Rock Werchter 2026

Aan de 2 vrolijke Fransen die gedurende een volledig optreden hebben liggen ouwehoeren, lallen, lullen (ik kan er geen ander woorden voor gebruiken)...

Ik begrijp wel dat je soms te veel drinkt op een festival, en daardoor geen idee hebt van wat er gaande is buiten je eigen vierkante meter. Ik heb dat ook wel eens voorgehad.

Maar, wáárom kies je ervoor om lekker toog te hangen op de derde rij vooraan bij Agnes Obel? Ik kan een 100-tal plekken bedenken die beter geschikt zijn.

Hadden jullie een afslag gemist op weg naar Lewis Capaldi? (alle respect voor Capaldi trouwens)

Toch wat medelijden met de 2 vrouwen die kwaad en een beetje geschrokken naar jullie keken, waarop een van jullie met een smalende blik, vol zelfgenoegzaamheid, terugkeek. Wie verwacht ook een praatbarak bij een van de meest intieme optredens op de tweede rij.

Het andere exemplaar wist even niet goed hoe te reageren, zwalpte wat achteruit en viel daardoor bijna op de vrouw naast mij.

De zwalpende man beschikte toch over een aantal andere motorische vaardigheden. Want toen Riverside weerklonk, haalde hij ineens zijn gsm tevoorschijn. Filmpje maken lukt niet? Snel die gsm maar weer wegsteken dan.

Vreemd genoeg stoorde mij dit alles niet zo veel, want Agnes Obel was zó goed, dat het mij lukte om me af te sluiten van de omgeving.

Een groot deel van haar songs waren nieuwe nummers. Gedurfd misschien, maar ze kwamen erg goed tot hun recht. Ik heb het gevoel dat er iets meer (subtiele) elektronische elementen in verweven zaten. Doet mij erg uitkijken naar haar nieuwe plaat.

Ze kreeg ook enorm veel bijval van het publiek en dat leek haar deugd te doen. Volledig verdiend! Hulde dat Werchter zo'n artiesten blijft programmeren.

Op naar dag 3. Geniet er allen van!!

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Bert
Wat denken jullie, kan ik man/woman/chain saw afkijken en nog een redelijke plek bij haunted Youth vinden, of gaat dat vroeg vollopen?

Wat denken jullie, kan ik man/woman/chain saw afkijken en nog een redelijke plek bij haunted Youth vinden, of gaat dat vroeg vollopen?
Er is denk ik nog geen 1 act 35 minuten van tevoren vol geweest. Franz bijvoorbeeld de laatste 5 minuten. Kortom, komt goed

We mogen weer los. Starten met M/W/Chainsaw en THY. Vanavond na Beirut Halsey meepakken voor een fatsoenlijke plek bij Gorillaz en dan richting CMAT. De cowboyhat uit de verkleedkist ligt klaar in m’n locker 😬

Nog snel een topje van gisteren:

1. The XX (magistraal vanaf de 2e rij)
  2. FKA Twigs (was misschien 1 geweest als ik haar laatst niet al gezien had)
  3. Franz Ferdinand (wat een hits toch)
  4. TLDP
  5. Wolf Alice
Voor de mensen die extreem negatieve meningen over XX en Twigs ventileren. Ik snap wel dat het niet ieders cup of tea is, al had je dat ook wel kunnen weten als je online vooraf een kleine impressie had meegepakt. Maar top dat je het even kans hebt gegeven. 😬
Wat mij betreft beiden wel echt top of the bill. Leverden beiden ook enorm, en Twigs dan nog wel in overtreffende trap. Cellophane mijn god ❤️

We mogen weer los. Starten met M/W/Chainsaw en THY. Vanavond na Beirut Halsey meepakken voor een fatsoenlijke plek bij Gorillaz en dan richting CMAT. De cowboyhat uit de verkleedkist ligt klaar in m’n locker 😬

Nog snel een topje van gisteren:

1. The XX (magistraal vanaf de 2e rij)
  2. FKA Twigs (was misschien 1 geweest als ik haar laatst niet al gezien had)
  3. Franz Ferdinand (wat een hits toch)
  4. TLDP
  5. Wolf Alice
Voor de mensen die extreem negatieve meningen over XX en Twigs ventileren. Ik snap wel dat het niet ieders cup of tea is, al had je dat ook wel kunnen weten als je online vooraf een kleine impressie had meegepakt. Maar top dat je het even kans hebt gegeven. 😬
Wat mij betreft beiden wel echt top of the bill. Leverden beiden ook enorm, en Twigs dan nog wel in overtreffende trap. Cellophane mijn god ❤️
Heb geen negatieve geluiden gehoord over Twigs, toch? Niet hier, niet rondom mij.

Heb geen negatieve geluiden gehoord over Twigs, toch? Niet hier, niet rondom mij.
Ja, ik was niet louter positief gestemd over deze specifieke act van Twigs. Als iemand die haar al 2 (nu in totaal 3) keer live heeft gezien was deze wel echt de minste. Het had denk ik sowieso lastig te overtreffen geweest wat ze in Brussel deed.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Joslittel

Users who are viewing this thread