Graspop Metal Meeting 2027

Nightwish zou een geweldige verrassing zijn... 30 jaar GMM, 30 jaar band... het probleem (naar mijn mening) is dat dit jubileum alleen zinvol zou zijn als het een reünie met Tarja zou zijn... Ik ben dol op Nightwish met Floor, maar voor een echt memorabel jubileum zou de terugkeer van DE Grande Dame onvermijdelijk zijn... en dat lijkt niet op de planning te staan, anders was er al wel informatie uitgelekt!

(Dit is puur mijn persoonlijke mening en heeft niets met AI te maken! 😄)
Finnen kunnen goed stil zijn soms. Als band (en artiest/muzikant) zou ik wel nu dat moment pakken. 40 jaar jubileum moet je nog maar zien te halen en aan populariteit heb je nu juist geen gebrek.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Als 't met Tarja is, dan zou ik iig. ook wegblijven. Als die volledig voor de opera-achtige klassieke sopraan gaat, dan haak ik af, ik vind dat oprecht onaangenaam om naar te luisteren (in 't algemeen, niet alleen bij haar).

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Beetje late reactie, was aan het bijlezen, maar was Knocked Loose niet op herhaling?
Ja was idd herhaling.
Prodigy op de 30e als headliner? Als dat uitpakken is dan laat maar🤣
Nooit gezegd dat dat uitpakken is 🤣
Geen idee hoe het klinkt, maar op zich Twisted Sister met Sebastian Bach (originele zanger Skid Row) is wel een gave combi. Van mij mogen ze ze wel nog een keer neer zetten en zou het prima vinden als het eenzelfde positie is als afgelopen aankondiging. Maar op de plek van ECB of Alice Cooper, ook prima.

Ik verwacht toch wel iets als Scorpions of Mötley Crüe op de zondag (enige twee opties die ik kan bedenken momenteel), zet daar een Twisted Sister voor en het is een mooie zondag.

Hey, da’s die gast uit de Gilmore Girls 🤣🤣
Ben idd wel benieuwd hoe dat klinkt.

Verder over ai voor lijstjes, ik had ook zitten knutselen al een poos terug, ook om icm jubilea van bands te kijken en toen hield ChatGPT ook vol dat Metallica al eens eerder op GMM had gestaan.

Oude line ups doorspitten kan die ook niet zo goed behalve als je m heel specifiek naar bronnen gaat vragen.

Zat net nog ff te kijken naar 24 en 25, omdat ik denk dat daar potentieel een aantal van de bands voor volgend jaar op staan, maar stond Judas Priest toen beide keren er als headliner? (Dus en in 24 en in 25?) (op poster dus wel vandaar)

Ja was idd herhaling.

Nooit gezegd dat dat uitpakken is 🤣

Hey, da’s die gast uit de Gilmore Girls 🤣🤣
Ben idd wel benieuwd hoe dat klinkt.

Verder over ai voor lijstjes, ik had ook zitten knutselen al een poos terug, ook om icm jubilea van bands te kijken en toen hield ChatGPT ook vol dat Metallica al eens eerder op GMM had gestaan.

Oude line ups doorspitten kan die ook niet zo goed behalve als je m heel specifiek naar bronnen gaat vragen.

Zat net nog ff te kijken naar 24 en 25, omdat ik denk dat daar potentieel een aantal van de bands voor volgend jaar op staan, maar stond Judas Priest toen beide keren er als headliner? (Dus en in 24 en in 25?) (op poster dus wel vandaar)
De judas stond twee jaar na elkaar als HL idd!

Ik hoop toch dat we niet te veel van 2024-2025 gaan krijgen maar terug wat van 2023!

Een Gojira, Parkway Drive, Sleep Token zou ik wel toffer vinden dan bands die er vorig jaar nog stonden

De judas stond twee jaar na elkaar als HL idd!

Ik hoop toch dat we niet te veel van 2024-2025 gaan krijgen maar terug wat van 2023!

Een Gojira, Parkway Drive, Sleep Token zou ik wel toffer vinden dan bands die er vorig jaar nog stonden
Ja wel mee eens. Maar over 23-24-25 valt genoeg leuks te vinden zonder dat we in herhaling vallen met 26 denk ik. (En 23-25 heeft ook wat overlap)
En van een deel van de bands die er in 24 of 25 waren is er in ieder geval nieuw materiaal sinds hun vorige optreden op Graspop. (MiW, Poppy)

En sowieso over die jaren zijn een aantal van die bands wel gegroeid in populariteit.

En uitzonderingen daar gelaten zou ik liever bands zien die nieuw materiaal te brengen hebben dan weer dezelfde setlist.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Geen idee hoe het klinkt, maar op zich Twisted Sister met Sebastian Bach (originele zanger Skid Row) is wel een gave combi. Van mij mogen ze ze wel nog een keer neer zetten en zou het prima vinden als het eenzelfde positie is als afgelopen aankondiging. Maar op de plek van ECB of Alice Cooper, ook prima.

Ik verwacht toch wel iets als Scorpions of Mötley Crüe op de zondag (enige twee opties die ik kan bedenken momenteel), zet daar een Twisted Sister voor en het is een mooie zondag.
Motley of Scorpions is echt... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Sorry @Koekdoos maar specifiek die 2 mogen echt niet meer. Al kreeg ik geld bij... Bon Jovi, Toto, zelfs TS mag als headliner. Maar echt absoluut geen Scorpions of Motley Crue meer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bon Jovi moet je ook niet willen. Leuk voor eigen shows, maar laat die maar ver wegblijven van de festivals.

Nightwish zou een geweldige verrassing zijn... 30 jaar GMM, 30 jaar band... het probleem (naar mijn mening) is dat dit jubileum alleen zinvol zou zijn als het een reünie met Tarja zou zijn... Ik ben dol op Nightwish met Floor, maar voor een echt memorabel jubileum zou de terugkeer van DE Grande Dame onvermijdelijk zijn... en dat lijkt niet op de planning te staan, anders was er al wel informatie uitgelekt!

(Dit is puur mijn persoonlijke mening en heeft niets met AI te maken! 😄)

Een Nightwish comeback zonder Floor zou voor mij echt een teleurstelling zijn😅

Dan is er slechts 1 oplossing... Doen wat Three Days Grace doet :cool:

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Steph85, jbj en Koekdoos
Motley of Scorpions is echt... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Sorry @Koekdoos maar specifiek die 2 mogen echt niet meer. Al kreeg ik geld bij... Bon Jovi, Toto, zelfs TS mag als headliner. Maar echt absoluut geen Scorpions of Motley Crue meer.

Scorpions nog nooit slecht meegemaakt en vond Mötley Crüe er echt wel wat moois van maken de vorige keer, dat klonk ook weer niet zo slecht. Guns N Roses en Whitesnake, dat was pas slecht…

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en PatrickV
Wishlist:

Tool
Zeal and ardor
Faith no more
System of a down
Alcest
Cult of luna
Igorrr
Gojira
A A. Williams
Wheel
Senser
Sons of the culture clash

Ik zag Clawfinger, H-blockx en Madball ergens voorbij komen....zou ook tof zijn. Kanshebbers ?
Gooi er nog even wat namen erop....
1914, DustBolt, Nail bite.......

Ik zag Clawfinger, H-blockx en Madball ergens voorbij komen....zou ook tof zijn. Kanshebbers ?
Gooi er nog even wat namen erop....
1914, DustBolt, Nail bite.......
Clawfinger zou ik toejuichen. Hebben 2 festivals in augustus bevestigd. Maar komen uit Zweden natuurlijk, dus dat hoeft niet alles te zeggen in dit geval. Madball altijd lekker en H-blockx zou ik wel een lekker feestje vinden hoor

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jimmeh07
Scorpions nog nooit slecht meegemaakt en vond Mötley Crüe er echt wel wat moois van maken de vorige keer, dat klonk ook weer niet zo slecht. Guns N Roses en Whitesnake, dat was pas slecht…
MC waren 2 x erg zwak. Topband, maar niet meer live.
Scorpions heb ik.nooit kunnen betrappen op een slecht optreden. Wat mij betreft altijd welkom.
Bon Jovi zal niet op Graspop staan.
Scorpions is toch wel typisch zo'n band waarbij mensen zien wat ze willen zien, ingegeven door persoonlijke smaak of mening.
Wil je het goed vinden, dan vind je het meestal wel goed. Wil je het slecht vinden, dan vind je het meestal wel slecht.
Dat geldt uiteraard voor de meeste bands, maar voor een band als Scorpions nog net wat meer.. 😉

1786918384733.png

Goh, misschien toch niet zo hard hopen op the Prodigy als headliner, brengt blijkbaar nogal vreemd volk op de been 😅

• Haha
Waarderingen: Jimmeh07
Clawfinger zou ik toejuichen. Hebben 2 festivals in augustus bevestigd. Maar komen uit Zweden natuurlijk, dus dat hoeft niet alles te zeggen in dit geval. Madball altijd lekker en H-blockx zou ik wel een lekker feestje vinden hoor
Zou niet betekenen eerder alcatraz. Augustus en juni gaan meestal niet samen

Users who are viewing this thread