Sport algemeen

Ja het middenveld had inderdaad helemaal niets in te brengen, dan kan er gezegd worden; goed dat we dan maar met 5 verdedigers klaar stonden.
Maar Gravenbergh en De Jong hebben heeeelemaaaaaaaal geen bal fatsoenlijk kunnen benutten. Die waren er als toeschouwer bij.

Van Dijk is toch ook over z'n top en boter op z'n hoofd (letterlijk :LOL: en figuurlijk) bij de late gelijkmaker.

Als dat uw hoop moet zijn voor het EK worden het donkere tijden voor het Nederlands elftal.
Verdediging en middenveld weet je al wel van dat je daar uitstekende spelers hebt, voorin moeten er mensen opstaan. Summerville en Brobbey hebben dat nu gedaan dus logisch dat het nu je houvast is voor de komende tijd. Summerville gaat overigens ook gewoon een stap naar een topclub maken deze zomer.

Nou sorry hoor maar Brobbey heeft 1,5 goeie wedstrijd gespeeld en moet nu opeens de redder des vaderlands zijn? Ja hij kan het verdedigers lastig maken met z'n kracht, maar het blijft in mijn ogen gewoon een gemankeerde spits, met zeer beperkt overzicht/afrondingsvermogen. Summerville is wel een leuk spelertje, maar zal ook nooit een wereldtopper worden. Op ons middenveld lopen individueel best leuke spelers, maar als ze samenspelen voel je gewoon aan alles dat er geen chemie is. Frenkie is bij NL ook al tijden geen schim meer van wat hij in de beginperiode (en soms nog bij Barca) liet zien, met durf en bravoure spelend. De verdediging is op papier top (Dumfries, Timber, VD Ven, Van Hecke) en zou nog wel een aantal toernooien mee moeten kunnen. De keepers tja, ze zijn niet verkeerd maar ook weer geen absolute wereldtop. En waarom lijkt het alsof alle NL'se keepers in de geschiedenis van het voetbal, bijna altijd de verkeerde kant op duiken met een penalty?? Je ziet Bouno gewoon elke keer de kant op gaan, tegendraads van de speler die neemt (wat statistisch gezien ook de hoek is waar het meest geschoten wordt). Zo moeilijk kan het niet zijn toch?

#slaaptekort

Agree to disagree😁
Sorry maar hoe ben je het hiermee oneens? Van Dijk is op zijn retour maar de beste verdediger van de premier league van de laatste 10 jaar, Timber is dan wel geblesseerd maar ook een van de beste op zijn positie, Van Hecke is bezig met een geweldige ontwikkeling, Dumfries heeft zich reeds bewezen. De Jong heeft geen goed WK gehad maar op hem haten begint inmiddels ook een heel irritante hype te worden van mensen die elkaar lekker napraten omdat ze te zuur zijn om een eigen mening te ontwikkelen, Reijnders en Gravenberch spelen bij 2 absolute topclubs, en hebben meer geweldige seizoenen gespeeld als het mindere goede afgelopen seizoen. Nederland heeft gewoon een fantastisch elftal maar door een onbenul aan het roer wordt deze hele generatie verpest.

Goh Luluasas niet zo zuur..... IK HEB 2 UUR SLAAP GEHAD EN HET KOFFIEZETAPPARAAT BESLUIT ER VANDAAG MEE TE STOPPEN!!

• Leuk
Waarderingen: elo
Nou sorry hoor maar Brobbey heeft 1,5 goeie wedstrijd gespeeld en moet nu opeens de redder des vaderlands zijn? Ja hij kan het verdedigers lastig maken met z'n kracht, maar het blijft in mijn ogen gewoon een gemankeerde spits, met zeer beperkt overzicht/afrondingsvermogen. Summerville is wel een leuk spelertje, maar zal ook nooit een wereldtopper worden. Op ons middenveld lopen individueel best leuke spelers, maar als ze samenspelen voel je gewoon aan alles dat er geen chemie is. Frenkie is bij NL ook al tijden geen schim meer van wat hij in de beginperiode (en soms nog bij Barca) liet zien, met durf en bravoure spelend. De verdediging is op papier top (Dumfries, Timber, VD Ven, Van Hecke) en zou nog wel een aantal toernooien mee moeten kunnen. De keepers tja, ze zijn niet verkeerd maar ook weer geen absolute wereldtop. En waarom lijkt het alsof alle NL'se keepers in de geschiedenis van het voetbal, bijna altijd de verkeerde kant op duiken met een penalty?? Je ziet Bouno gewoon elke keer de kant op gaan, tegendraads van de speler die neemt (wat statistisch gezien ook de hoek is waar het meest geschoten wordt). Zo moeilijk kan het niet zijn toch?

#slaaptekort
Bij Verbrugge heb ik altijd het idee dat hij klein is voor een keeper. Er stond daar weinig body in het goal. Bij Bounou had ik dat idee veel meer, en die is maar 2 cm groter. Roefs vind ik wel potentiële top. Een van de beste Premier League keepers van vorig seizoen. Verder totaal eens over Brobbey.

Sorry maar hoe ben je het hiermee oneens? Van Dijk is op zijn retour maar de beste verdediger van de premier league van de laatste 10 jaar, Timber is dan wel geblesseerd maar ook een van de beste op zijn positie, Van Hecke is bezig met een geweldige ontwikkeling, Dumfries heeft zich reeds bewezen. De Jong heeft geen goed WK gehad maar op hem haten begint inmiddels ook een heel irritante hype te worden van mensen die elkaar lekker napraten omdat ze te zuur zijn om een eigen mening te ontwikkelen, Reijnders en Gravenberch spelen bij 2 absolute topclubs, en hebben meer geweldige seizoenen gespeeld als het mindere goede afgelopen seizoen. Nederland heeft gewoon een fantastisch elftal maar door een onbenul aan het roer wordt deze hele generatie verpest.

Goh Luluasas niet zo zuur..... IK HEB 2 UUR SLAAP GEHAD EN HET KOFFIEZETAPPARAAT BESLUIT ER VANDAAG MEE TE STOPPEN!!
In het middenveld van Oranje zit 0,0 creativiteit dat is al probleem nummer 1. Die drie spelers kan je quasi inruilen voor elkaar.
In de verdediging is uwe beste speler (en tevens de grote leider) zo zwaar op zijn retour dat het nefast is voor die ganse verdediging. Hopelijk voor jullie was het zijn laatste interland. Want als hem nog doorgaat, sleurt hem die andere verdedigers mee naar zijn zwakke niveau.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Overgangsperiode en straks frisse wind erin met wat frisse spelers, wellicht ook een trainer met wat frissere opvattingen, Slot?

Niet zo zuur? Ik vind je verrassend positief 😂 Maar je kan toch niet ontkennen dat De Jong echt veel minder goed speelt dan in z'n beginperiode? Ik zeg niet dat hij opeens geen goeie voetballer meer is, want ik wijt het grotendeels aan de tactiek van Koeman + zijn medespelers, maar ik zie hem letterlijk nooit meer iets onderscheidends doen. Eerder tegenovergesteld: erg doorsnee, op safe en zelfs matig aan de bal. Nogmaals, ik begrijp het ook wel want hij verzuipt daar ook op het middenveld, en bij Barca heeft ie 10 wereldtoppers om zich heen en bij NL 0.

Frenkie was zichzelf niet, leek ook niet voluit te kunnen gaan ofzo? Maar laten we nu niet doen alsof dat het probleem was vandaag. Als je zag hoe Ounahi kon pendelen en vrij kwam tussen de linies, dan had daar gewoon een 3e middenvelder bij gemogen. Frenkie kan uitstekend als 3e verdediger dienen bij balverlies. Dat dat hele systeem op de schop ging, is gewoon heel fout.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ja sorry, maar team Brobbey hier. Wat hij gewoon moet doen is de bal vasthouden, en breed leggen. En zo af en toe een lage voorzet erin trappen. Dat is wat hij kan en daar kan je hem echt heel goed voor gebruiken. Die 1.5 wedstrijd die je noemt @Pommer, is dus niet helemaal waar. 75% van de wedstrijden bij Sunderland waren echt heel erg naar behoren.

We missen wel een nummer 10 ja, die écht de balletjes weg kan leggen. Hopelijk kan Kees Smit een mooie ontwikkeling doormaken.

In het middenveld van Oranje zit 0,0 creativiteit dat is al probleem nummer 1. Die drie spelers kan je quasi inruilen voor elkaar.
In de verdediging is uwe beste speler (en tevens de grote leider) zo zwaar op zijn retour dat het nefast is voor die ganse verdediging. Hopelijk voor jullie was het zijn laatste interland. Want als hem nog doorgaat, sleurt hem die andere verdedigers mee naar zijn zwakke niveau.

De Jong functioneert ook veel beter in een systeem waar je met 2 controleurs en een 10 speelt maar Koeman heeft nog nooit van een 10 gehoord, zou mij zelfs verbazen als hij zo ver kan tellen. Niemand op het middenveld heeft ooit in zo'n dom systeem gespeeld dus dan is het ook lastig je niveau halen. Frenkie gaat met een fatsoenlijke bondscoach echt wel weer zijn niveau aantikken, hopelijk kan Kluivert nog de laatste stap maken en op 10 spelen of staat er een nieuw iemand op. Al stopt Van Dijk vandaag dan heb je nog steeds een verdediging waar bijna elk land ter wereld jaloers op is, dus ja Nederland heeft gewoon een wereldklasse verdediging en middenveld.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ja sorry, maar team Brobbey hier. Wat hij gewoon moet doen is de bal vasthouden, en breed leggen. En zo af en toe een lage voorzet erin trappen. Dat is wat hij kan en daar kan je hem echt heel goed voor gebruiken.
Als dat de huidige standaard is voor dé spits van het NL's elftal, dan is het wel triest met ons gesteld.

Ik weet dat we niet veel beter hebben op dit moment, maar komop we mogen wel wat hoger inzetten voor de toekomst toch?

Al stopt Van Dijk vandaag dan heb je nog steeds een verdediging waar bijna elk land ter wereld jaloers op is, dus ja Nederland heeft gewoon een wereldklasse verdediging en middenveld.
Gewoon echt totaal niet mee akkoord😅 Maar goed, jij mag dat denken he. Ik noteer al dat Nederland Europees kampioen speelt binnen twee jaar😉

Users who are viewing this thread