Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
opvallend...

dat alle doorverkoop dag-tickets op ticketmaster boven de prijs staan nu, behalve enkele voor de zondag waar 8 stuks voor de "normale" prijs van het dagticket (145 euro) te koop staan.
ook opvallend voor de vrijdag de minste doorverkoop tickets beschikbaar, slechts 6. Maar dan wel voor 150 euro (dus 5 euro boven de prijs)

ook opvallend, de weekend tickets worden voor + 5 euro over de 'normale' prijs aangeboden en zelfs een aantal voor 340 en dat is 50 euro boven de prijs?

het is dus verstandiger om een 'normaal' ticketmaster ticket aan te schaffen op ticketmaster ipv een doorverkoop ticket?
benieuwd wat dit met de verkoop cijfers nog doet?

lijkt er ook op dat de tickets die er vorige week onder de prijs stonden, al was het maar 10 euro nu allemaal weer weg zijn.


benieuwd of we binnenkort iets te lezen / te horen krijgen over actuele verkoop cijfers van Pinkpop 2024?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.185
4.333
Dacht ik ok, maar nu lijken ze het tweede podium (Barn) te headlinen (wat op PP dus Noord zou zijn).
Ja maar headliners op Noord zijn op RW ook wel eens sub of coheadliner. Zoals System of a down (2017) is of QOTSA (2023).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
opvallend...

dat alle doorverkoop dag-tickets op ticketmaster boven de prijs staan nu, behalve enkele voor de zondag waar 8 stuks voor de "normale" prijs van het dagticket (145 euro) te koop staan.
ook opvallend voor de vrijdag de minste doorverkoop tickets beschikbaar, slechts 6. Maar dan wel voor 150 euro (dus 5 euro boven de prijs)

ook opvallend, de weekend tickets worden voor + 5 euro over de 'normale' prijs aangeboden en zelfs een aantal voor 340 en dat is 50 euro boven de prijs?

het is dus verstandiger om een 'normaal' ticketmaster ticket aan te schaffen op ticketmaster ipv een doorverkoop ticket?
benieuwd wat dit met de verkoop cijfers nog doet?

lijkt er ook op dat de tickets die er vorige week onder de prijs stonden, al was het maar 10 euro nu allemaal weer weg zijn.


benieuwd of we binnenkort iets te lezen / te horen krijgen over actuele verkoop cijfers van Pinkpop 2024?
Kijk daar eens heen rond 1 juni, dan zal er veel veranderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Kijk daar eens heen rond 1 juni, dan zal er veel veranderen.
het gaat me er meer om wat de verschuivingen op dit moment zijn

niet dat hier iets aan af te lezen is over de verkoopcijfers.
maar vooral de vrijdag vind ik qua doorverkooptickets opvallend, wellicht loopt die dag toch beter dan we denken?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.519
het gaat me er meer om wat de verschuivingen op dit moment zijn

niet dat hier iets aan af te lezen is over de verkoopcijfers.
maar vooral de vrijdag vind ik qua doorverkooptickets opvallend, wellicht loopt die dag toch beter dan we denken?
Met uiterst lage verwachtingen is dat al gauw het geval ;).
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
het gaat me er meer om wat de verschuivingen op dit moment zijn

niet dat hier iets aan af te lezen is over de verkoopcijfers.
maar vooral de vrijdag vind ik qua doorverkooptickets opvallend, wellicht loopt die dag toch beter dan we denken?
Er staan wel nog vrij veel doorverkooptickets op Ticketmaster. En geen van de 'verdwenen' vrijdag of weekend ticketswap tickets zijn verkocht (dat kun je namelijk ook zien op dat platform).
Afgaande op de activiteit op Ticketswap, denk ik dat de verkoop enorm tegenvalt.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik denk dat je in dit stadium geen enkele uitspraak kan doen op basis van de hoeveelheid doorverkooptickets, dan wel de prijs hiervan. Zoals hierboven reeds aangegeven wordt het vanaf de maand juni pas interessant. De genoemde aantallen en prijsbewegingen kunnen net zo goed binnen de normale schommelingen van een marktplaats vallen dan dat er een oorzaak ten grondslag ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Staan op Werchter ook niet echt hoog.
Nouja ik help het hopen. Voor mij persoonlijk is die vrijdag al echt heerlijk met Maneskin, Keane, Royal Blood, Acda en de Munnik, Baby Metal, en Fleddy. (En nog een paar waar ik benieuwd naar ben zoals Polyphia en Avril) . Ik zou liever nog wat er bij hebben op zondag.

En dan zo plannen:
Main: Ed, Sam, Hozier
Noord: Limb Bizkit, Greate van Fleta + Nog iets

Kan ik lekker bij Noord blijven na het eten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Er staan wel nog vrij veel doorverkooptickets op Ticketmaster. En geen van de 'verdwenen' vrijdag of weekend ticketswap tickets zijn verkocht (dat kun je namelijk ook zien op dat platform).
Afgaande op de activiteit op Ticketswap, denk ik dat de verkoop enorm tegenvalt.
ticketswap is niet relenvant... verkoop ticketmaster, da's relevant
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ik denk dat op dit moment ticketswap en ticketmaster doorverkoop beide niet relevant zijn. Alleen de officiele verkoopcijfers van Pinkpop zijn dat, maar volgens mij is daar nog weing van bekend. Ik hoop in ieder geval voor Pinkpop dat de verkoop gewoon 'oke' gaat.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.888
1.821
Huh? Je gooit er zelf een hele analyse over Ticketswap uit.
Anyway. Kijkende naar andere (populaire) evenementen, is er opvallend weinig te koop en verkocht op Ticketswap.
Als Dennis het over een doorverkoop ticket heeft gaat dit over het Ticketmaster resale platform, niet Ticketswap
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken