Graspop Metal Meeting 2027

• Sad
Waarderingen: BlackwaterPark
Hele realistische gokjes denk ik!

Dropkick zal eerder gepromote worden naar headliner dan een demotie naar derdelaatste lijkt me haha
The prodigy zou ook wel een gekke sub zijn
While she sleeps is met pauze ofso geloof ik

Opzich als je de onderste pakt en Evanescence op south zet op vrijdag en The Prodigy op North, heb je nog steeds wel een realistische gok denk ik, stel dat FFDP niet zou touren. Zou opzich een prima headliner rijtje zijn. al heb ik mijn twijfels of scorpions er gaat staan.

Als we het over wishlists hebben wil ik gewoon Parkway Drive en Evanescence, als die twee er staan zou dat al wel genoeg zijn om een ticket aan te schaffen voor mij
Zou de combi Evanescence, The Prodigy genoeg tickets verschuiven? is moeilijk in te schatten vind ik.

De wishlist is vrijwel het zelfde

Evanescence, Faith No More, Parkway Drive (en lager op de lineup Lorna Shore, Motionless in White, Amon Amarth, I Prevail)

Dus denk dat het qua wishlist wel in de pocket zit

is wel heel boomer heavy nee 🫣
Voor Graspop-idealen misschien wel ja. Maar Motley Crue en Lynyrd Skynyrd heb ik nog nooit gezien en Scorpions en Judas Priest zijn gewoon goed. Ik ga nog maar sinds 2024 de volle vier dagen naar Graspop, dus ik heb nog veel te zien voordat alle oude helden ermee stoppen.

andere naam misschien: zou epica met hun anniversary tour bv. een north stage niet kunnen afsluiten (verdienen) of is dit te hoog gegrepen?
staan op south of heaven.

• Verdrietig
Waarderingen: festivalryo
Zou de combi Evanescence, The Prodigy genoeg tickets verschuiven? is moeilijk in te schatten vind ik.
Ik denk dat dat wel goed komt Evanescence verkoopt met gemak een ziggo dome uit dat doen ook niet veel graspop headliners
Gooi er nog wat grote subs bij en de boel verkoopt wel prima gok ik zo
De wishlist is vrijwel het zelfde

Evanescence, Faith No More, Parkway Drive (en lager op de lineup Lorna Shore, Motionless in White, Amon Amarth, I Prevail)

Dus denk dat het qua wishlist wel in de pocket zit
parkway drive lijkt me wel een binnenkopper ja maar Evenescence ben ik nog niet zo overtuigd van, paar jaar terug waren die ook in de buurt en zijn ze ook niet geboekt. ik meen me te herinneren dat die band ook wel bekend staat om zijn korte tours dus het is ook mogelijk dat die in dat weekend alweer terug in de VS zitten

• Leuk
andere naam misschien: zou epica met hun anniversary tour bv. een north stage niet kunnen afsluiten (verdienen) of is dit te hoog gegrepen?
staan op south of heaven.
zou me niet verbazen als ze er staan maar denk niet als headliner. in september staan ze al in de lotto arena met koor en orkest erbij.
met diezelfde show mogen ze wel een keer een mainstage afsluiten van mij, in 2028 of 2029 ofso

• Leuk
Waarderingen: won666 en El_Leipo
Mijn reactie bij het realiseren dat zelfs als Priest fan, de kans dus groot lijkt dat JP voor de zoveelste keer op GMM staat:
Season 9 Ok GIF by Curb Your Enthusiasm

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: won666 en festivalryo
The Dead Daisies met ex-Foreigner frontman Kelly doet een EU-rondje in het voorjaar van '27. in '25 deden ze hetzelfde om dan later dat jaar ook de festivals mee te pikken.
Wil deze nieuwe formatie graag eens zien, dus laat maar doorkomen zou ik zeggen.

• Leuk
Waarderingen: won666 en El_Leipo
Ik begin iedere dag zonder aankondiging meer angst te hebben dat die fuckers bij Hellfest een exclusive show hebben afgedwongen bij Gojira :(
Heb ik ook, en ook wat betreft Landmvrks. Hebben daar dit jaar ook niet gestaan, en wel grotere andere festivals dit jaar.
Maar veeeeeel te stil verder.
Gojira ook, beetje support bij Metallica, wat US festivals enzo, verder niks.
Kom op mensen! (maar ik verwacht ze idd sowieso op Hellfest, en ben bang voor een exclusive... )
ik zeg het als grote fan, maar ze mogen echt wel 2 jaar weg blijven van graspop nu.

beartooth en Wage War zou ik wel blij van worden!
Ja mee eens, 3x mee eens
Een optie voor een Goede uitkomst
(2 boomers, 2 nieuwe headliners, 2 gevestigde namen, en 2 bands die er al 10 jaar niet meer zijn geweest)
Bekijk bijlage 23087

en een iets minder rooskleurige bovenkant, (al is er nog genoeg wat ik zou gaan zien van deze headliners)
Bekijk bijlage 23089

Ja sterke voorkeur voor nummer 1 wat mij betreft :)
En ik denk (hoop) dat een redelijk deel daar van wel gaat kloppen. Behalve dan misschien toch Blink. (En ik vind ergens de overgang van Lorna Shore naar FNM wel heftig :D (zoals ik het in mijn hoofd heb dan he))

Met de overige aankodigingen van vandaag verwacht ik Green Lung ook trouwens.

Maar ja, Copenhell, geen verrassingen, maar historisch gezien wel een soort van bevestiging voor Graspop (aangezien over het algemeen 30% van Copenhell ook op graspop staat.

• Leuk
Ik vind het verdacht dat Parkway Drive nog niks heeft na Novarock. Hopelijk zijn die langer dan 2 weken in Europa. Maar Spanje staat laatste weekend van juni ook wel bekend om zijn overvloed aan grote metal festivals dus ik vermoed dat ze naar het zuiden ipv het noorden trekken? Die festivals hebben nog niks aangekondigd

Gojira en Slayer (zeker Slayer) gaat van Hellfest afhangen denk ik

Faith No More is al een zekerheid. Zeker benieuwd naar, nog nooit een volledige show van gezien. Wel Dead Cross (met Mike en ook nog op drums Dave Lombardo) in 2016 nog gezien in Keulen (bestaat die band nog?)

Verder van Copenhell wil ik nog graag Amon Amarth, Orbit Culture, Watain, Brutus en Haywire

Een optie voor een Goede uitkomst
(2 boomers, 2 nieuwe headliners, 2 gevestigde namen, en 2 bands die er al 10 jaar niet meer zijn geweest)
Bekijk bijlage 23087

en een iets minder rooskleurige bovenkant, (al is er nog genoeg wat ik zou gaan zien van deze headliners)
Bekijk bijlage 23089
Hoe dan ook al zeker geen DragonForce. Hun show op Wacken is hun enige festivalshow van 2027 (in Europa of wereldwijd weet ik niet van buiten maar Europa is al genoeg om ze uit te sluiten)

• Leuk
Waarderingen: philipnorth
Ik vind het verdacht dat Parkway Drive nog niks heeft na Novarock. Hopelijk zijn die langer dan 2 weken in Europa. Maar Spanje staat laatste weekend van juni ook wel bekend om zijn overvloed aan grote metal festivals dus ik vermoed dat ze naar het zuiden ipv het noorden trekken? Die festivals hebben nog niks aangekondigd

Faith No More is al een zekerheid. Zeker benieuwd naar, nog nooit een volledige show van gezien. Wel Dead Cross (met Mike en ook nog op drums Dave Lombardo) in 2016 nog gezien in Keulen (bestaat die band nog?)

Verder van Copenhell wil ik nog graag Amon Amarth, Orbit Culture, Watain, Brutus en Haywire

Hoe dan ook al zeker geen DragonForce. Hun show op Wacken is hun enige festivalshow van 2027 (in Europa of wereldwijd weet ik niet van buiten maar Europa is al genoeg om ze uit te sluiten)
Parkway Drive doet altijd wel lange tours dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
maar Faith no more een zekerheid? Die kunnen toch net zo goed op RW eindigen ipv Graspop?

Eisbrecher, bitte!
Zijn

Mike Patton heeft zoveel zijprojecten. Enkele jaren geleden stond mr bungle nog op de main van graspop. Verder zijn fantomas en tomahawk ook wel zeer de moeite.

Parkway drive zal wel niet voor 2 weken de oversteek van Australie maken. Hadden daarvoor toch ook steeds vrij lange tours.

• Leuk
Waarderingen: won666
Parkway Drive doet altijd wel lange tours dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
maar Faith no more een zekerheid? Die kunnen toch net zo goed op RW eindigen ipv Graspop?
Of beiden. Zie 2015

Maar true. Enkel Werchter is ook mogelijk. Ik was wat voorbarig

als je kijkt zijn ze op ieder festival waar ze spelen absolute headliner, op werchter zouden ze als Barn Head/ 3e laatste geplaatst worden (heel misschien als sub onder een PJ) en daar zie ik ze echt niet akkoord mee gaan.

Dan is er maar een echte optie en dat is een headliner positie op graspop (south stage that is)

Gelet op het beperkte aantal (originele) metalheadliners komende zomer, denk ik wel dat het GMM wordt indien ze niet beide doen.

Users who are viewing this thread