Vinyl verzamelaars

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
21
14
Poh goeie aankopen dit. Vooral Deadwing is echt van a tot z genieten op zo'n platenspeler, wat een album. Voor mij in het rijtje Nevermind, Audioslave, Ten, Hybrid Theory etc.

The Black Parade is natuurlijk ook een parel, en die cover art is ook gewoon heel vet.

Heeft iemand toevallig nog tips voor opberg rekjes, kastjes, of zelfs iets voor aan de muur?
Wanneer je de LP's opbergt, best er voor zorgen dat er geen direct zonlicht bij kan. De hoezen kunnen niet tegen UV.
Ik had een deel van mijn collectie in een typische Ikea kast staan, maar kwam er recent achter dat een aantal hoezen verkleurd zijn door de zon. Hetzelfde ga je hebben als je ze aan de muur hangt. (Zie bijlage voor een voorbeeld).
 

Bijlagen

  • TBS.jpeg
    TBS.jpeg
    45,2 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Thanks voor de tip, had al het e.e.a. opgezocht en er komt toch meer bij kijken dan je denkt🙈

Heb inmiddels een opbergkastje besteld waar de platenspeler ook op kan staan, dus daar moet ik nog even een tactisch plekje voor vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Er is trouwens een hele set van de eerste Metallica LP's op kleur, maar deze zijn in europa vrij prijzig.
Ik heb deze set zelf in de VS besteld. Dat kwam dan op 30EUR voor een singe LP en 35 voor een dubbel (inclusief vezending + douane). In europa was dat per LP zeker 10EUR meer.

De komende maanden komen St. Anger etc. ook op kleur uit.
Vette collectie.
Met de tijd ride the lightning, master en justice nog wel binnen harken
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
513
574
Wilde zaterdag een kijkje gaan nemen bij de platenbeurs in Den Bosch met mijn vader maar toen we erachter kwamen dat de prijs 13,50 was hebben we ons heel snel bedacht. Heb je voor de entree gewoon al een fatsoenlijke plaat voor
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Ga zaterdag wel ff snuffelen in den bosch.
13,50 wat aan de hoge kant inderdaad.
Ben wel benieuwd wat ze aan metal platen hebben en in het bijzonder kreator.
#platenbeurs
#kreator
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Wilde zaterdag een kijkje gaan nemen bij de platenbeurs in Den Bosch met mijn vader maar toen we erachter kwamen dat de prijs 13,50 was hebben we ons heel snel bedacht. Heb je voor de entree gewoon al een fatsoenlijke plaat voor
Ga zaterdag wel ff snuffelen in den bosch.
13,50 wat aan de hoge kant inderdaad.
Ben wel benieuwd wat ze aan metal platen hebben en in het bijzonder kreator.
#platenbeurs
#kreator

Die platenbeurs is het verder wel zeker waard hoor, zeker als je verzameling nog in opbouw is. Ben nu twee keer geweest en echt veel pareltjes mee kunnen nemen. Afgelopen editie 3 platen bij eenzelfde kraam gevonden voor een mooi totaal van 240 euro...

Kreator ga je denk ik wel het een en ander van tegen komen. Er is een vrij grote hoek vol met alle hard & heavy genres.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Nou gister platenbeurs.
Kreator aanbod was beste wat ik tot nu toe gezien heb. Voor het eerst coma of souls in m'n handen gehad maar 140 euro voor een plaat die ik niet kan afspelen pas ik voor. Redelijk mooie enemy of god voor 90 euro was wel twijfel. Verder het normale kreator aanbod dus achteraf toch wel domper. Maarja dat houdt het ook wel weer leuk om te gaan.
Uiteindelijk deze gekocht:
Master of puppets: gewoon Nederlandse kraam , duitse pres ,waren wel meerdere van maar dit de mooiste en redelijke prijs.
Reign in blood : Poolse kraam , Poolse press...gewoon blij mee...origineel te duur dus ja ....🤟
#platenbeurs
#denbosch
#april
 

Bijlagen

  • 20240414_092121.jpg
    20240414_092121.jpg
    535,3 KB · Weergaven: 12
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Nou gister platenbeurs.
Kreator aanbod was beste wat ik tot nu toe gezien heb. Voor het eerst coma of souls in m'n handen gehad maar 140 euro voor een plaat die ik niet kan afspelen pas ik voor. Redelijk mooie enemy of god voor 90 euro was wel twijfel. Verder het normale kreator aanbod dus achteraf toch wel domper. Maarja dat houdt het ook wel weer leuk om te gaan.
Uiteindelijk deze gekocht:
Master of puppets: gewoon Nederlandse kraam , duitse pres ,waren wel meerdere van maar dit de mooiste en redelijke prijs.
Reign in blood : Poolse kraam , Poolse press...gewoon blij mee...origineel te duur dus ja ....🤟
#platenbeurs
#denbosch
#april

Op termijn wordt het zo erg dat je denkt "oh 90 euro, koopje" 😅
In het najaar weer?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Op termijn wordt het zo erg dat je denkt "oh 90 euro, koopje" 😅
In het najaar weer?
Jawel.
Maar nog beter voorbereid.
2 Duitse kramen en Poolse kraam sprongen d'r voor mij wel uit qua iron maiden kreator en 90s trashplaten.
Wil in de zomer met de trein naar Essen of Warsawa voor coma of souls of mooie kreator rare vinyl.😝
#verslaving
#platenbeurs
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Als ik nog ergens een oude sok vind ga ik deze wellicht binnenharken.👇
#paranoid
#recordstoreday
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240414_124926_Chrome.jpg
    Screenshot_20240414_124926_Chrome.jpg
    108,4 KB · Weergaven: 15

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Naar welke RSD releases kijken jullie uit?

Ik zag dat er een single van Tom Jones - It's Not Unusual uitkomt, als die in een jukebox past, dan wil ik die wel voor wanneer ik ooit in een midlife crisis een jukebox aanschaf. Verder vond ik er niet echt iets bij zitten dat het waard is
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Bob105

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Door m'n 2 aankopen is m'n top3 vinyl van 2024 flink veranderd.😊
Borknagar en judas priest hebben het podium moeten verlaten helaas pindakaas.
1. Reign in blood
2. Master of puppets
3. Hell fire and damnation
#vinyl
#mytop3
#2024
Screenshot_20240416_113728_Gallery.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Denk dat black Sabbath even in de wachtkamer moet.
My dying bride , geweldige show op gmm23 maar hele albums kunnen ze me nooit boeien.
Eerste 2 nummer wel redelijk en vinyl ziet er echt gruwelijk uit.
Ben heel benieuwd , vanacht voor het eerst luisteren.
#mydyingbride
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240416_203706_Chrome.jpg
    Screenshot_20240416_203706_Chrome.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 9
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Bob105

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
21
14
Nou gister platenbeurs.
Kreator aanbod was beste wat ik tot nu toe gezien heb. Voor het eerst coma of souls in m'n handen gehad maar 140 euro voor een plaat die ik niet kan afspelen pas ik voor. Redelijk mooie enemy of god voor 90 euro was wel twijfel. Verder het normale kreator aanbod dus achteraf toch wel domper. Maarja dat houdt het ook wel weer leuk om te gaan.
Uiteindelijk deze gekocht:
Master of puppets: gewoon Nederlandse kraam , duitse pres ,waren wel meerdere van maar dit de mooiste en redelijke prijs.
Reign in blood : Poolse kraam , Poolse press...gewoon blij mee...origineel te duur dus ja ....🤟
#platenbeurs
#denbosch
#april
Coma of Souls is in 2018 opnieuw uitgebracht. Het is een officiële dus geen bootleg. Deze is online gewoon nog te koop voor 37 a 40EUR.
Het is het originele album + 2LP's met bonusnummers op kleur en zou goede kwaliteit zijn volgens de reviews op Discogs.





Dus tenzij je echt een OG wilt, zou ik hier geen 140EUR voor betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Bob105

Support act
18 jun 2021
807
1.004
Niet op pad, drukke weken....maar; wel net gaan kijken bij Wies in Waaghals (Nijmegen). Ook de RSD exclusive gekocht en wow! Vele malen interessanter dan de albumrelease. De kracht van dit bandje zit 'm juist in de kleine liedjes en daar staat de plaat vol van.

Straks ook nog even kijken bij Queen's Pleasure
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en dblauw

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik heb flink gescoord bij RSD. Jammer dat mensen toch voorkruipen als je in de rij hebt gestaan en je bijna het gezicht in willen slaan. Ach ja… geen blauw oog gekregen en wel mooie lp’s binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en dblauw

Gebruikers die dit onderwerp bekijken