Graspop Metal Meeting 2027

Ik snap je punt en ben het met je eens dat dat vervelend is, maar ik zou zulke "fans" niet zo snel onder een bepaalde categorie of band plaatsen. Je hebt ze er overal wel tussen helaas.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Tuurlijk ff zitten hoort erbij, maar niet als er recht voor je neus op de South een band staat, vind ik.
Zitten bij een podium terwijl je op een band staat te wachten vind ik nog wel acceptabel zolang er een band op het andere podium staat te spelen, en er nog alle ruimte is.
Zodra het steeds voller begint te lopen voor een podium, en er al overal mensen om je heen staan, wordt het toch de hoogste tijd om recht te gaan staan, niet alleen uit respect voor anderen, die eveneens een mooi plekje willen, maar ook vanwege veiligheid (zeker in het donker).
Als je echt zo nodig moet zitten, ga je maar wat verder naar achteren of naar de zijkant, dan ben je niemand tot last.
Valt me ironisch genoeg ook op dat het doorgaans juist heel jong en fit ogende mensen zijn die het vaakst zitten.
Als iemand van mijn leeftijd en omvang kan staan, dan kan vrijwel iedereen zonder medische aandoeningen dat.

Laatst bewerkt:
Ik snap je punt en ben het met je eens dat dat vervelend is, maar ik zou zulke "fans" niet zo snel onder een bepaalde categorie of band plaatsen. Je hebt ze er overal wel tussen helaas.
Snap je punt, was misschien inderdaad niet helemaal eerlijk om het onder 1 paraplu te zetten. Was meer gericht van eigen interpretatie en wat van wat ik op het internet zie (en eigen kleine irritatie puntje). Maar snap zeker je punt en geef daarin gelijk dat het niet helemaal eerlijk was om ze onder 1 catogorie te schuiven. Het was overigens geen aanval richting BMTH zelf, want vind die band muzikaal gezien erg sterk (afgezien van hun laastste album, maar dat is mijn mening natuurlijk)

Zitten bij een podium terwijl je op een band staat te wachten vind ik nog wel acceptabel zolang er een band op het andere podium staat te spelen, en er nog alle ruimte is.
Zodra het steeds voller begint te lopen voor een podium, en er al overal mensen om je heen staan, wordt het toch de hoogste tijd om recht te gaan staan, niet alleen uit respect voor anderen, maar ook vanwege veiligheid (zeker in het donker).
Als je echt zo nodig moet zitten, ga je maar wat verder naar achteren of naar de zijkant, dan ben je niemand tot last.
Valt me ironisch genoeg ook op dat het doorgaans juist heel jong en fit ogende mensen zijn die het vaakst zitten.
Als iemand van mijn leeftijd en omvang kan staan, dan kan vrijwel iedereen zonder medische aandoeningen dat.
Helemaal mee eens. Moet zelf bekennen dat ik ook af en toe wel even moet zitten. Maar ik heb dan ook Niet aangeboren Hersenletsel en daar vermoeidheid klachten aan over gehouden, vandaar dat ik af en toe toch even moet zitten want anders hou ik 4 dagen niet vol. Is natuurlijk een medische aandoening en dat geef je natuurlijk zelf al aan dat dat een uitzondering is. Bedoel meer dat het soms niet vanaf de buitenkant zichtbaar is of iemand een aandoening heeft. (Snap tuurlijk wel dat je daar ook niet op doelden en is ook geen aanval of iets dergelijks).
Overigens ga ik ook wel weg van barricade als ik de band die ik graag vooraan wou zien voorbij is. Ik ga niet 3 shows barricaden staan van bands die ik niet goed ken. Vaak zie ik die dan vanaf een afstandje (of vanuit de pit)

Helemaal mee eens. Moet zelf bekennen dat ik ook af en toe wel even moet zitten. Maar ik heb dan ook Niet aangeboren Hersenletsel en daar vermoeidheid klachten aan over gehouden, vandaar dat ik af en toe toch even moet zitten want anders hou ik 4 dagen niet vol. Is natuurlijk een medische aandoening en dat geef je natuurlijk zelf al aan dat dat een uitzondering is. Bedoel meer dat het soms niet vanaf de buitenkant zichtbaar is of iemand een aandoening heeft. (Snap tuurlijk wel dat je daar ook niet op doelden en is ook geen aanval of iets dergelijks).
Overigens ga ik ook wel weg van barricade als ik de band die ik graag vooraan wou zien voorbij is. Ik ga niet 3 shows barricaden staan van bands die ik niet goed ken. Vaak zie ik die dan vanaf een afstandje (of vanuit de pit)
Ik had het ook niet per se over eenlingen, maar over hele groepen die vooraan stug blijven zitten en op hun telefoons zitten te klooien, terwijl iedereen zich een weg om hen heen moet wurmen.
Lijkt me sterk dat die dan allemaal een medische aandoening hebben...

Dit jaar waren de 'ik sta hier gewoon wat te droezen, laat mij met rust' mensen ook wel talrijk. Meerdere keren met crowdsurfers enkele meters moeten meelopen omdat de 15 mensen voor mij die hadden moeten overpakken gewoon verschrikt een stap opzij zetten. Zijn dat first timers? Anders weet je toch dat je wel wat mee moet tillen als je vooraan gaat staan bij een (sub-)headliner aan de main?

Ik had het ook niet per se over eenlingen, maar over hele groepen die vooraan stug blijven zitten en op hun telefoons zitten te klooien, terwijl iedereen zich een weg om hen heen moet wurmen.
Lijkt me sterk dat die dan allemaal een medische aandoening hebben...
nee snap ik hoor. daar irriteer ik me ook soms wel aan ;)

Dit jaar waren de 'ik sta hier gewoon wat te droezen, laat mij met rust' mensen ook wel talrijk. Meerdere keren met crowdsurfers enkele meters moeten meelopen omdat de 15 mensen voor mij die hadden moeten overpakken gewoon verschrikt een stap opzij zetten. Zijn dat first timers? Anders weet je toch dat je wel wat mee moet tillen als je vooraan gaat staan bij een (sub-)headliner aan de main?
dat viel mij ook op dit jaar. Kijk. Bij de pit snap ik dat opzicht wel (niet de meest handige plek als crowdsurfer, maar soms kan je er niks aan doen), maar had het ook bijvoorbeeld bij INK. Had daar echt meermaals dat ik meters naar voren mee liep omdat niemand echt mee hielp. Liepen dan met een random groepje die crowdsurfer te begeleiden. probeer altijd wel weer terug naar mn orginele spot te gaan (dus geen misbruik maken van crowdsurfers om vooraan te komen) maar ben toch wel flink wat meters naar voren gekomen (dan wel niet per ongeluk)

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Moeten vind ik nu veel gezegd. Het is nog altijd een crowdsurfer zijn keuze om te crowdsurfen. Valt hij onderweg en breekt hij iets (een arm ofzo), eigen keuze. Niet iedereen is even sterk om soms tot 200 kg te kunnen dragen. Soms ben ik ook bezig met de band en niet met crowdsurfers. En ja ik heb op bepaalde festivals gewerkt als vrijwilliger, in de frontpit. Daar was mijn taak die crowdsurfers veilig op de grond krijgen. En dat heb ik altijd zo goed mogelijk gedaan*. Maar als ik als betalende bezoeker in het publiek sta bepaal ik zelf wie ik help. En vaak help ik maar soms zet ik een stap opzij. Alleen irritant als mensen die een crowdsurfer zien aankomen en gij niet en ze u niet verwittigen. Ook bv op eens voorgehad dat een meiske van amper 50 kg voorbij kwam maar niemand hielp haar en ik was de enige die haar nog kon redden van met haar kop tegen de grond te gaan. Ik was net op tijd maar had toen een verschot in mijn rug. Ik kreeg die alleen niet meer naar boven en niemand kwam helpen ... ja dan ist ook game over natuurlijk. Van het crowdsurfen bedoel ik. Niet van het vallen, ze was al veilig.

*(wel eens een keer een foute stap gezet en voet omgeslagen en toen had ik bier en water nodig. Water tegen de hitte en bier tegen de pijn. Toen dronk ik nog alcohol. Was wel een kleiner festival, mijn eerste pint die dag en was bij de laatste band, de verantwoordelijken dronken daar ook)

Moeten vind ik nu veel gezegd. Het is nog altijd een crowdsurfer zijn keuze om te crowdsurfen. Valt hij onderweg en breekt hij iets (een arm ofzo), eigen keuze. Niet iedereen is even sterk om soms tot 200 kg te kunnen dragen. Soms ben ik ook bezig met de band en niet met crowdsurfers. En ja ik heb op bepaalde festivals gewerkt als vrijwilliger, in de frontpit. Daar was mijn taak die crowdsurfers veilig op de grond krijgen. En dat heb ik altijd zo goed mogelijk gedaan*. Maar als ik als betalende bezoeker in het publiek sta bepaal ik zelf wie ik help. En vaak help ik maar soms zet ik een stap opzij. Alleen irritant als mensen die een crowdsurfer zien aankomen en gij niet en ze u niet verwittigen. Ook bv op eens voorgehad dat een meiske van amper 50 kg voorbij kwam maar niemand hielp haar en ik was de enige die haar nog kon redden van met haar kop tegen de grond te gaan. Ik was net op tijd maar had toen een verschot in mijn rug. Ik kreeg die alleen niet meer naar boven en niemand kwam helpen ... ja dan ist ook game over natuurlijk. Van het crowdsurfen bedoel ik. Niet van het vallen, ze was al veilig.

*(wel eens een keer een foute stap gezet en voet omgeslagen en toen had ik bier en water nodig. Water tegen de hitte en bier tegen de pijn. Toen dronk ik nog alcohol. Was wel een kleiner festival, mijn eerste pint die dag en was bij de laatste band, de verantwoordelijken dronken daar ook)
Als ik ga crowdsurfen probeer ik zelf altijd zo makkelijk mogelijk mee te helpen. Snap volledig dat nie iedereen zin heeft om iemand te tillen. Als ik zelf geen zin zou hebben zou k ook ff een stap opzij zetten. Ook als k in t publiek sta en ik zie iemand tik ik mensen aan om hun erop te wijzen. Wat zij dan zelf doen is hun keuze (opzij stappen of helpen).
En als crowdsurfer weet ik zelf altijd welk risico ik neem. Zelfde als in een put. Iets breken of dergelijks kan altijd gebeuren en das t risico dat ik op zo'n moment neem

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik heb het van beide kanten meegemaakt dit jaar, zelf crowdsurfend en niet opgevangen worden (was een beste klapper), maar ook een keer niet opletten/gewaarschuwd worden en een crowdsurfer in m'n nek krijgen. Beetje risico van het vak zou je zeggen.

Overigens was ik er tijdens TDG wel een beetje klaar mee dat ik letterlijk alleen maar daar mee bezig moest zijn, zo veel waren het er op een gegeven moment. Toen zelf maar iets meer naar de zijkant gegaan en daar de rest van het optreden genoten zonder ook maar 1 crowdsurfer.

• Leuk
Waarderingen: CedricH

'Het is de keuze van de crowdsurfer om te crowdsurfen'. Het is ook de keuze van de roker om te roken hé ;)
Ik trek dat nu mss even op flessen, maar you're all in this together. Het is mss niet altijd gewenst en je wilt genieten van een optreden, maar die crowdsurfers gaan wel blijven komen. Kan je ofwel ostentatief de crowdsurfers ontwijken en de rest maar laten opvangen, helpen of ergens anders gaan staan waar er niet gecrowdsurft wordt. Die eerste optie vind ik persoonlijk niet de juiste.

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread