Sport algemeen

Toch respect voor hem hoor. Niet altijd met zijn beslissing eens, zeker zijn 2e periode niet. (1ste periode bij NL efltal vond ik hem sterker). Maar laten we deze man wel waarderen wat hij gebracht heeft voor het Nederlands voetbal. Voor alle 3 de topclubs gespeeld. EK gewonnen, Treble gewonnen met PSV. Hoogst persoonlijk de Champions League gewonnen met Barcelona. Trainer geweest bij bij de 3 Nederlandse topteams. Feyenoord er boven op geholpen, Oranje er in zijn 1ste periode bovenop geholpen. Oja en niet te vergeten, waanzinnig veel doelpunten gescoord voor zijn positie. We mogen ook wel respect voor hem hebben. Maar deze beslissing is voor iedereen de juiste. Maar Ronald Koeman is en blijft een een grote meneer.

Mooi om dit te lezen. Hier in België was er behoorlijk wat te doen over de onrespectvolle manier waarop een journalist (ik denk van de Telegraaf?) na de wedstrijd Koeman "interviewde". Die stelde de ene na de andere "vraag", die telkens eigenlijk gewoon een nieuwe belediging "in vraagvorm" was.

Los van het feit dat ik Koeman ook verantwoordelijk acht voor de uitschakeling van Nederland en vind dat hij het écht niet goed gedaan heeft als bondscoach in z'n 2e termijn, mag je nog altijd wel een minimum aan respect tonen. Tegenover iedereen in het algemeen, maar zeker tegenover een icoon als Koeman in het bijzonder.

En nu voor ons maar hopen dat Garcia vanavond wat meer lef toont dan Koeman, al vrees ik ervoor... Persoonlijk zie ik ze liever al strijdend, aanvallend ten onder gaan, dan verdedigend te gaan spelen. Senegal is wat mij betreft hetzelfde niveau als Marokko, dus durf ik de wedstrijd wel met die van Nederland vergelijken. Als je slecht speelt, kan je zomaar met 3-0 de boot ingaan, dat besef ik ook. Maar laten we er ook geen topland van maken en met schrik gaan spelen, je mag als België zijnde echt wel geloven in eigen kunnen vanavond!

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en B0G5
@luluasas De Fransen zien spelen afgelopen match? Dat is wereldklasse😉
Ik had nog wat slaap in te halen dus overgeslagen ;) .

Mooi om dit te lezen. Hier in België was er behoorlijk wat te doen over de onrespectvolle manier waarop een journalist (ik denk van de Telegraaf?) na de wedstrijd Koeman "interviewde". Die stelde de ene na de andere "vraag", die telkens eigenlijk gewoon een nieuwe belediging "in vraagvorm" was.

Los van het feit dat ik Koeman ook verantwoordelijk acht voor de uitschakeling van Nederland en vind dat hij het écht niet goed gedaan heeft als bondscoach in z'n 2e termijn, mag je nog altijd wel een minimum aan respect tonen. Tegenover iedereen in het algemeen, maar zeker tegenover een icoon als Koeman in het bijzonder.

En nu voor ons maar hopen dat Garcia vanavond wat meer lef toont dan Koeman, al vrees ik ervoor... Persoonlijk zie ik ze liever al strijdend, aanvallend ten onder gaan, dan verdedigend te gaan spelen. Senegal is wat mij betreft hetzelfde niveau als Marokko, dus durf ik de wedstrijd wel met die van Nederland vergelijken. Als je slecht speelt, kan je zomaar met 3-0 de boot ingaan, dat besef ik ook. Maar laten we er ook geen topland van maken en met schrik gaan spelen, je mag als België zijnde echt wel geloven in eigen kunnen vanavond!
Natuurlijk een icoon en mede bijgedragen aan de enige EK winst in 1988, de interviewer was Valentijn Driessen van de Telegraaf inderdaad, van hem hadden wij ook niets anders verwacht, dus vandaar dat het hier minder uitvergroot wordt, verschrikkelijk zure vent is dat. Goed dat Koeman de eer aan zichzelf houd, het klinkt ook als het afscheid van het voetbal ipv enkel afscheid van het bondscoachschap, hopelijk gaat het snel beter met zijn vrouw en kan hij van zijn pensioen genieten! Maakt mij niet minder blij dat hij eindelijk weg is. Met de goede visie krijg je niet ineens een beter elftal als bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje maar er valt zoveel meer uit deze ploeg te halen.

Ik vrees ook voor België vanavond , Senegal is een goede ploeg en maakte indruk op mij toen ze tegen Frankrijk en Noorwegen speelden. Nu Nederland en Duitsland eruit zijn juich ik wel mee voor België!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: zero

Aan Valentijn Driessen hoef je geen aandacht te besteden, die kwal zijn wij liever ook kwijt dan rijk.

Hier in België was er behoorlijk wat te doen over de onrespectvolle manier waarop een journalist (ik denk van de Telegraaf?) na de wedstrijd Koeman "interviewde". Die stelde de ene na de andere "vraag", die telkens eigenlijk gewoon een nieuwe belediging "in vraagvorm" was.

Dit is ook wel de samenvatting van Nederlandse sportjournalistiek hoor. Altijd van die enorm negatieve vragen.

Ik erger me wel aan Doku, die durft vrijwel nooit voor de dribbel te gaan en vertraagt de boel alleen maar.
Beeld van zijn WK tot nu: hoge verwachtingen maar (nog ?) geen toegevoegde waarde.
Tielemans bij de nationale ploeg is toch ook zelden een succes.

De Ketelaere out, Lukaku in.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread