Dag 2 begonnen bij de Secret Stage en toevallig Wodan Boys daar aangetroffen. Die spelen niet vaak acoustisch (wat ze ook lieten merken), maar het was echt goed!
Even wat gegeten en op naar The Haunted Youth, mijn winnaar van Dag 2. Op het forum wordt wel eens geschreven over de praatziekte tijdens optredens. Maar The Haunted Youth speelde de tent stil. Indrukwekkend, confronterend en zo goed gespeeld. Voor mij de beste act van de dag. Het geluid stond ook echt aan - misschien zelfs net wat te hard, dit was het enige optreden dat ik dacht aan oordopjes - maar de muziek pakte je er niet minder op.
Verder nog voetbal proberen te kijken, maar het daarvoor gereserveere veldje bleek al snel vol.
Dus toch op tijd naar de Editors. Dikke hits natuurlijk en wel genoten. Al had ik misschien nog wel iets meer verwacht. Het geluid bij de main leek ook weer zo zacht te staan. Je moet die bassgitaar door je heen voelen op een festival, maar ik voelde m niet.
Dat was bij Halsey op Noord zeker niet het geval. Met een boze set blies ze het veld echt omver. Muzikaal en qua performance dik in orde. Maar mij persoonlijk iets te boos en niet mijn stem.
Dus terug naar de main voor The Cure. Die speelden top. Maar ook hier het geluid weer erg zacht (rechterkant podium richting geluidspaal op midden veld)
Een uurtje genoten maar de set was lang en onze groep kakte wat in. Het publiek bleef ook mak. Net als bij veel andere optredens. Valt dit mensen ook op of is dit mijn beleving? Op sommige festivals, zoals Rock am Ring zie je dat het publiek de artiest soort van draagt. Maar bij Pinkpop moet de artiest het publiek echt bij de hand nemen.
Hoe dan ook. Ietsje eerder weggegaan bij The Cure en nog een half uurtje gefeest bij de Desperados Tent. Daar was wel energie en ging het helemaal los, afsluitend met een toffe remix van The Sunclub. Eigenlijk een zonde om The Cure te verlaten, maar het was fijn om met een oppepper het festival te verlaten.
Helaas geen derde dag voor mij. Maar heb genoten! Geniet er nog van voor degenen die nog daar zijn!!