Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
https://www.1limburg.nl/nieuws/2230604/ordeverstoring-pinkpop-in-kiem-gesmoord-motief-onbekend

Ordeverstoring Pinkpop in kiem gesmoord: motief onbekend​


Politie en justitie zwijgen over de motieven van twee mensen, die op Pinkpopzaterdag zijn aangehouden voor een 'dreigende ordeverstoring.'

Het duo kwam na verhoor weer op vrije voeten, waarmee de politie hun actie in de kiem had gesmoord. "We onderzoeken nog in welke hoek we hun geplande actie moeten plaatsen", laat Renate Peters van het Openbaar Ministerie weten over de arrestatie op zaterdag 17 juni.

Een Heerlense man van 22 en een vrouwelijke plaatsgenote van 47 werden toen vlakbij het Pinkpopterrein aangehouden vanwege een mogelijke verstoring van de openbare orde rond het festival.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
https://www.1limburg.nl/nieuws/2230604/ordeverstoring-pinkpop-in-kiem-gesmoord-motief-onbekend

Ordeverstoring Pinkpop in kiem gesmoord: motief onbekend​


Politie en justitie zwijgen over de motieven van twee mensen, die op Pinkpopzaterdag zijn aangehouden voor een 'dreigende ordeverstoring.'

Het duo kwam na verhoor weer op vrije voeten, waarmee de politie hun actie in de kiem had gesmoord. "We onderzoeken nog in welke hoek we hun geplande actie moeten plaatsen", laat Renate Peters van het Openbaar Ministerie weten over de arrestatie op zaterdag 17 juni.

Een Heerlense man van 22 en een vrouwelijke plaatsgenote van 47 werden toen vlakbij het Pinkpopterrein aangehouden vanwege een mogelijke verstoring van de openbare orde rond het festival.
'Wij willen Jan Smeets terug! Wij willen Jan Smeets terug!'
 
  • Geweldig
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
https://www.1limburg.nl/nieuws/2230604/ordeverstoring-pinkpop-in-kiem-gesmoord-motief-onbekend

Ordeverstoring Pinkpop in kiem gesmoord: motief onbekend​


Politie en justitie zwijgen over de motieven van twee mensen, die op Pinkpopzaterdag zijn aangehouden voor een 'dreigende ordeverstoring.'

Het duo kwam na verhoor weer op vrije voeten, waarmee de politie hun actie in de kiem had gesmoord. "We onderzoeken nog in welke hoek we hun geplande actie moeten plaatsen", laat Renate Peters van het Openbaar Ministerie weten over de arrestatie op zaterdag 17 juni.

Een Heerlense man van 22 en een vrouwelijke plaatsgenote van 47 werden toen vlakbij het Pinkpopterrein aangehouden vanwege een mogelijke verstoring van de openbare orde rond het festival.
Dit is wel een bericht met heel weinig info. Stonden moeder en zoon op het punt te gaan wildplassen of wilden ze met een hoovercraft het terrein op banjeren?
 
  • Haha
Waarderingen: Heemstock1

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
https://www.1limburg.nl/nieuws/2230604/ordeverstoring-pinkpop-in-kiem-gesmoord-motief-onbekend

Ordeverstoring Pinkpop in kiem gesmoord: motief onbekend​


Politie en justitie zwijgen over de motieven van twee mensen, die op Pinkpopzaterdag zijn aangehouden voor een 'dreigende ordeverstoring.'

Het duo kwam na verhoor weer op vrije voeten, waarmee de politie hun actie in de kiem had gesmoord. "We onderzoeken nog in welke hoek we hun geplande actie moeten plaatsen", laat Renate Peters van het Openbaar Ministerie weten over de arrestatie op zaterdag 17 juni.

Een Heerlense man van 22 en een vrouwelijke plaatsgenote van 47 werden toen vlakbij het Pinkpopterrein aangehouden vanwege een mogelijke verstoring van de openbare orde rond het festival.
De weg blokkeren zodat Nielson nooit zou kunnen arriveren. Heel slim!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Heeft iemand de aftermovie van Pinkpop gezien op de socials? Wie vond dat nou weer een goed idee?!?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
Heeft iemand de aftermovie van Pinkpop gezien op de socials? Wie vond dat nou weer een goed idee?!?
Goed hè. Aftermovie zelf is een prima idee dat er beetje bij hoort, maar op deze veel te gescripte manier natuurlijk niet. Laat gewoon beelden zien van mensen die losgingen bij Electric Callboy ofzo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Goed hè. Aftermovie zelf is een prima idee dat er beetje bij hoort, maar op deze veel te gescripte manier natuurlijk niet. Laat gewoon beelden zien van mensen die losgingen bij Electric Callboy ofzo.
Zou prima werken als een videoclip, niet als aftermovie

Zie dat ie is gemaakt door Veras Fawaz, vind zijn videoclips doorgaans heel vet. Maar in de aftermovie wil je gewoon wat sfeerbeelden zien van bezoekers/artiesten
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Zou prima werken als een videoclip, niet als aftermovie

Zie dat ie is gemaakt door Veras Fawaz, vind zijn videoclips doorgaans heel vet. Maar in de aftermovie wil je gewoon wat sfeerbeelden zien van bezoekers/artiesten
Er was misschien wat weinig... sfeer?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
https://www.1limburg.nl/nieuws/2230604/ordeverstoring-pinkpop-in-kiem-gesmoord-motief-onbekend

Ordeverstoring Pinkpop in kiem gesmoord: motief onbekend​


Politie en justitie zwijgen over de motieven van twee mensen, die op Pinkpopzaterdag zijn aangehouden voor een 'dreigende ordeverstoring.'

Het duo kwam na verhoor weer op vrije voeten, waarmee de politie hun actie in de kiem had gesmoord. "We onderzoeken nog in welke hoek we hun geplande actie moeten plaatsen", laat Renate Peters van het Openbaar Ministerie weten over de arrestatie op zaterdag 17 juni.

Een Heerlense man van 22 en een vrouwelijke plaatsgenote van 47 werden toen vlakbij het Pinkpopterrein aangehouden vanwege een mogelijke verstoring van de openbare orde rond het festival.
Dit heb ik denk ik gezien toen ik zaterdag mijn vrienden had opgehaald bij de ingang.

Was niet heel spannend. Wat was dat witte gebeuren bij de trappen, om de hoek bij loempia's, waar normaal vroegah ongeveer de kalm aan laan begon? Liepen af en toe mensen rond in soort witte Jezus outfits.

Daar zagen we een dame met graffiti 'liar' op de stand spuiten. Daarna werd ze weggeplukt door de beveiliging nadat ze nog ff had staan schreeuwen 😅
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Wat was dat witte gebeuren bij de trappen, om de hoek bij loempia's, waar normaal vroegah ongeveer de kalm aan laan begon? Liepen af en toe mensen rond in soort witte Jezus outfits.
dat was van de stand van Oxfam Novib, met de actie Futursinq...

( imo niet bepaald een toegevoegde waarde op het festivalterrein, maar het is 'een' manier om zo'n actie aan de aandacht te brengen )
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
dat was van de stand van Oxfam Novib, met de actie Futursinq...

( imo niet bepaald een toegevoegde waarde op het festivalterrein, maar het is 'een' manier om zo'n actie aan de aandacht te brengen )
Leek op een in scene gezette actie van wereldverbeteraars (absoluut niet denigrerend bedoeld, ik zocht naar een duidelijke term) waarbij ze neem ik aan refereerden naar wat we de laatste maanden wel vaker 'in het echt' zagen gebeuren: inbreken/verstoren van dagelijkse plekken en gebeurtenissen zoals blokkeren van de A12, besmeuren van kunst in een museum, vastplakken aan tafel bij talkshows etc. Een showtje om de doelen van Oxfam Novib onder de aandacht te brengen. Maar nogmaals: zo vond ik het lijken. Ik was met een heel ander doel op Pinkpop, dus ik mijd die goede doelen stands op een festival met een grote boog...
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Goed, het is alweer even terug, maar ik wil toch ook nog even mijn ervaringen van het weekend delen.

Zoals altijd kwamen wij donderdag avond aan in onze B&B. Hier met het groepje heerlijk gegeten en alvast vooruitgeblikt op het weekend. Per dag waren het toch wel Electric Callboy, QOTSA en I Prevail waar we het meest naar uit keken, werd uiteindelijk de conclusie. Ik persoonlijk keek ook heel erg uit naar TWOD, Editors, The Black Keys en RHCP. Naast dat ik mezelf had voorgenomen om bij Stage 4 wat artiesten te gaan bekijken.

Vrijdag brak aan en vol goeie moed gingen wij naar het terrein toe. Erg soepel kregen we ons bandje en konden we daadwerkelijk naar binnen. Daar was het nog erg rustig, terwijl Frenna al begonnen was. Hier besloten we direct de speciale Brand X Pinkpop NEIPA uit te proberen. Erg lekker biertje, 4 sterren in Untappd, en door naar de muziek. Had van mij wel de headliner mogen zijn vandaag ;). Aangezien om 16u pas iets begon wat we echt wilden zien, zijn we een beetje gaan rondwandelen. Hierdoor 20 minuten van Maisie Peters mee gepakt. Is al eerder gezegd, maar voelde aan als een mix tussen Taylor Swift en Miley Cyrus. Of deze gaat nog erg groot worden, of raakt binnen een paar jaar weer in de vergetelheid. Voor nu gok ik op het eerste, met eerste rijen die alles voor woord mee konden zingen. Ik kijk naar jou, grote jongen met baard, lekker bezig! Daarna klaar gaan staan bij het hek van het Noord podium, en op de achtergrond Ellie Goulding gehoord. Oef. Electric Callboy maakte daarentegen veel goed. Energieke set, veel publiek om ons heen die alles mee zongen en zin hadden in een feestje, waardoor wij nóg meer zin hadden in het optreden. Was top! Direct door naar Nova Twins waar ik eigenlijk al snel gek werd van de krappe opzet van dit podium. De stage zelf vind ik er fantastisch uitzien, maar het veld voelt zo ingebouwd met het geluidshok en de marktkraampjes aan beide kanten. Helaas de rest van het weekend niet meer terug gekomen, ondanks SONS, Brutus, Orange Skyline en The Lathums... Jammer. Teruggelopen naar de Tent stage voor The HU. Ondanks dat ik het op plaat heel eentonig vind, is het live echt een feest om naar te kijken. Imposante figuren, die er gaandeweg het optreden steeds meer zin in leken te hebben. Toffe instrumenten ook, wil ik nog wel eens in een 013 zien. Iets eerder weggegaan voor het voorvak van TWOD. De band speelde echt fantastisch. Op 2 mensen net achter me na was het hele voorvak ook doodstil tijdens de nummers. Heerlijk om zo in deze muziek getrokken te worden. Helaas voelde het verder wel als de verkeerde band op de verkeerde plek, maar zou dit heel graag nog eens met een dedicated publiek willen zien. Editors dan, speelde duidelijk wat meer nieuw werk dan de vorige keer dat ik ze zag. Waar het nieuwe werk niet helemaal aansloeg, deed het oude werk dit zeer zeker wel. Blijft een strakke band met een top frontman. Tenslotte P!nk van achter op de heuvel bekeken, waardoor we alle glitter en acrobatiek goed meekregen. Was een leuke show, maar blijft mijn muziek niet waardoor ik het niet helemaal kon waarderen. Wat een bak hits heeft deze vrouw zeg, waarbij elke nog erger in je hoofd blijft zitten. Goede eerste dag!

Zaterdag was wárm. De dag begonnen met Zwangere guy vanwege logistieke problemen. Kwam wel wat traag op gang, maar top hiphop show. Helaas Disturbed gecancelled, dus maar met Nachos in de hand naar Ramkot gekeken. Leuk om te zien dat die gasten zo'n grote kans krijgen. Prima show, gaan nog wel door groeien. Daarna het noord voorvak in gegaan met Hollywood Vampires op de achtergrond. Teveel gimmick voor mij persoonlijk. The Black Keys daarentegen was een van de bands waarvoor ik naar Pinkpop kwam. Het begon echter heel rommelig, slechte afstelling van de instrumenten waardoor de zang redelijk vaak wegviel, maar wat gespeeld werd was top, zuiver en om ons heen een groot feest. Met name Lonely Boy was top! Verwachtingen niet helemaal waargemaakt, maar content genoeg zo. QOTSA wederom in het voorvak bekeken. Optreden van het weekend voor mij. Homme en de hele band speelden fantastisch, hadden duidelijk heel veel zin in optreden en hadden het publiek volledig mee. Dé headliner van de dag voor mij en vele mensen om me heen. Mijn witte shirt was na afloop helemaal niet wit meer en mijn neus zat vol met stof, maar het was het helemaal waard. Dit was een voorbeeld van een 5 sterren optreden. Robbie Williams ten slotte vond ik meer een cabaretshow met muziek, dus na Feel zijn we snel weggegaan om de laatste dag wat fitter door te komen.
Zondag waren er eigenlijk maar 2 must sees: RHCP en I Prevail. Donnie meegekregen van een afstand, maar dat is toch meer wat voor het muziekfeest op het plein. Helaas gingen veel mensen wel helemaal los. Hadden zo veel andere artiesten kunnen staan. Gayle was dan weer wel leuk, met covers van Misery Business en You Oughta Know. En uiteraard abcdefu, waarna ze hetzelfde emotionele praatje deed als op Lowlands. I Prevail was een uur lang rammen. Ik besloot de pits te vermijden, maar twee vrienden van mij kwamen buiten adem weer de tent uit zetten na het optreden. Sympathieke band ook, die zichzelf misplaatst vonden op het festival maar blij verrast waren met de opkomst! Irritatiepuntje bij Goldband, wat wij van achteruit hebben bekeken. Mijn herinnering was bij Lowlands afgelopen jaar, en wat een groot feest dat was. Deze keer pakte het me totaal niet. Er zat zelfs een beetje en nare smaak bij. Ik heb nog nooit zoveel mensen met grote pupillen op pinkpop gezien. De discussie is al geweest, maar voor mij heeft dat wel een impact op de dag, wat ik heel jammer vind. OneRepublic was vals met slechte covers. Machine Gun Kelly vonden we allemaal leuker dan verwacht. RHCP ten slotte waren de perfecte afsluiter van het festival deze keer. Speelden heel strak, geweldige riffs en jams, en Anthony was ook goed bij stem!

Al met al weer een leuk weekend gehad. Echter zijn wij als vriendengroep wel aan het kijken naar andere festivals volgend jaar. Héél veel kleedjespubliek. Heel veel gepraat door optredens heen. Héél veel respectloze mensen, die besluiten luid en duidelijk over een van onze vrienden te zeggen dat hij er eng uit ziet. En als je er dan wat van zegt, beledigd zijn. Al die typische Pink en Robbie Williams moeders van 50 met geblondeerd, kort haar, bah.. Nee, de line-up moet wel heel goed zijn volgend jaar willen wij terugkomen.

Enfin, top 10 van het weekend:
1. QOTSA
2. RHCP
3. Electric Callboy
4. I Prevail
5. Editors
6. The War on Drugs
7. The HU
8. The Black Keys
9. Machine Gun Kelly
10. Brand X Pinkpop NEIPA
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Oh, ik heb niks tegen Jungle by Night. Heb ze op Pinkpop niet gezien, maar daarvoor wel een paar keer goede optredens van gezien. Het verbaast me wel als nummer 1.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken