Best Kept Secret 2026

Lezen de Spotify playlist bazen hier mee? Ik vind het confronterend om Sharon van Etten te horen als ik de festileaks playlist op zet, dat kan mijn hartje niet aan..

Lezen de Spotify playlist bazen hier mee? Ik vind het confronterend om Sharon van Etten te horen als ik de festileaks playlist op zet, dat kan mijn hartje niet aan..
Verwijderd! Excuses voor het hartezeer...
Hoe verschilt de insteek van de Festileaks playlist eigenlijk van de officiƫle playlist van BKS?
Zo te zien neemt de officiƫle playlist van BKS twee nummers per artiest op in hun playlist. Dat vinden wij wat weinig, dus doen we er drie per artiest.
Verder proberen wij bij collabs altijd een track te kiezen waarbij de op het festival optredende artiest als eerste genoemd wordt, om verwarring te voorkomen welke van de artiesten precies op het betreffende festival staat.

WƔt een nieuw album van Genesis Owusu: Redstar Wu & The Worldwide Scourge. Muzikaal activisme, precies wat deze tijd nodig heeft. En het klinkt ook gewoon ongelovelijk goed. Melodisch & Punky. Dat gaat wat worden op BKS.

Staat nu net aan dus kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat opener Pirate Radio meteen raak is. Maar Stampede staat sinds release al regelmatig aan en geeft me elke keer echt een flinke dosis energie. Dat nummer moet live echt een ervaring zijn haha.

There are a few changes to the BKS26 program.
Sylvie Kreusch, YÄŖN YÄŖN, Ketama Man, Rozaly (Archives), Aba Shanti-I, Capiche Collective, and Abiba Sokoto have been added to the Best Kept Secret 2026 lineup!

We previously announced that Sharon van Etten & The Attachment Theory had to cancel their appearance at BKS. Sylvie Kreusch has the honour of stepping in as her replacement.

Meanwhile, we’ve been informed that Femi Kuti & The Positive Force, Kebra Ethiopia Soundsystem, and Discos Horizontes are unable to travel to Beekse Bergen due to unforeseen circumstances. Fortunately, we’ve found replacements in YÄŖN YÄŖN, Aba Shanti-I, Ketama Man, and Capiche Collective. As a final addition, Rozaly (Archives) and Abiba Sokoto complete the last open slots on The Shore.

Jammer van Femi Kuti, maargoed, die zat al in een blokje waarop veel te zien was. Maakt de keuzes weer wat makkelijker.

Sylvie Kreusch, Skullcrusher en Good Flying Birds vallen voor mij alledrie onder dezelfde categorie: lijkt me best leuk, maar de kans is ook best groot dat ik op zondagmiddag liever benen en hoofd nog even rust geef voor wat nog komen gaat.

Mijn planning is min of meer af. Diene vrijdag valt wel serieus tegen, beginnen met aō, Newdad en Pacifica, maar dan de grote leegte tot pakweg De La Soul (Model/Actriz ga ik al genoeg tegenkomen deze zomer). Iemand die in dat blok met een ultieme tip en luisterplaat kan komen?

Mijn planning is min of meer af. Diene vrijdag valt wel serieus tegen, beginnen met aō, Newdad en Pacifica, maar dan de grote leegte tot pakweg De La Soul (Model/Actriz ga ik al genoeg tegenkomen deze zomer). Iemand die in dat blok met een ultieme tip en luisterplaat kan komen?
Curtis Harding en Kaat van Stralen staan bij mij op het programma.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Femi Kuti had in zijn tijdslot enkel concurrentie van Pacifica. Dat valt toch wel mee? Of je moet ook Leoniden mee willen tellen...
Tussen NewDad en Pacifica zit maar een halfuur, en daarvoor zitten ook nog Ao en Croithe. Heel het blok 14:30 - 17:30 (en eigenlijk dan gewoon nog door met Sudan Archives en Elmer) zaten dus acts die ik best graag wou zien, wat allemaal al niet kon. Een halfuurtje niks (of misschien inderdaad toch een stukje Leoniden, of even wat eten bij Yin Yin) vind ik dan niet zo erg.

There are a few changes to the BKS26 program.
Sylvie Kreusch, YÄŖN YÄŖN, Ketama Man, Rozaly (Archives), Aba Shanti-I, Capiche Collective, and Abiba Sokoto have been added to the Best Kept Secret 2026 lineup!

We previously announced that Sharon van Etten & The Attachment Theory had to cancel their appearance at BKS. Sylvie Kreusch has the honour of stepping in as her replacement.

Meanwhile, we’ve been informed that Femi Kuti & The Positive Force, Kebra Ethiopia Soundsystem, and Discos Horizontes are unable to travel to Beekse Bergen due to unforeseen circumstances. Fortunately, we’ve found replacements in YÄŖN YÄŖN, Aba Shanti-I, Ketama Man, and Capiche Collective. As a final addition, Rozaly (Archives) and Abiba Sokoto complete the last open slots on The Shore.
Sylvie Kreusch vorig jaar nog op Lowlands gezien.
Op zich wel een waardige vervanger voor dat tijdstip (15.45) op de main tussen JBN en Ethel Cain. Ik had hier geen wonderen verwacht.
YIN YIN als vervanger en opener op de main op 16.15. Voor mij had hier meer in kunnen zitten, die waren er vorig ook nog.
Maar dat maakt de keuze om na Newdad naar Pacifica te gaan wel wat makkelijker.

• Leuk
Waarderingen: yannickd

Users who are viewing this thread