Sport algemeen

Ze komen inderdaad op een punt dat ze de eredivisie ontgroeit zijn. Ik dacht dat je het vooral over jeugdspelers had die de eredivisie nog niet ontgroeit zijn en dan al naar het buitenland verkassen (zoals afgelopen zomer Sauer). Bij Feyenoord zie ik dat de laatste jaren meeste talenten eerst écht doorbreken voordat ze vertrekken.
Ja, denk dat van beide wel sprake is inderdaad. Er zijn zeker ook een hoop "toptalenten" die veel te vroeg gaan en waar dan niets van terecht komt. Vos en Misehouy werden grote dingen toegeschreven bij Ajax, die gaan we hooguit misschien nog een keertje bij PEC (met alle respect) zien langskomen.

En anderzijds is het dus wel zo dat het niveau van de eredivisie dusdanig is, dat talenten ook eerder hier uitgeleerd zijn en voor hun ontwikkeling wel weg "moeten".

Ja, denk dat van beide wel sprake is inderdaad. Er zijn zeker ook een hoop "toptalenten" die veel te vroeg gaan en waar dan niets van terecht komt. Vos en Misehouy werden grote dingen toegeschreven bij Ajax, die gaan we hooguit misschien nog een keertje bij PEC (met alle respect) zien langskomen.

En anderzijds is het dus wel zo dat het niveau van de eredivisie dusdanig is, dat talenten ook eerder hier uitgeleerd zijn en voor hun ontwikkeling wel weg "moeten".
Dit vind ik niet zo erg. We moeten niet de illusie hebben ook ooit maar in de buurt van top 5-6 competities van Europa te komen.

Algehele niveau van Nederlandse voetbal kan wel omhoog gaan wanneer gestopt wordt met Jong elftallen in de KKD uit te laten komen. Talenten (en dan bedoel ik niet de allergrootste) worden nu niet uitgeleend aan eerste of eredivisieclubs omdat ze zelf een Jong elftal in de KKD hebben.
Verhuur ze aan een KKD of eredivisieclub. Vaak zijn deze talenten voor de gehuurde club meteen één van de betere spelers, bovendien een relatief goedkope speler. Hierdoor gaat algehele niveau van de KKD en eredivisie omhoog.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Hopen dat het ook gehandhaafd kan worden. Nu gebeurt het nog vaak dat je met een stadionverbod makkelijk het stadion in kan komen op een andere kaartje.

Ik ben zelf 1x gecontrolleerd op mijn ID in 15 jaar als seizoenskaarthouder
Dat gaat dus niet gehandhaafd worden met de huidige regels. Niet voor niets dat bijvoorbeeld bij ons in Groningen altijd tuig van Beerschot op de Noordtribune staat bij bepaalde wedstrijden. Het zal eerst echt op de schop moeten qua toegang en registratie voordat dit iets uit gaat halen

Wat een wedstrijd gisteravond! Tuurlijk was NEC echt heel slecht, maar we hebben er met volle overtuiging gebruik van gemaakt! Dit zag er heel anders uit dan de vorige potjes. Benieuwd naar de komende 5 wedstrijden; Ado, Zwolle, Willem II uit en AZ en Eagles thuis. Met name de uitwedstrijden erg belangrijk

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ook hier het verhaal: tuurlijk was PEC Zwolle heel slecht, maar man wat heb ik genoten van Feyenoord! Het begint meer en meer op het Feyenoord onder Arne Slot te lijken. En ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Sipke Hulshoff daar een grote rol in speelt.

Ook hier het verhaal: tuurlijk was PEC Zwolle heel slecht, maar man wat heb ik genoten van Feyenoord! Het begint meer en meer op het Feyenoord onder Arne Slot te lijken. En ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Sipke Hulshoff daar een grote rol in speelt.
Het ligt ook aan hulshoff. Slot gaat het lastig krijgen bij zijn volgende club zonder 'zijn' tactisch genie.

Vind het ook mooi om te zien hoe van Bronckhorst zich op alle facetten ontwikkeld heeft als trainer. Veel attractiever voetbal, op persconferenties is die veel inhoudelijker en eerlijker en weet spelers veel meer in zijn tactisch plan mee te nemen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: ChrisV, B0G5 en Jamel
Het ligt ook aan hulshoff. Slot gaat het lastig krijgen bij zijn volgende club zonder 'zijn' tactisch genie.
Wat ik erover heb gehoord is dat ze samen hebben gebouwd aan de tactiek, dus ik denk eigenlijk niet dat Slot afhankelijk is van hem. Maar we gaan het zien, natuurlijk. Ik ben er in elk geval ontzettend blij mee dat Hulshoff de komende seizoenen bij ons vast ligt. Samen met Bakkati ga je het qua veldtrainers nauwelijks beter vinden.

Vind het ook mooi om te zien hoe van Bronckhorst zich op alle facetten ontwikkeld heeft als trainer. Veel attractiever voetbal, op persconferenties is die veel inhoudelijker en eerlijker en weet spelers veel meer in zijn tactisch plan mee te nemen.
Dat vind ik dus ook. Ik was sceptisch bij zijn terugkeer, juist omdat ik hem in de media altijd matig vond en niet kapot was van zijn manier van voetballen. Maar hij gedraagt zich nu echt als een manager, die een heel team aanstuurt en dat gaat hem uitstekend af. Hij is inderdaad heel relaxed met de media, maakt veel grapjes en is inhoudelijk sterk. Valt me tot nu toe alles mee en ik ben zelfs op het punt dat ik het onderaan de streep de beste keuze vind die Rigaux en Eenhoorn hadden kunnen maken. Toch wel knap gezien.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: ChrisV en B0G5
Na deze week ben ik fan van Yann Sommer.
misschien een tip voor de mauve vriendjes om er terug bij te kunnen horen, elke topploeg heeft zo'n keeper nodig 🤣
bovendien staat Sommer nu reeds 5 punten los;)

Laatst bewerkt:
  • Cool
Waarderingen: Bwoite
Op weg naar huis vanuit Turijn. Het was een (helaas te verwachten) dikke oorwassing voor NEC, maar wat een leuke trip! Prachtig stadion, leuke stad. Was even fijn.
Wat ontzettend gaaf dat je daar was!

Hoewel de Italiaanse competitie wat in verval is geraakt, is mijn wat meer serieuze vorming als voetballiefhebber rond de eeuwwisseling toch wel heel erg beïnvloed door wat Italië toen allemaal te bieden had; die ploegen van Milan, Inter en Juve, maar ook grootheden als Totti, rond die tijd doen me nu nog watertanden.

Laatst bewerkt:
Weinig verrassingen bij Xavi, had Valente wel meegenomen ipv Taylor. Had als Twentefan ook wel gehoopt op Rots ipv Ake, die laatste gaat niet veel betekenis meer hebben bij Oranje en denk dat Rots de meest logische opvolger is.

Ik had Valente en Read misschien wel meegenomen, maar misschien kijk ik teveel door een rood witte bril.
Blij dat Weghorst en Depay in ieder geval niet meer bij de selectie zitten. PSV zo te zien hofleverancier vanuit de eredivisie (twee spelers), Feyenoord één speler en voor de rest geen spelers uit de eredivisie.

Read had ik ook wel een beetje verwacht. Dat Taylor in plaats van Valente mee is, kan ik wel heel goed begrijpen. Het abominabel niveau van de eredivisie is ook (terecht) zichtbaar in de selectie. Geertruida heeft wel al wat laten zien, Van Bommel lijkt wel gauw de eredivisie te ontstijgen en Zechiël is een interessante speler; beetje om het even of hij of Valente een kans had gekregen wat mij betreft.

Users who are viewing this thread