Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Is er ergens op dit festival een plek waar ik een aansteker kan kopen? Ik ben de aanstekers die ik had kwijtgeraakt en zit nu een beetje vast. Alvast bedankt voor de hulp!

Weer veel te vroeg wakker, maar wat een heerlijke 2e dag gehad die begon met Madra Salach een eindigde met Nick fucking Cave!!! Ik kan me gelukkig niet vinden in de negatieve reacties m.b.t. de drukte en het vervelende volk (dit is wel mijn eerste BKS). Misschien dat ik steeds toevallig op de goede plaats stond?

Lastig om (maar) een top 5 te maken van deze dag, maar hier is ie dan:
1. Nick Cave & The Bad Seeds (zo blij dat ik hem ook nog in Antwerpen ga zien)
2. Nation of Language
3. Madra Salach
4. Wolf Alice
5. Grote Geelstaart

Nu al weer zin om straks weer op de fiets te springen voor dag 3 met mijn persoonlijke favorieten Ethel Cain en Gorillaz!!!

• Leuk
Waarderingen: Patje en AngieH
Weer veel te vroeg wakker, maar wat een heerlijke 2e dag gehad die begon met Madra Salach een eindigde met Nick fucking Cave!!! Ik kan me gelukkig niet vinden in de negatieve reacties m.b.t. de drukte en het vervelende volk (dit is wel mijn eerste BKS). Misschien dat ik steeds toevallig op de goede plaats stond?

Lastig om (maar) een top 5 te maken van deze dag, maar hier is ie dan:
1. Nick Cave & The Bad Seeds (zo blij dat ik hem ook nog in Antwerpen ga zien)
2. Nation of Language
3. Madra Salach
4. Wolf Alice
5. Grote Geelstaart

Nu al weer zin om straks weer op de fiets te springen voor dag 3 met mijn persoonlijke favorieten Ethel Cain en Gorillaz!!!
Ik zorg bij de TWO vaak dat ik wel voorin sta, kwatiertje van te voren erheen is prima. Bij Aldous Harding later gekomen en daar was het ronduit asociaal achterin, daar moet ik een aantal forumleden toch gelijk in geven: dat was wel anders 10 jaar geleden.

Ik zorg bij de TWO vaak dat ik wel voorin sta, kwatiertje van te voren erheen is prima. Bij Aldous Harding later gekomen en daar was het ronduit asociaal achterin, daar moet ik een aantal forumleden toch gelijk in geven: dat was wel anders 10 jaar geleden.
Toch wel jammer dat soort volk, maar laten wij er met z'n alleen dan maar een positieve draai aangeven en het goede voorbeeld geven. Zelf spreek ik dat soort gasten ook echt aan als het de spuigaten uitloopt, maar ik ben dan ook bijna twee meter en bezoek de sportschool regelmatig ;)

• Leuk
Waarderingen: elo en daily
Mooie dag gisteren al was het wel druk. Madra Salach was geweldig. Ook Nick Cave, Aldous Harding en Nation of Language heel erg goed! Maddie Ashman en Mark William Lewis ook verrassend goed. Ik kon weinig met Wolf Alice en drukte bij Grote Geelstaart was kansloos. Maar verder een heel fijne BKS-dag.

Laatst bewerkt:
Verslag dag 2: Madra Salach legde de lat heel hoog, maar Nick Cave is de eindbaas.

De dag begon dus gelijk met een hoogtepunt bij Madra Salach. Vond ze op plaat niet zo spannend, maar live ontzettend mooi en krachtig!

Vervolgens heerlijk gedanst in de zon bij ONE bij Naïka. Waar ik vrijdag nog niet helemaal lekker in het festival zat, was dat inmiddels volledig gelukt!

Een heerlijk halumi burger gegeten bij Wat de Fiets Schaft en vervolgens van achter buiten de TWO Weval meegemaakt. Heerlijke show! Twee nummers met Eefje ook erg mooi. Als ik binnen had gestaan was deze wellicht hoog geeindigd.

Vervolgens half uurtje Sef meegepakt op ONE. Ken hem meer van zijn podcast dan van de muziek en heb hem wel hoog zitten om zijn doorgaans onderbouwde en genuanceerde mening. Muzikaal ook sterk maar wilde toch op tijd goed plekje in de TWO bemachtigen.

Dat lukte en stond vrij vooraan bij Aldous Harding. Begon ijzersterk maar al het rumoer deed toch een beetje afbreuk aan de/mijn ervaring. De uitvoering van Treasure bezorgde me wel van top tot tern kippenvel.

Vond de eerste 10 minuten beetje saai, maar vervolgens kwam het ene na het andere lekkere nummer van haar laatste plaat. Ontzettend genoten van Hayley Williams!

Niet meer geprobeerd de TWO in te komen voor Nation of Language, maar van achter aan de tent bekeken. Heerlijk. Had ook hoog kunnen eindigen denk ik als ik vooraan had gestaan.

Vervolgens gaf Wolf Alice ook een goede show op de ONE. Gek genoeg in al die jaren BKS de eerste keer dat ik ze live zag.

Ten slotte natuurlijk nog Nick Cave. Fijn om te horen dat het publiek overal zo aandachtig was. Ik begon zelf behoorlijk achter aan het veld en daar werd nog best veel gepraat. Maar hoefde niet heel ver naar voren (nog steeds ruim achter voorvak) om een rustige plek te vinden. Nick stelt eigenlijk nooit teleur en ook deze keer weer ijzersterk.

Heerlijke tweede dag met veel hele goede shows en twee echte uitschieters! Merk dat ik op de ONE, op de headliners na, zelden echte hoogtepunten meemaak. Lijkt toch altijd stuk lastiger het publiek mee te krijgen daar en/of sfeer te creëren zoals bijv. in de TWO wel lukt in mijn beleving.

Verder was het best wel druk ja. Al heb ik er toch niet echt heel veel last van gehad. Meer dat het heel onwennig voelt op BKS. Had idee dat het terrein het nog net aankon maar dat het hier en daar wel aan de limiet zat.

Klein dilemma vandaag want tussen Dressed Like Boys (eerder dit jaar gelukkig al een keer gezien) en Ethel Cain weinig wat me echt heel erg aanspreekt. Dus nog lichte twijfel om pas later op de dag af te reizen.

Veel plezier vandaag allemaal!

Gisteren geen puf meer maar het was een heerlijke dag. Twee uitschieters en dat waren Nation of Language en Dame Area. Nation of Language nu drie keer gezien is is elke keer raak. Dame Area blies ons letterlijk en figuurlijk omver.
Sef komt op een goede derde plaats, heerlijk om die bezig te zien. Nick Cave komt pas daarna. Net niet helemaal voor in de stemming denk ik.

Iemand een idee hoe ver het lopen is van de parkeerplaat naar de ingang en of het eventueel mogelijk eerst iemand bij de kiss en ride te droppen en dan snel door te rijden naar een parkeerplaats?

Mijn behoorlijk zwangere vrouw heeft enorme FOMO dus hebben twee dagkaarten op te kop getikt om vandaag toch wat leuke bandjes te checken. Maar het liefst laat ik der zo min mogelijk lopen voordat we op het festival zelf zijn :)

Veel plezier allemaal vandaag!

Gisteren hard zitten twijfelen tussen Aldous Harding en Etta Marcus. Aldous gekozen, maar voor mij de verkeerde keuze. Etta meer mijn smaak, dus daarheen gelopen. Daarna Hayley Williams. Ik vind het heerlijk als artiesten hun eigen plan trekken. Gewoon je hele nieuwe album spelen en geen oud werk doen? Sterk. Klonk ook goed. Zij en band hadden er duidelijk zin. Lekkere show.

Vervolgens mezelf stuk gelopen op weg van ONE naar TWO. Dat is wel een bottleneck met zoveel mensen. Nation of Language van achterin de tent meegenoten. Voor mij de band van het jaar. Die zanger, wat een bommetje energie is dat! Had ik niet verwacht. Heel erg van genoten. Volgende clubshow ben ik er hopelijk bij.

Wolf Alice: hoge verwachtingen, niet helemaal waargemaakt. Vanaf het middenstuk en het geschreeuw vond ik het pas specialer worden. Het was wel stil tijdens de rustige stukken, maar die hadden niet per se op de setlist gehoeven van mij.

En dan Nick Cave. Ik had op jullie aanraden zo’n merquez flatbread gehaald voor Aldous Harding en die mag mee op de line-up, want ik heb het er de rest van de dag mee uitgehouden. Daardoor kon ik blijven staan. Die mensen waren niet oké, wat een gedruk na Wolf Alice. Maar Nick Cave maakte het allemaal goed. Wat een charisma heeft die man. En ook als je zijn gezicht ziet tijdens de nummers: het is alsof hij zo in huilen kan uitbarsten. Setlist zat vol power, iedereen op het podium had het duidelijk naar hun zin. Hard gelachen dat Nick zelf geen idee had van de setlist. Wat een stilte ook: het kan dus tóch. Jammer dat Job Jobse er de laatste minuut van Into My Arms doorheen beukte. Ik ken eerlijk gezegd nauwelijks nummers van ze, maar dit was wel speciaal om van zo dichtbij mee te maken.

Shout out richting de rustige douches na de headliner. Heel fijn dat die warm en gratis zijn. Ik ben een dankbare gebruiker daarvan!

Zin in vandaag. Jammer dat het vanavond is afgelopen.

Nog meer food aanraders? Ik zoek nog de beste plek voor een pokébowl (ze zijn op 3 plekken te halen dacht ik). Korean toast smaakte lekker, maar vulde niet. Ninja ramen (niet de dan dan noodles, mocht ik niet vanwege allergieën) was oké, maar had de helft moeten kosten. Merquez, zoals benoemd, fenomenaal power food. Lekker? Vanaf de worst met andalouse verrukkelijk, daarvoor bijzondere combinatie van alles wat een festivalganger nodig heeft voor een goede stoelgang. Vult fantastisch.

Iemand een idee hoe ver het lopen is van de parkeerplaat naar de ingang en of het eventueel mogelijk eerst iemand bij de kiss en ride te droppen en dan snel door te rijden naar een parkeerplaats?

Mijn behoorlijk zwangere vrouw heeft enorme FOMO dus hebben twee dagkaarten op te kop getikt om vandaag toch wat leuke bandjes te checken. Maar het liefst laat ik der zo min mogelijk lopen voordat we op het festival zelf zijn :)

Veel plezier allemaal vandaag!
Vanaf de Kiss & Ride echt wel 10-15 minuten stevig doorlopen met viaduct ertussen (zelf kiezen voor trap of weg, weg is om). Je hebt nog het bandje halen dat tijd inneemt. Misschien kijken voor afzetten bij accessibility parking? Terugweg wordt dan wel een probleem lijkt me.

Gisteren hard zitten twijfelen tussen Aldous Harding en Etta Marcus. Aldous gekozen, maar voor mij de verkeerde keuze. Etta meer mijn smaak, dus daarheen gelopen. Daarna Hayley Williams. Ik vind het heerlijk als artiesten hun eigen plan trekken. Gewoon je hele nieuwe album spelen en geen oud werk doen? Sterk. Klonk ook goed. Zij en band hadden er duidelijk zin. Lekkere show.

Vervolgens mezelf stuk gelopen op weg van ONE naar TWO. Dat is wel een bottleneck met zoveel mensen. Nation of Language van achterin de tent meegenoten. Voor mij de band van het jaar. Die zanger, wat een bommetje energie is dat! Had ik niet verwacht. Heel erg van genoten. Volgende clubshow ben ik er hopelijk bij.

Wolf Alice: hoge verwachtingen, niet helemaal waargemaakt. Vanaf het middenstuk en het geschreeuw vond ik het pas specialer worden. Het was wel stil tijdens de rustige stukken, maar die hadden niet per se op de setlist gehoeven van mij.

En dan Nick Cave. Ik had op jullie aanraden zo’n merquez flatbread gehaald voor Aldous Harding en die mag mee op de line-up, want ik heb het er de rest van de dag mee uitgehouden. Daardoor kon ik blijven staan. Die mensen waren niet oké, wat een gedruk na Wolf Alice. Maar Nick Cave maakte het allemaal goed. Wat een charisma heeft die man. En ook als je zijn gezicht ziet tijdens de nummers: het is alsof hij zo in huilen kan uitbarsten. Setlist zat vol power, iedereen op het podium had het duidelijk naar hun zin. Hard gelachen dat Nick zelf geen idee had van de setlist. Wat een stilte ook: het kan dus tóch. Jammer dat Job Jobse er de laatste minuut van Into My Arms doorheen beukte. Ik ken eerlijk gezegd nauwelijks nummers van ze, maar dit was wel speciaal om van zo dichtbij mee te maken.

Shout out richting de rustige douches na de headliner. Heel fijn dat die warm en gratis zijn. Ik ben een dankbare gebruiker daarvan!

Nog meer food aanraders? Ik zoek nog de beste plek voor een pokébowl (ze zijn op 3 plekken te halen dacht ik). Korean toast smaakte lekker, maar vulde niet. Ninja ramen (niet de dan dan noodles, mocht ik niet vanwege allergieën) was oké, maar had de helft moeten kosten. Merquez, zoals benoemd, fenomenaal power food. Lekker? Vanaf de worst met andalouse verrukkelijk, daarvoor bijzondere combinatie van alles wat een festivalganger nodig heeft voor een goede stoelgang. Vult fantastisch.
Die op een na laatste zin kwam wat onverwacht haha, maar fijn verslag!

Dat ze de start van Job Jobse niet even een minuut hadden kunnen uitstellen neem ik BKS wel kwalijk hoor. Coördineer dat even.

• Leuk
Waarderingen: tosti

Users who are viewing this thread