Graspop Metal Meeting 2027

S/N/M/J - metaldome waag ik me niet aan, zoals ieder jaar


Donderdag: Slayer/Sleep Token/Kreator/Bad Religion

Vrijdag: Amon Amarth/Helloween/Kanonenfieber/Sick Of It All

Zaterdag: Parkway Drive/Gojira/Cannibal Corpse/Beyond The Black

Zondag: Rush/Ghost/Meshuggah/Turnstile


Donderdag de grotere headliner, vrijdag de wat controversiëlere headliner, zaterdag de metalcoredag op de mainstages en meer power metal op de Jupiler en zondag de oudere acts met Rush en Ghost moest ik nog ergens kwijt geraken

Meningen? Haalbaar of niet?
 
S/N/M/J - metaldome waag ik me niet aan, zoals ieder jaar


Donderdag: Slayer/Sleep Token/Kreator/Bad Religion

Vrijdag: Amon Amarth/Helloween/Kanonenfieber/Sick Of It All

Zaterdag: Parkway Drive/Gojira/Cannibal Corpse/Beyond The Black

Zondag: Rush/Ghost/Meshuggah/Turnstile


Donderdag de grotere headliner, vrijdag de wat controversiëlere headliner, zaterdag de metalcoredag op de mainstages en meer power metal op de Jupiler en zondag de oudere acts met Rush en Ghost moest ik nog ergens kwijt geraken

Meningen? Haalbaar of niet?
Ik zie op donderdag geen grote headliner

Denk dat die vrijdag geen reet aan tickets gaat verkopen, 1 headliner experiment op een dag kan wel maar twee lijkt me een te groot risico voor de ticketverkoop
 
S/N/M/J - metaldome waag ik me niet aan, zoals ieder jaar


Donderdag: Slayer/Sleep Token/Kreator/Bad Religion

Vrijdag: Amon Amarth/Helloween/Kanonenfieber/Sick Of It All

Zaterdag: Parkway Drive/Gojira/Cannibal Corpse/Beyond The Black

Zondag: Rush/Ghost/Meshuggah/Turnstile


Donderdag de grotere headliner, vrijdag de wat controversiëlere headliner, zaterdag de metalcoredag op de mainstages en meer power metal op de Jupiler en zondag de oudere acts met Rush en Ghost moest ik nog ergens kwijt geraken

Meningen? Haalbaar of niet?
Sick of it All is al een hele tijd niet meer actief door de kanker van de zanger. De band is gestopt met touren tot de zanger beter is maar volgens laatste updates heeft hij 24/7 hulp nodig en ziet het er alsmaar slechter uit.
 
Sick of it All is al een hele tijd niet meer actief door de kanker van de zanger. De band is gestopt met touren tot de zanger beter is maar volgens laatste updates heeft hij 24/7 hulp nodig en ziet het er alsmaar slechter uit.
Ah ik dacht dat het tegen dan wel beter zou gaan gaan. Niet helemaal op de hoogte



Nee waren meestal niet eens headliner in de laatste passages alleen vanwege het afscheid laatste keer wel maar zelfs dan 'slechts' northstage head en niet south
Was toch als south. Ik stond toen zelf bij de north schuins te kijken richting south. Het rechter podium stonden ze toen met uw neus naar de podia, en dat is de south maar vip stond toen mogelijks nog langs de north stage. Maar niet dat het ze groter of kleiner maakt, want Graspop maakt eigenlijk geen verschil

Edit: Was toen wel idd mainstage 2 op zich. South stage was eigenlijk vroeger mainstage 2 maar is nu wel het podium inderdaad waar de vip kant zit en meestal de grootste bands staan
 
Nee waren meestal niet eens headliner in de laatste passages alleen vanwege het afscheid laatste keer wel maar zelfs dan 'slechts' northstage head en niet south
Comebacks werken altijd goed, Savatage stond enkele jaren terug ook heel hoog en G&R mocht er zelf een TW Classic mee headlinen.

Zelfs in andere genre's werkt dat. Blink is zo gegroeid van namiddagband naar headliner. Sum 41 zal dit decennium ook nog verbazingwekkend hoog op de affiche staan. (Waren al sub op Werchter).
 
S/N/M/J - metaldome waag ik me niet aan, zoals ieder jaar


Donderdag: Slayer/Sleep Token/Kreator/Bad Religion

Vrijdag: Amon Amarth/Helloween/Kanonenfieber/Sick Of It All

Zaterdag: Parkway Drive/Gojira/Cannibal Corpse/Beyond The Black

Zondag: Rush/Ghost/Meshuggah/Turnstile


Donderdag de grotere headliner, vrijdag de wat controversiëlere headliner, zaterdag de metalcoredag op de mainstages en meer power metal op de Jupiler en zondag de oudere acts met Rush en Ghost moest ik nog ergens kwijt geraken

Meningen? Haalbaar of niet?
Jupiler headliner is turnstile al lang ontgroeid, zal eerder south stage sub/ north stage head zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
Was toch als south. Ik stond toen zelf bij de north schuins te kijken richting south. Het rechter podium stonden ze toen met uw neus naar de podia, en dat is de south maar vip stond toen mogelijks nog langs de north stage. Maar niet dat het ze groter of kleiner maakt, want Graspop maakt eigenlijk geen verschil

Edit: Was toen wel idd mainstage 2 op zich. South stage was eigenlijk vroeger mainstage 2 maar is nu wel het podium inderdaad waar de vip kant zit en meestal de grootste bands staan
Ms1 was toen de hogere spot waar de grotere headliners speelde. Zie ook de spot van slipknot dat jaar. Within Temptation stond ook boven slayer op de poster

Is verder ook niet zo relevant, als ze terugkomen zal het wel als headliner zijn en ze zullen een pak tickets verkopen maar het is zeker geen ticketkannon als maiden die de grote donderdag alleen kan dragen
 
  • Leuk
Waarderingen: won666
Do:
North: Sleep token
South: Pantera
Marquee: Orbit culture
Jupiler: Gutalax
Dome: Igorr

Vr:
North: Amon Amarth
South: Slipknot
Marquee: Paradise lost
Jupiler: Primus
Dome: Monster magnet

Za:
North: Lamb of god
South: Parkway drive
Marquee: Devin townsend
Jupiler: Saxon
Dome: Bodom after midnight

Zo:
North: Faith no more
South: Gojira
Marquee: Kreator
Jupiler: Whitechapel
Dome: Pertubator
 
Ik zie op donderdag geen grote headliner

Denk dat die vrijdag geen reet aan tickets gaat verkopen, 1 headliner experiment op een dag kan wel maar twee lijkt me een te groot risico voor de ticketverkoop
Voor die vrijdag heb ik een oplossing. Ik was Faith No More rats vergeten. Die als headliner, daaronder Amon Amarth. Helloween kan het experiment zijn
 

Users who are viewing this thread