Graspop Metal Meeting 2026

Nu, we langzaam het einde naderen, is het ook een mooi moment om alle gaatjes op te vullen, voor wie dat wil. 🙂

Hieronder een overzichtje van alle lijstjes tot nu toe (check even alles na, kan natuurlijk altijd dat ik er een paar heb gemist, zoals al is gebleken.. 🙈).

Cijfers geven voor Combichrist en Ellende mag natuurlijk al wel, maar die worden ook nog meegenomen met de zondag Metal Dome.

Verder mis ik nog wat cijfers voor gecancelde en vervangende bands (ook van sommigen die verder alles volledig hebben ingevuld).
Ik wil die toch graag meenemen om een vergelijking daartussen te kunnen maken (welke vervangingen zijn beter/slechter?).

Wie overigens graag een lijstje wil om in te vullen, kan dat even aangeven via een PB (zoals sommigen al hebben gedaan) of gewoon een simpele reactie hier (bv. een 🙏 op dit bericht), dan stuur ik deze via een PB.

Bekijk bijlage 20906

Bekijk bijlage 20907

Bekijk bijlage 20908

Bekijk bijlage 20909

Bekijk bijlage 20910
Combichrist: 6
Ellende: 6

• Leuk
Waarderingen: CedricH en MetalLimbo
1000047155.jpg

Toch een paar leuke zaken om te zien.
The Gathering is een absolute must see. Heb zeer goede herinneringen aan de vroegere shows met Anneke. Weet zeker dat het niet tegen gaat vallen.

Gaerea nog niet eerder live gezien, maar klinkt op plaat al zeer overtuigend.

Mastodon kijk ik wel naar uit. Lang geleden ooit eens gezien maar in de latere jaren om wat voor reden ook steeds misgelopen. Benieuwd hoe die nu gaan zijn.

De rest van de bands laat ik aan mij voorbij die dag.

Alvast vrijdag (metal dome) opvullen, een lijstje voor zaterdag en zondag vanuit jouw excel zou wel van pas komen :D

Die metal dome op vrijdag is vreugde met al die mooie namen

Harakiri for the sky (8) really want to
Kadavar (7) want to see
Elder (10) absolute must
Leprous (4) might
Oranssi (9) must
Vower (8) really want to
TX2 (2) won't

Ik heb blijkbaar niks ingevuld voor de gehele donderdag (op MD na) en vrijdag South ook niet... Nou als aller latest to the party dan (en alleen bands die ik ken):

The Offspring: 9
Within Temptation: 7
A Day To Remember: 10
Accept: 4
Danko Jones: 8
Ego Kill Talent: 6

Limp Bizkit: 9
Megadeth: 3
Tom Morello: 6
Wind Rose: 4

Anthrax: 8
Snot: 5

TDEP: 6
Pennywise: 7
John Coffey: 6
Grade 2: 6
Thrown: 6

Volbeat: 8
Alter Bridge: 8
Sex Pistols & FC: 5
Cavelera Chaos: 5
Triggerfinger: 6

Mastodon: 9
Decapicated: 6
The Gathering: 2

Ola, ik zie foute party op zaterdag.

Dat uurtje tussen INK en Architects is zo ook mogelijk gevuld als dat niet te ver wandelen is 😄
Ellende: avoid (0-1?)

Hmm, ik denk dat ik volgend jaar weinig werk ga hebben aan het samenstellen van mijn loopschema. Ik laat jou gewoon eerst gaan en doe dan vervolgens precies het tegenovergestelde. 😜

Blijft fascinerend hoe twee bezoekers van hetzelfde festival een totaal verschillende smaak kunnen hebben.

Hmm, ik denk dat ik volgend jaar weinig werk ga hebben aan het samenstellen van mijn loopschema. Ik laat jou gewoon eerst gaan en doe dan vervolgens precies het tegenovergestelde. 😜

Blijft fascinerend hoe twee bezoekers van hetzelfde festival een totaal verschillende smaak kunnen hebben.
we kunnen mogelijks wel eens wuiven tijdens een podiumwissel :LOL:

Ze zijn erachter gekomen, er valt nu niets meer te vinden van de map via zoeken
The Daily Show Mole GIF by CTV Comedy Channel

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Donderdag

North Stage:

Mantah 2

Metal Dome:
Bloodywood 4
Ankor 6