Ben nu zelf bezig met Joe Abercombie - The first law trilogy. Was voor mij een warm welkom na het laatste boek in the Stormlight Archive, die ik toch wel vij taai vond.Heb net een aantal Stephen King boeken uit (Holly & The Institute), altijd fijne schrijfstijl en het zijn altijd prima boeken maar ook wel weer een beetje voorspelbaar.
Daarnaast Mama's Laatste Omhelsing van Frans de Waal gelezen. Door mijn studieachtergrond ben ik wel bekend met de meeste wetenschap die besproken word, maar Frans de Waal kan het wel erg goed omschrijven en in een maatschappijkritisch verhaal verpakken. Een aanrader als je wil dat je idee van wat ons 'mens' maakt (of wat dat ook mag betekenen) wil uitdagen.
Nu bezig met 'Raising Hare' over een britse politiek adviseur die in Covidtijd een jonge haas opvoed. Erg lieflijk en heilzaam - ben wel benieuwd of het nog wat inhoudelijker / reflectiever wordt.
Ik moet nog even wachten totdat mijn vrouw ver genoeg is met de Stormlight Archive voordat ik er aan begin, dus ik heb nog steeds wel interesse in aanraders.
The first law is niet een fantasy serie waarin meteen een hele wereld met kaart etc wordt geschetst, maar meer een serie waarbij het om de karakters draait en met een flinke dosis humor. Ik vind ze in ieder geval heerlijk weg lezen.
Daarnaast mijn all time favourite fantasy boeken: Patrick Rothfuss: The kingkiller chronicles (Name of the wind & The Wise Man's Fear). Let op, dit is een trilogie die nog niet af is. Het laatste boek moet nog verschijnen en daar is hij al 15 jaar mee bezig. Dus dit kan zomaar een gevalletje hij komt niet meer worden. Maar misschien dat Brandon Sanderson hem dan af kan schrijven.