jaar 2x optreed met ook Neil Young met Crazy Horse. Laat ze maar zo'n Metallica non repeat tour doen :D
6627bdda04ef690b53171fbe_Ohana-2024_admat_20240422_sponsors_border.jpg

Als het van die pareltjes zijn, dan neem ik Imagine Dragons op de koop toe hetzelfde weekend haha.
Slechts 530 dollar voor 3 dagen met meer dan 35 artiesten over 3 dagen verspreid. Ze zullen Werchter eens 500 euro moeten maken voor 4 dagen. Dan gaat dit forum helemaal los.

edit: je kunt ook een hotel boeken voor 4 nachten. Prijzen vanaf 2000 dollar per persoon.
Ik word steeds blijer dat wij onze festivals in Europa hebben. Alhoewel dit niets goeds voorspelt voor de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en swissepfan

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Een Blur zou ik ook wel een leuke toevoeging vinden voor 2025, maar ik weet niet of die alweer aan het touren zijn die tijd.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Mooie acts hoor en ik zou me prima vermaken, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om van twee 50+ headliners in 2024 naar drie 60+ headliners in 2025 te gaan. Minimaal twee headliners van de jonge generatie lijkt me een must. En dan heb ik het niet over Imagine Dragons.
Er is heel goed te combineren met 2 of 3 van die 60+ , 50+ namen ja (PearlJam, The Cure, Depeche Mode, Eminem(!) enz.)
Wat jongere headliners: Muse, Killers, florence & the machine aangevuld met frisse grote namen al dan niet in opkomst;
-London Grammar. Afwachten hoe groots het nieuwe werk ontvangen wordt. Van mij mogen ze hoooog komen. Samen met een andere grote vis mogen ze zeker headlinen van mij.
-Sam Fender, stijgt langzaam maar zeker door.
-Billie Eilish, niet altijd mijn ding maar ik begrijp de positie van haar.
-Fountaines D.C. die timmeren keihard door aan de weg. Top.
-Bring me the Horizon, op graspop gaan ze genieten, die mogen Werchter wel aandoen weer ook.
-Lana del Rey. Mag zeker een keer op de Werchter-Wei als je t mij vraagt.
-the War on Drugs. Mag steevast bovenaan van mij. Maar zal nog wel 1-2 jaar langer duren of ze touren erg lang door.

Co-headsss
-Kings of Leon (ja, barnafsluiter of co-head) is alweer van even geleden ÉN nieuw werk.
-Alanis Morrissette
-Arcade Fire
-The National
-Paramore
-Ghost

Tenten mooi opgevuld met
Tent-knallers als
-Soulwax
-The Bloody Beetroots
-Goose
-Enter Shikari
-Fatboy Slim
-Franz Ferdinand

Tent-breder gevuld met;
-CHVRCHES
-First Aid Kit

Tent- classics als
-Bloodhound Gang, inmiddels wel classic toch?
-Simple Minds
-The Black Crowes
-Band of Horses
-Garbage.
-Bush

Opkomende bands op The Slope of vroeg verspreid over de podia;
-IST IST
-Marathon
-Don Broco
-Public Service Broadcasting

Ik weet het, veel grote namen. Te veel voor ,1 jaar, het is vooral een wensenlijstje nstuurlijk.. Vooral veel gitaren. Het pop-gehalte vertrouw ik wel aan de boekers toe. Ik heb dit jaar oprecht zin in Dua Lipa, en sta weer open voor nieuwe namen voor mij.

De voorpret is al in volle gang.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Hij zegt toch "wat jongere", feitelijk gezien zijn zij jonger dan The Cure, Depeche Mode en Pearl Jam.

Prima lijstje verder waarvan ik met de meeste namen goed zou kunnen leven de komende jaren.
 

Luisteraar

Playlistbediener
25 jan 2023
12
28
Er is heel goed te combineren met 2 of 3 van die 60+ , 50+ namen ja (PearlJam, The Cure, Depeche Mode, Eminem(!) enz.)
Wat jongere headliners: Muse, Killers, florence & the machine aangevuld met frisse grote namen al dan niet in opkomst;
-London Grammar. Afwachten hoe groots het nieuwe werk ontvangen wordt. Van mij mogen ze hoooog komen. Samen met een andere grote vis mogen ze zeker headlinen van mij.
-Sam Fender, stijgt langzaam maar zeker door.
-Billie Eilish, niet altijd mijn ding maar ik begrijp de positie van haar.
-Fountaines D.C. die timmeren keihard door aan de weg. Top.
-Bring me the Horizon, op graspop gaan ze genieten, die mogen Werchter wel aandoen weer ook.
-Lana del Rey. Mag zeker een keer op de Werchter-Wei als je t mij vraagt.
-the War on Drugs. Mag steevast bovenaan van mij. Maar zal nog wel 1-2 jaar langer duren of ze touren erg lang door.

Co-headsss
-Kings of Leon (ja, barnafsluiter of co-head) is alweer van even geleden ÉN nieuw werk.
-Alanis Morrissette
-Arcade Fire
-The National
-Paramore
-Ghost

Tenten mooi opgevuld met
Tent-knallers als
-Soulwax
-The Bloody Beetroots
-Goose
-Enter Shikari
-Fatboy Slim
-Franz Ferdinand

Tent-breder gevuld met;
-CHVRCHES
-First Aid Kit

Tent- classics als
-Bloodhound Gang, inmiddels wel classic toch?
-Simple Minds
-The Black Crowes
-Band of Horses
-Garbage.
-Bush

Opkomende bands op The Slope of vroeg verspreid over de podia;
-IST IST
-Marathon
-Don Broco
-Public Service Broadcasting

Ik weet het, veel grote namen. Te veel voor ,1 jaar, het is vooral een wensenlijstje nstuurlijk.. Vooral veel gitaren. Het pop-gehalte vertrouw ik wel aan de boekers toe. Ik heb dit jaar oprecht zin in Dua Lipa, en sta weer open voor nieuwe namen voor mij.

De voorpret is al in volle gang.

Hier heb ik al helemaal zin in :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken