Gaat over Cola, dat is alleen maar zwart hier bij ons.Ik dacht dat men hier niet zo zwart-wit moest denken?
Witte coke is sowieso niet toegelaten.
Gaat over Cola, dat is alleen maar zwart hier bij ons.Ik dacht dat men hier niet zo zwart-wit moest denken?
Nee, alsjeblieft niet zeg... dat hele zien en gezien worden is meer een vloek dan een zegen op festivals.Ik heb het al eens over het publiek gehad. Ik noemde dat een beetje lullig het ANWB volk. En nu viel dat toch weer op. Zie je op DTRH en op LL mensen die echt hun best doen op een mooie outfit bijvoorbeeld. Je kant dat "zien en gezien worden" noemen. Het mag wel wat uitbundiger.
Wonderlijk rare opmerking dit. Hoezo moet het BKS publiek meer op iets anders lijken? Iedereen mag eruitzien hoe die wil, zal mijn ervaring niet minder maken.Ik heb het al eens over het publiek gehad. Ik noemde dat een beetje lullig het ANWB volk. En nu viel dat toch weer op. Zie je op DTRH en op LL mensen die echt hun best doen op een mooie outfit bijvoorbeeld. Je kant dat "zien en gezien worden" noemen. Maar soms is dat best leuk mensen kijken. Op BKS zie je veel meer wandelschoenen, een grijs T-shirt, sober, degelijk. Heel zwartwit gezien: LL en DTRH is meer randstad en op BKS meer de provincie. Het mag wel wat uitbundiger. Dat zie je dus ook terug als de laatste act is afgelopen; hele hordes vliegen direct naar de uitgang. Eigenlijk zou dit ook gewoon een driedaags festival moeten zijn zonder dagjesmensen.
Waarom zou je van BKS een LL of DTRH willen maken? Daar hoeven we echt niet nóg een versie van te hebben. Het is juist het USP van BKS dat het er anders aan toe gaat dan op die festivals, júist voor de mensen die het daar te 'uitbundig' of Randstedelijk vinden...De zaterdagnacht was nog het meest levendig. De vrijdagnacht bloedde het weer vrij snel dood en de zondagnacht is bijna niet aanwezig. Het nachtprogramma blijft zeer zwak. Zie je op LL of DTRH het terrein tot diep in de nacht nog bomvol. Iedereen uitgelaten en spontaan en vol feestend. Op BKS is dat echt veel minder. Veel minde. Op DTRH maak ik het vaak later en later omdat ik me gewoon moeilijk los kan trekken uit die gezelligheid. Dat komt denk ik toch door het wat oudere publiek. De bandjesmensen. Die gaan na de optreden direct van het terrein af.
Ik heb het al eens over het publiek gehad. Ik noemde dat een beetje lullig het ANWB volk. En nu viel dat toch weer op. Zie je op DTRH en op LL mensen die echt hun best doen op een mooie outfit bijvoorbeeld. Je kant dat "zien en gezien worden" noemen. Maar soms is dat best leuk mensen kijken. Op BKS zie je veel meer wandelschoenen, een grijs T-shirt, sober, degelijk. Heel zwartwit gezien: LL en DTRH is meer randstad en op BKS meer de provincie. Het mag wel wat uitbundiger. Dat zie je dus ook terug als de laatste act is afgelopen; hele hordes vliegen direct naar de uitgang. Eigenlijk zou dit ook gewoon een driedaags festival moeten zijn.
Thanks voor je stukkie.Mijn tweede Best Kept Secret is een feit. Ik ga ook wat uitgebreider de acts bespreken dus ik breek het even per dag op.
Eerst even mijn algemene bevindingen. Ik ga al sinds 1993 naar festivals maar zo slecht als bij BKS qua controle bij de ingang heb ik echt nog nooit meegemaakt. In al die jaren niet. We stonden zeer lang stil totdat we naar de polsbandjes konden. Na erg lang stilstaan begon men echt ongeduldig te worden. De reden; het liep niet door bij de ingang. Later begreep ik waarom. Tergend, hemeltergend langzaam schoven honderden mensen steeds een stukje op. Het begon te regenen en ik begon me nu echt pissig te maken. Per rij stond een security elke tas open te maken....bij iedereen. Kwam je met een bolderkar (en dat waren de meest mensen) dan werd elke slaapzak, kussen, koeltas, rugzak bekeken en bevoeld. Niet normaal!! Bij elk festival stroomt het prima door. De security is ruimschoots aanwezig maar controleert steekproefsgewijs. Hebben die gasten deze boodschap doorgekregen om echt IEDEREEN van top tot teen te controleren? We waren om 09:00 vetrokken, we waren denk ik rond 11:00 bij de ingang......om 14:30 stond onze tent. 2,5 uur om door die controles te komen. Je mist gewoon een deel van je eerste dag.
Eenmaal op de camping was het ook wel vrij gestrest om een plekje zoeken. Een plek werk vrijgemaakt en iedereen (inclusief wij) mochten dan een plekje uitzoeken. Mensen rennen dat grasveld op. Ruimtes bezet houden want anderen mensen kwamen er nog aan. Uiteindelijk stonden we dan hutje mutje op elkaar. Ik vond het wel erg krap allemaal. Als je ook ziet waar mensen hun tent allemaal neerzetten. Elke greppel wordt benut. Dat is op DTRH veel ruimer.
Goed...dat gezegd hebbende. De opzet is weer heerlijk. Zoveel leuke zithoekjes, heerlijk eten. Ik blijf echter The Secret t.o.v. the One en de Two erg ver vinden. Soms er maar voor gekozen om die tocht niet te maken. Erg jammer. Dit jaar erg veel praters door de optredens. Geheel toevallig maar de meest vervelende en egoïstische personen die we meemaakten waren steeds Belgen. Praten door optreden. Steeds tegen je aanstoten als je ergens staat te kijken. Ook op de camping. Al om 08:00 in de ochtend buiten voor je tentje gaat zitten, je boombox pakken en lekker luid gaan kletsen. Kom op zeg, een klein beetje rekening houden met anderen is toch niet teveel gevraagd?
De zaterdag was echt veel drukker dan de overige dagen. Druk bij eten en drinken halen. En erg vervelend voor mijn vriendin; bizar lange rijen bij de toiletten. Echt too much. Vrijdag was prima te doen. De zaterdagnacht was nog het meest levendig. De vrijdagnacht bloedde het weer vrij snel dood en de zondagnacht is bijna niet aanwezig. Het nachtprogramma blijft zeer zwak. Zie je op LL of DTRH het terrein tot diep in de nacht nog bomvol. Iedereen uitgelaten en spontaan en vol feestend. Op BKS is dat echt veel minder. Veel minde. Op DTRH maak ik het vaak later en later omdat ik me gewoon moeilijk los kan trekken uit die gezelligheid. Dat komt denk ik toch door het wat oudere publiek. De bandjesmensen. Die gaan na de optreden direct van het terrein af.
Ik heb het al eens over het publiek gehad. Ik noemde dat een beetje lullig het ANWB volk. En nu viel dat toch weer op. Zie je op DTRH en op LL mensen die echt hun best doen op een mooie outfit bijvoorbeeld. Je kant dat "zien en gezien worden" noemen. Maar soms is dat best leuk mensen kijken. Op BKS zie je veel meer wandelschoenen, een grijs T-shirt, sober, degelijk. Heel zwartwit gezien: LL en DTRH is meer randstad en op BKS meer de provincie. Het mag wel wat uitbundiger. Dat zie je dus ook terug als de laatste act is afgelopen; hele hordes vliegen direct naar de uitgang. Eigenlijk zou dit ook gewoon een driedaags festival moeten zijn zonder dagjesmensen.
Wat wel echt een groot voordeel is. Je loopt naar je auto en je bent direct weg. Op LL sta je soms nog een uur in de file bij die parkeerplaatsen. Altijd een domper als je lekker naar huis wilt.
En nog even het voedsel. Zeer gevarieerd en erg lekker. Soms wel echt overpriced hoor. Een bakje patat met een paar kleine stukjes rendang er overheen; 11,50. Maar goed, knop om en gaan.
Het heeft denk ik ook wel met de leeftijd van het publiek te maken. Als begin 30er voel ik me op LL goed / soms oud. Op BKS voelde ik me redelijk jong.Mijn tweede Best Kept Secret is een feit. Ik ga ook wat uitgebreider de acts bespreken dus ik breek het even per dag op.
Eerst even mijn algemene bevindingen. Ik ga al sinds 1993 naar festivals maar zo slecht als bij BKS qua controle bij de ingang heb ik echt nog nooit meegemaakt. In al die jaren niet. We stonden zeer lang stil totdat we naar de polsbandjes konden. Na erg lang stilstaan begon men echt ongeduldig te worden. De reden; het liep niet door bij de ingang. Later begreep ik waarom. Tergend, hemeltergend langzaam schoven honderden mensen steeds een stukje op. Het begon te regenen en ik begon me nu echt pissig te maken. Per rij stond een security elke tas open te maken....bij iedereen. Kwam je met een bolderkar (en dat waren de meest mensen) dan werd elke slaapzak, kussen, koeltas, rugzak bekeken en bevoeld. Niet normaal!! Bij elk festival stroomt het prima door. De security is ruimschoots aanwezig maar controleert steekproefsgewijs. Hebben die gasten deze boodschap doorgekregen om echt IEDEREEN van top tot teen te controleren? We waren om 09:00 vetrokken, we waren denk ik rond 11:00 bij de ingang......om 14:30 stond onze tent. 2,5 uur om door die controles te komen. Je mist gewoon een deel van je eerste dag.
Eenmaal op de camping was het ook wel vrij gestrest om een plekje zoeken. Een plek werk vrijgemaakt en iedereen (inclusief wij) mochten dan een plekje uitzoeken. Mensen rennen dat grasveld op. Ruimtes bezet houden want anderen mensen kwamen er nog aan. Uiteindelijk stonden we dan hutje mutje op elkaar. Ik vond het wel erg krap allemaal. Als je ook ziet waar mensen hun tent allemaal neerzetten. Elke greppel wordt benut. Dat is op DTRH veel ruimer.
Goed...dat gezegd hebbende. De opzet is weer heerlijk. Zoveel leuke zithoekjes, heerlijk eten. Ik blijf echter The Secret t.o.v. the One en de Two erg ver vinden. Soms er maar voor gekozen om die tocht niet te maken. Erg jammer. Dit jaar erg veel praters door de optredens. Geheel toevallig maar de meest vervelende en egoïstische personen die we meemaakten waren steeds Belgen. Praten door optreden. Steeds tegen je aanstoten als je ergens staat te kijken. Ook op de camping. Al om 08:00 in de ochtend buiten voor je tentje gaat zitten, je boombox pakken en lekker luid gaan kletsen. Kom op zeg, een klein beetje rekening houden met anderen is toch niet teveel gevraagd?
De zaterdag was echt veel drukker dan de overige dagen. Druk bij eten en drinken halen. En erg vervelend voor mijn vriendin; bizar lange rijen bij de toiletten. Echt too much. Vrijdag was prima te doen. De zaterdagnacht was nog het meest levendig. De vrijdagnacht bloedde het weer vrij snel dood en de zondagnacht is bijna niet aanwezig. Het nachtprogramma blijft zeer zwak. Zie je op LL of DTRH het terrein tot diep in de nacht nog bomvol. Iedereen uitgelaten en spontaan en vol feestend. Op BKS is dat echt veel minder. Veel minde. Op DTRH maak ik het vaak later en later omdat ik me gewoon moeilijk los kan trekken uit die gezelligheid. Dat komt denk ik toch door het wat oudere publiek. De bandjesmensen. Die gaan na de optreden direct van het terrein af.
Ik heb het al eens over het publiek gehad. Ik noemde dat een beetje lullig het ANWB volk. En nu viel dat toch weer op. Zie je op DTRH en op LL mensen die echt hun best doen op een mooie outfit bijvoorbeeld. Je kant dat "zien en gezien worden" noemen. Maar soms is dat best leuk mensen kijken. Op BKS zie je veel meer wandelschoenen, een grijs T-shirt, sober, degelijk. Heel zwartwit gezien: LL en DTRH is meer randstad en op BKS meer de provincie. Het mag wel wat uitbundiger. Dat zie je dus ook terug als de laatste act is afgelopen; hele hordes vliegen direct naar de uitgang. Eigenlijk zou dit ook gewoon een driedaags festival moeten zijn zonder dagjesmensen.
Wat wel echt een groot voordeel is. Je loopt naar je auto en je bent direct weg. Op LL sta je soms nog een uur in de file bij die parkeerplaatsen. Altijd een domper als je lekker naar huis wilt.
En nog even het voedsel. Zeer gevarieerd en erg lekker. Soms wel echt overpriced hoor. Een bakje patat met een paar kleine stukjes rendang er overheen; 11,50. Maar goed, knop om en gaan.
Mijn bankrekening zegt heel erg vaak 7,50 over afgelopen weekend.Over drinken gesproken. Herinner ik het me goed dat vorig jaar een groot biertje een euro duurder was? Ik meen dat het vorig jaar 7,50 was en dit jaar 6,50.
Ik loop er zelf ook niet bij als een paradijsvogel. Maar je ziet op DTRH dat mensen echt hun best doen om er mooi uit te zien. Wat uitbundiger en vooral kleurrijker. Ik wordt daar altijd wel vrolijk van. En dan heb ik het niet over types die in een kanariepak rondlopen ofzo. Ik blijf erbij; ik vind het dag en nacht verschil. Op DTRH en LL heb ik ook de meest geinige gesprekken. Slap ouwehoeren. Op BKS zijn de mensen echt veel rustiger. En natuurlijk; iedereen moet doen waar hij of zij zich lekker in voelt. Maar het is wel een constatering. Dat zie je dus ook terug in de nacht.Het heeft denk ik ook wel met de leeftijd van het publiek te maken. Als begin 30er voel ik me op LL goed / soms oud. Op BKS voelde ik me redelijk jong.
Ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld, qua outfits enzo boeit het me niet, maar heel soms miste ik een beetje de gezeligheid van Lowlands. Ik denk wel zelf dat ik, naarmate ik ouder wordt steeds meer juist wel richting BKS zou trekken ipv LL.
BKS is denk ik meer een festival voor muziekliefhebbers die bandjes komen kijken. Het gaat minder om feest en de daarbij horende outfit.Ik loop er zelf ook niet bij als een paradijsvogel. Maar je ziet op DTRH dat mensen echt hun best doen om er mooi uit te zien. Wat uitbundiger en vooral kleurrijker. Ik wordt daar altijd wel vrolijk van. En dan heb ik het niet over types die in een kanariepak rondlopen ofzo. Ik blijf erbij; ik vind het dag en nacht verschil. Op DTRH en LL heb ik ook de meest geinige gesprekken. Slap ouwehoeren. Op BKS zijn de mensen echt veel rustiger. En natuurlijk; iedereen moet doen waar hij of zij zich lekker in voelt. Maar het is wel een constatering. Dat zie je dus ook terug in de nacht.
Nee, zondag was in mijn beleving echt prima qua drukte.Voor de weekend mensen: vonden jullie de zondag ook te druk?
Aan een nachtprogramma is dan ook minder behoefte. Ook omdat je na een dag vol optredens de energie niet meer hebt.