Live is Live 2026

wees maar gerust die doen ieder jaar 2 of 3 shows in België dus een zaalshow en een festival zal het wel worden minimaal
 
Beth Orion daarnet in de excellente Marianne Faithfull docu Broken English bezig gezien. Kan wel echt een onverwachte topset worden.
 
40k dat doe je niet zomaar ook, daar heb je gewoon tijd voor nodig om mensen met je vertrouwd te maken.
Alsook, de lineup van live s live is gerecycleerd, daar staat geen enkele band op die je niet het vorige jaar of zelfs hetzelfde jaar kon zien.

Vooral voor die metal dag mag er wel wat meer durf komen want om nu heel eerlijk te zijn, neem iron maiden weg en er komt nog geen duizend man naar wat er overblijft.
Niet overdrijven eh. Testament krijgt de Trix uitverkocht en Epica de AB. 2000 a 5000 man moet nog wel lukken
 
Alle vraagtekens over de toekomstbestendigheid van dit festival ten spijt, ik heb inmiddels wel echt enorm veel zin in zondag! Eindelijk eens Nick Cave live zien, dat staat al heel lang op de lijst. En met in elk geval Eefje de Visser, Benjamin Clementine en Floodlights staat er daarvoor ook het één en ander waar ik nieuwsgierig naar ben.

Verder veel positiefs gehoord over het festivalterrein, dus ook zin om die te leren kennen. Wel een serieuze domper te verwerken gekregen: waar ik tot voor kort bij de FAQ nog iets las over een 'speciaalbierenbar' is dat stukje opeens verdwenen. Dus dat wordt serieus vrezen voor een Crystaldag. Maarja, we doen het er maar mee.
Geen Maiden dagje eraan geplakt?
 
Man wat wordt er veel afgegeven op dit festival. En grotendeels ook wel terecht misschien. ZOoo raar van dat 2e stage wat tot amper een paar dagen van tevoren nog doodstil blijft. Bijzonder van een annulering i.v.m. overmacht op de stage.

Jammer want de locatie, sfeer en voorzieningen waren zeker top de 2 keer dat ik een dag ben geweest.

De timing met 23894710181 mensen al verspreid naar concerten en andere festivals is alles behalve handig. Zeker met een maandag..... (met een act die elk jaar/om het jaar wel in BE/NL staat)

Ik meen ook wel dat het gros van de kaartjes-kopende mensen niet eens zo op de hoogte is van de ticketloterij die we hier altijd omschrijven.
Aan degenen die gaan (een van) deze dagen: geniet ervan!!!
 
Genoeg bands die 'lekker kanllen' zonder botsautomuziek toch? Is zelfs voor RW iets te plat vind ik.
ik zat ooit in het kamp 'pro' Electric Callboy maar inmiddels is het echt een formulematige draak geworden. Half uur gezien op Graspop en elk nieuw nummer klinkt precies hetzelfde. Doodzonde. Hopelijk gaat deze hype weer snel uitdoven.

Maar dar gezegd hebbende durf ik er geld op in te zetten dat ze volgend jaar op Werchter staan. Het stond bomvol en nog een keer Graspop zie ik niet gebeuren.
 
Ik heb nog een ticket over voor Iron Maiden! Wie het wil, stuur mij een PB met je mailadres en zo kan ik het je doorsturen!
First come, first served
 
ik zat ooit in het kamp 'pro' Electric Callboy maar inmiddels is het echt een formulematige draak geworden. Half uur gezien op Graspop en elk nieuw nummer klinkt precies hetzelfde. Doodzonde. Hopelijk gaat deze hype weer snel uitdoven.

Maar dar gezegd hebbende durf ik er geld op in te zetten dat ze volgend jaar op Werchter staan. Het stond bomvol en nog een keer Graspop zie ik niet gebeuren.
Ik heb ze nog niet gezien, maar als ik het zo hoor is het een beetje de 'metal-goldband'

"ja echt supertof en iedereen doet mee" en na 4x overkill op de festivals kennen we het wel.
 
ik zat ooit in het kamp 'pro' Electric Callboy maar inmiddels is het echt een formulematige draak geworden. Half uur gezien op Graspop en elk nieuw nummer klinkt precies hetzelfde. Doodzonde. Hopelijk gaat deze hype weer snel uitdoven.

Maar dar gezegd hebbende durf ik er geld op in te zetten dat ze volgend jaar op Werchter staan. Het stond bomvol en nog een keer Graspop zie ik niet gebeuren.
die hebben gewoon hun niche sound gevonden en zijn aan het cashen want dat gaat uiteindelijk terug een kleinere act worden.
nu ik kan dat echt wel smaken voor een uurtje.
maar ik was er dan ook nog bij in trix (en dat was cliche) en dat was het tofste
Graspop en lotto arena waren meer afgewerkte shows maar ja al over de novelty heen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor mijn gevoel is Electric Callboy qua grootte hetzelfde als Epica, misschien iets groter. Dus die hebben echt wel iets nodig als hoofdact. Voordeel is wel dat hun muziek niet in 1 hokje te plaatsen is. Hierdoor kunnen ze sub zijn voor een metalact maar ook voor andere genres.
 
Voor mijn gevoel is Electric Callboy qua grootte hetzelfde als Epica, misschien iets groter. Dus die hebben echt wel iets nodig als hoofdact. Voordeel is wel dat hun muziek niet in 1 hokje te plaatsen is. Hierdoor kunnen ze sub zijn voor een metalact maar ook voor andere genres.
Buiten Nederland is ec wel stuk groter dan Epica. Maar eerst afwachten wat deze editie doet en of er nog zullen volgen. Want met het weer gaan veel mensen uiteindelijk toch niet gaan.
 
Voor mijn gevoel is Electric Callboy qua grootte hetzelfde als Epica, misschien iets groter. Dus die hebben echt wel iets nodig als hoofdact. Voordeel is wel dat hun muziek niet in 1 hokje te plaatsen is. Hierdoor kunnen ze sub zijn voor een metalact maar ook voor andere genres.
Qua ticketverkoop zijn die toch niet vergelijkbaar, zelfs in Nederland waar Epica de home advantage heeft lijkt me EC de grotere band en in België lijkt me het verschil nog een stuk groter

Zou me niet verbazen als die de ziggo dome uitverkopen
 

Users who are viewing this thread