Gaming

De laatste keer dat ik een fysieke game heb gekocht is echt al jaren geleden denk ik.
Zeker met de gamepass en Xbox serie S, doe je automatisch alles digitaal kopen, wat ik ook geen probleem vind. Ook op de switch koop ik alles digitaal, vooral het feit dat het (bijna) direct te spelen is en je het spel niet kwijt kan raken (ben niet zo opgeruimd) vind ik wel een plus.

Omdat ik geen digitale games koop. Ik wil ze kunnen verkopen of uitlenen.
dit, tweedehands markt is iets mooi

+ hier eerder wij hadden vroeger amper iets thuis
en vind het gewoon fijn nu echt dingen in mijn hand te kunnen hebben en effectief te bezitten.
gaande van boeken, games, ... enz
en digital is gewoon een licentie die man kan intrekken wanneer men wil, dus heb je imo niet heel veel bezit
zie maar naar hoeveel games ondertussen verdwenen zijn of niet meer speelbaar

Omdat ik geen digitale games koop. Ik wil ze kunnen verkopen of uitlenen.
Nee, ik vroeg me af waarom zij dat niet deden.

Hoe dan ook, GTA altijd maar een saaie franchise gevonden. Hoe groot die wereld ook is, het verhaal komt altijd neer op *verhaaltje*, loopt naar die plek, *verhaaltje*, loop naar die andere plek,...

Nee, ik vroeg me af waarom zij dat niet deden.

Hoe dan ook, GTA altijd maar een saaie franchise gevonden. Hoe groot die wereld ook is, het verhaal komt altijd neer op *verhaaltje*, loopt naar die plek, *verhaaltje*, loop naar die andere plek,...
ik had dat met pokemon en zelda, lege werelden van punt naar punt

wel enorm jeugd sentiment en dus clouded opinion
als kleine jongen (veel te jong) 1 en 2 gespeeld, bij aankoop ps2 den 3 gekocht en de sprong naar 3D was mind blowing, Vice city was de shit, GTA 4 en 5 waren ook gewoon technisch zoveel stappen verder vooruit
benieuwd naar wat 6 gaat hebben under the hood

omdat het volgens rockstar op meerdere discs zou moeten geprint worden (en dat kost dus geld)
Lijkt me vooral gewoon een soort smoes om digital only alleen langzaam op te starten. Wel heel jammer.

Verwachtingen liggen ook niet heel hoog, want nog geen gameplay trailer gezien haha.

Lijkt me vooral gewoon een soort smoes om digital only alleen langzaam op te starten. Wel heel jammer.

Verwachtingen liggen ook niet heel hoog, want nog geen gameplay trailer gezien haha.
jep lijkt me een tweetje met sony
jullie kondigen aan gta digital only of code in box en wij sluiten daarop aan als Sony zijnde.
Code in box is net ietsje beter dan digital only omdat er dan tenminste een case is maar die dan eigenlijk gewoon lege lucht bevat

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
omdat het volgens rockstar op meerdere discs zou moeten geprint worden (en dat kost dus geld)
RDR2 was ook 2 discs op ps4, en er waren nog wel enkele games op 2 discs toen. Denk dat ze gewoon enkel digitaal willen, heb je geen 2dehandsmarkt en meer controle.

• Leuk
Waarderingen: reaper

als kleine jongen (veel te jong) 1 en 2 gespeeld, bij aankoop ps2 den 3 gekocht en de sprong naar 3D was mind blowing, Vice city was de shit, GTA 4 en 5 waren ook gewoon technisch zoveel stappen verder vooruit
Ja, zal misschien zoiets zijn.

Heb het niet over lege werelden trouwens, heb eens een vorig deel gespeeld (5?) en dat voelde aan als een reeks flauwe cutscenes met een soort van saaie missie tussenin (meestal 'loop nu naar deel X van de map'). Vond het een langdradige game, heb het niet heel lang uitgehouden.

Ik weet het niet, ik geraak nooit echt engaged met deze games. Misschien omdat het te realistisch wil zijn, en er geen magie inzit.

RDR2 was ook 2 discs op ps4, en er waren nog wel enkele games op 2 discs toen. Denk dat ze gewoon enkel digitaal willen, heb je geen 2dehandsmarkt en meer controle.
yep, als ze digital gaan zou ik wel de store opties willen zoals steam
dat ge ook kunt doorgeven/giften!
want nu is dat echt erg karig allemaal
en twijfel oprecht voor het eerst om een playstation te kopen (komende van iemand die sinds ps2 een day one buyer is geweest)

Je vergeet san andreas, die en vice city waren toen echt geniaal. Zoals je zegt was 3 ook gewoon heel speciaal omdat het een 3d gta was, maar had nog redelijk wat issues ivm vice en san andreas

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ze willen gewoon van die markt af, disc+hoesje+distributie kost Sony ongeveer €15 per game meer als digitaal, plus dat ze nu ook zo'n beetje een monopoly hebben en zelf volledig de prijs van eigen games kunnen bepalen, kijk naar Nintendogames, die dalen ook helemaal nooit in prijs. Trieste ontwikkeling maar eentje die ik al van mijlenver zag aankomen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Je vergeet san andreas, die en vice city waren toen echt geniaal. Zoals je zegt was 3 ook gewoon heel speciaal omdat het een 3d gta was, maar had nog redelijk wat issues ivm vice en san andreas
ik vond san andreas gewoon de minste tbf
maar zelfs die is nog een klassieker geworden in zijn generatie

• Wow
Waarderingen: kaiser

Users who are viewing this thread