Pukkelpop 2026

Niet alleen gokken. De volgorde op de website van Pukkelpop verraadt ook al deels de podia en volgorde.

die clashfinder is gewoon door iemand van hier gemaakt op basis van merendeel gokken
De volgorde op de lijst artiesten per dag van PKP volgt toch een logica: headliner van de dag op de main staat eerste en nadien in dalende volgorde de andere namen van de main tot de opener (als die al bekend is), dan volgt de headliner van de marquee en terug in dalende volgorde tot de opener van de marquee. Meestal is de opener op PKP Belgisch. Voor zondag zie je dat Tyler the Creator headlinet en S10 opent op de main, Parcels is headliner van the Marquee en dan is Iskander Moon de opener en Bluai met hun nieuw album exclusief op PKP live tweede groep in de Marquee na Iskander. De timings daarentegen zijn natte vingerwerk tot de timetable eraan komt. De clashfinder is mi een vrij betrouwbare benadering van wat de timetable vermoedelijk zal zijn.

Dit wordt stilaan onnozel...

Moesten die van het BMA nu eens weten waarmee ze bezig zijn, maar dit is gewoon puur profileren in de hoop om zijn politieke carrière te lanceren.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en bartv
Teen Mortgage is op tour deze zomer in europa
nog geen show in belgie en pukkelpop weekend vrij,
misschien iets leuks voor pukkelpop ???

670447011_1881972282741846_7365323909865708677_n.jpg

• Cool
Waarderingen: Onne

Moesten die van het BMA nu eens weten waarmee ze bezig zijn, maar dit is gewoon puur profileren in de hoop om zijn politieke carrière te lanceren.

Oprechte vraag: wat is volgens jou de fout in hun voorlopige analyse?

Ik ben niet mee? De BMA zegt gewoon wat iedereen ook al eerder kon bedenken, dat er een gevaar is voor monopolie van Live Nation. Ze spreken een vermoeden uit. Er is nog lang geen sprake van een verbod op de overname of wat dan ook.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Oprechte vraag: wat is volgens jou de fout in hun voorlopige analyse?
Er zit geen fout in de analyse, het is gewoon cherry picking. De overname van Pukkelpop is deel van een groter geheel, en het zou disproportioneel zijn om alle pijlen op Pukkelpop te richten, terwijl de tentakels van Live Nation overal in het Belgische muzieklandschap zitten.

"Volgens auditeur-generaal Damien Gerard kan Live Nation op verschillende manieren zijn macht misbruiken. "Ze kunnen de prijzen drastisch verhogen, maar ze hebben ook een grote invloed op de programmatie. Ze zouden Pukkelpop kunnen verplichten om enkel Live Nation-artiesten te boeken."

Dan kan je evengoed maatregelen nemen tegen alle grote Belgische concertzalen en festivals, en stellen dat je nooit op zo'n podium staat als je niet op een goed blaadje staat bij Live Nation. Precies of dat probleem steekt nu de kop op door die overname (en de rechtzaak in de VS).

Als ze nu hun pijlen enkel op Pukkelpop richten en hen allerlei beperkingen begint op te leggen, wordt het festival kapotgeconcurreerd en krijg je het omgekeerde van wat je wil bereiken. Je lost het probleem niet op door er 1 verschijnsel van te viseren.

Euh, eindelijk iemand die iets doet aan de monopolievorming in muziekland?

Dit had al veel vroeger moeten gebeuren. Live Nation moet gewoon in stukken worden opgebroken.

Ik denk er ook het mijne van. Zeker omdat LN bv al jaren instaat voor het effectief boeken van het programma. Alhoewel team Pkp nog wel kiest wie ze nemen.

Waarom deden ze dat onderzoek al niet met Graspop? En de impact van LN valt toch wel behoorlijk mee, niet? Ze kunnen daar nog hard hun zin doen.

Ik wil maar zeggen, je kan en mag zeker problemen hebben met live Nation. Zeker qua prijssetting concerten, Ticketmaster…
Maar veel argumenten in dit artikel getuigen toch ook van een gebrek aan inzicht.

• Leuk
Waarderingen: bartv en elo
Er zit geen fout in de analyse, het is gewoon cherry picking. De overname van Pukkelpop is deel van een groter geheel, en het zou disproportioneel zijn om alle pijlen op Pukkelpop te richten, terwijl de tentakels van Live Nation overal in het Belgische muzieklandschap zitten.

"Volgens auditeur-generaal Damien Gerard kan Live Nation op verschillende manieren zijn macht misbruiken. "Ze kunnen de prijzen drastisch verhogen, maar ze hebben ook een grote invloed op de programmatie. Ze zouden Pukkelpop kunnen verplichten om enkel Live Nation-artiesten te boeken."

Dan kan je evengoed maatregelen nemen tegen alle grote Belgische concertzalen en festivals, en stellen dat je nooit op zo'n podium staat als je niet op een goed blaadje staat bij Live Nation. Precies of dat probleem steekt nu de kop op door die overname (en de rechtzaak in de VS).

Als ze nu hun pijlen enkel op Pukkelpop richten en hen allerlei beperkingen begint op te leggen, wordt het festival kapotgeconcurreerd en krijg je het omgekeerde van wat je wil bereiken. Je lost het probleem niet op door er 1 verschijnsel van te viseren.
Het is logisch dat de laatste in de rij de meeste vragen oproept hé. De emmer druppelt voller en voller tot de rand bereikt is, en dan komen de vragen over een monopolie.
Maar het is ook niet meer dan dat: de terechte vragen stellen die een overname van PKP door Live Nation oproept. De BMA velt (nog) geen oordeel.

Een goede video die uitlegt hoe Live Nation werkt vnl in de Verenigde Staten is de volgende die je via youtube kan zien:

How Live Nation Is Devouring the Live Music Industry | WSJ The Economics Of​

Waarom zien we artiesten als Bazart of Pommelien Thijs op PKP of RW maar niet Clouseau. Het enigste belangrijke verschil is dat
Bazart en Pommelien Live Nation artiesten zijn en extra gepusht worden door Live Nation.

Ik denk er ook het mijne van. Zeker omdat LN bv al jaren instaat voor het effectief boeken van het programma. Alhoewel team Pkp nog wel kiest wie ze nemen.

Waarom deden ze dat onderzoek al niet met Graspop? En de impact van LN valt toch wel behoorlijk mee, niet? Ze kunnen daar nog hard hun zin doen.

Ik wil maar zeggen, je kan en mag zeker problemen hebben met live Nation. Zeker qua prijssetting concerten, Ticketmaster…
Maar veel argumenten in dit artikel getuigen toch ook van een gebrek aan inzicht.

Aan degenen die vroegen wat er mis was: zie hierboven.

Bij Graspop en Dour was er blijkbaar niets aan de hand. Ook bij de overname van Sherpa en Ticketnet bleef het stil. Zelfs bij de overname van de Sportpaleis Groep kwam er geen reactie. Als je hierover een probleem moet maken, dan is het Sportpaleis en 7 andere zalen toch veel groter potentieel probleem.

Het blijft toch sterk de indruk geven van: “ik heb iets gezien op tv, ik heb die namen hieer ook al gehoord, hier kan ik mij even op profileren en mijn dwaze smoel op TV laten zien.”

Ik ga niet zeggen dat het goedkoop is, maar als organisaties de centen niet neerleggen, dan komen de artiesten gewoon niet. Dan ben je niets met al die festivals en concertzalen. Komt er nog eens bij dat ons land belachelijk duur is voor personeel, administratie en extra onnozelheden. Toch mogen we in kwaliteit niet klagen, zijn we niet duurder dan onze buurlanden en krijgen we heel wat extra's zoals mobiliteit.

Pukkelpop lijkt vooral nu al meer en meer op Werchter qua programmatie, en ik vrees dat dat alleen maar meer wordt.

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat van de 200+ artiesten Pukkelpop wel nog redelijk wat zeggenschap heeft. Het zijn immers zo veel artiesten en bands die moeten geboekt worden.. Maar, welke Belgen spelen op de meeste majors komende zomer en uit welke stal komen die? Wie doet er de tournees van de headliners die op pakweg RW of PP staan? Greenhouse, of LN?

't Is allemaal één pot nat.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Pukkelpop lijkt vooral nu al meer en meer op Werchter qua programmatie, en ik vrees dat dat alleen maar meer wordt.
Ik vind dat ze net steeds meer hun eigen koers varen. Periode 2008-2018 vond ik Pukkelpop net veel minder uniek met headliners als Metallica, Placebo, Iron Maiden, Rihanna, Editors, Mumford & Sons of Linkin Park.

Nu zit er veel meer visie in die afwijkt van Werchter.

• Leuk
Waarderingen: TNFke en davadude
Even de monopoly-discussie ter zijde:

Ik zag net een post van StuBru op de socials over Nine Inch Noize passeren om er wat hype rond te creëren. Toeval of zouden ze toch nog ergens opdraven deze zomer?

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en davadude

Users who are viewing this thread

• Jojo