Ik had begrepen dat het terrein wat groter wordt (20%?), maar hoeveel hoger wordt de maximumcapaciteit?dagtickets zitten dacht ik rond de 70% maar daar bind ik me niet op vast.
dat was vorige editie, volgens mij blijft het terrein ongeveer dezelfde grootte deze keer.Ik had begrepen dat het terrein wat groter wordt (20%?), maar hoeveel hoger wordt de maximumcapaciteit?
Nu dus nog maar 17 weken, zo wordt er natuurlijk niemand gelukkiger van..Is er interesse in een deep-dive van de line up.
We zijn ongeveer 18 weken voor het festival, als we 1 podia per dag per week zouden bespreken zouden we er nog geraken, 4 dagen met 4 podia, zouden we 16 weken nodig hebben.
Week 1: Prison Stage donderdag
Week 2: Swam Stage donderdag
Etc.
Iemand die hier gelukkig van zal worden?![]()

Zou voor mij toch wel een leuk avondje zijn hoorZelf kan ik er vrij kort over zijn: weinig bands hiertussen waarvan ik echt enthousiast wordt.
Alleen Alestorm is natuurlijk altijd wel een leuk feestje, maar heb ik inmiddels wel dusdanig vaak gezien dat het voor mij ook geen absolute must-see meer is (zal er uiteindelijk wel gewoon weer staan hoor, daar niet van).
Mag dat in België? Dat verlof is over meer als 3 maanden. Dus heeft de werkgever toch meer als voldoende tijd om een andere kracht in te werken.Nnnooooo!
Vandaag te horen gekregen dat een collega met zwangerschapsverlof moet en mijn verlof dus dees wordt ingetrokken
Donderdag wordt dus heel moeilijk maar gelukkig geen bands dan die hoog op mijn lijst stonden. Alles wat goed is, reeds gezien en zie in in de toekomst nog vaak
Zelfde gevoel voor die vrijdag dus geen idee of ik in de avond nog kom en zelfs over zaterdag twijfel ik of ik de moeite nog ga doen. Al wil ik heel graag Arch Enemy zien op zaterdag.
Zondag zeker aanwezig wegens Lamb Of God en Powerwolf vooral, maar moet maandag om 09 h terug op mijn bureaustoel zitten dus gaat pijn doen
Goede vraag. Ga ik mij eens in verdiepen. Maar ik wil nu ook niet te lastig gaan doen want hij beslist volgend jaar ook over mijn verlof. Maar die ellendige maandag al verlof zou wel goed zijn en evt die vrijdag of een halve dag vrijdag. Donderdagavond of vrijdagmiddag rustig vertrekkenMag dat in België? Dat verlof is over meer als 3 maanden. Dus heeft de werkgever toch meer als voldoende tijd om een andere kracht in te werken.
In NL kunnen ze dat zomaar niet terugdraaien als het geen echte noodzaak betreft
Hier kan ik me ook prima in vinden.Fijn om je weer terug te zien, Limbo!
Mijn focus op donderdag ligt, als ik naar deze bands kijk, voornamelijk naar de andere podia. Meer uitleg volgt dus ongetwijfeld volgende week.
Alestorm is altijd wel een feestje, maar heb ze tegenwoordig al zoveel gezien ... Krijgen voor mij een soort Amon Amarth gevoel waar ik op voorhand meer uitkijk naar de band dan de prestatie die ze leveren. Don't get me wrong, Alestorm is altijd wel consistent een feestje, maar ik mis wel wat variatie. Krijg een beetje het gevoel alsof ik de laatste tijd telkens naar dezelfde liedjes luister (in een andere volgorde) met dan eens één of 2 nieuwe liedjes (of oude songs) ertussen geshuffled.
Channel Zero is niet echt mijn muziek. Telkens ze passeren op o.a. De Zwaarste Lijst ofzo kan het me maar niet overtuigen. Legendes binnen de Belgische metalscène? Dat zeker. Maar dan valt mijn oog toch wat meer op Mikkey Dee with friends Viktor Skatt en William Dickborn die wat Motörhead door de boxen rammen. Zeker met het jammere overlijden van Phil Campbell ...
Sacred Reich al eens eerder gezien, maar heb ik niets echt op aan te merken. Ik ken te weinig van Cyclone of Wings of Steel om hier iets op aan te merken.
Heeft het volgens jullie overigens nog veel zin om iets soortgelijks te doen voor Graspop?Nu dus nog maar 17 weken, zo wordt er natuurlijk niemand gelukkiger van..
Zal ik dan maar een aftrapje doen?
Het idee aldus:
- 1 podium per dag per week (behalve voor de donderdag 2 podia per dag, anders wordt het vrij zielig)
- (ongeveer) een week lang de bewuste bands bespreken, inluisteren, ontdekken, beoordelen, aanprijzen, afzeiken, vergelijken, etc.
- deel favoriete nummers/albums/bandleden/optredens/solo's, info, (oud) nieuws, video's, playlists, interviews, setlists, persoonlijke ervaringen, verkooppraatjes, vragen, alles mag
- (mogelijke) clashes worden in principe niet besproken, gewoon iedere band op zichzelf beoordelen
- de week afsluiten met een poll o.i.d.
Ja, doen @MetalLimbo . En blij je weer terug te zien hier op het Forum. Dankzij die gave groepsfoto wist ik dat jij en de misses nog steeds inleven waren. (Grap natuurlijk) Maar welkom terug!!!Heeft het volgens jullie overigens nog veel zin om iets soortgelijks te doen voor Graspop?
Daar zijn we immers inmiddels nog maar 10 weken van verwijderd, en met 4x5 podia zou dat een stuk drukker worden.
Je zou dan al 2 podia per week moeten gaan afwerken, of zelf een podium per 2-3 dagen als je nog wat speling voor het festival wil overhouden.
Aan de andere kant is een week per podium eigenlijk toch ook best lang, al kijken en reageren de meesten waarschijnlijk minder vaak op het Alcatraz-topic dan op het GMM-topic.
Wat denken jullie?
Ook invoeren op het GMM-topic?
En om de hoeveel dagen een nieuw podium (Alcatraz en/of GMM)?
Een graspop versie lijkt me wel leuk jaHeeft het volgens jullie overigens nog veel zin om iets soortgelijks te doen voor Graspop?
Daar zijn we immers inmiddels nog maar 10 weken van verwijderd, en met 4x5 podia zou dat een stuk drukker worden.
Je zou dan al 2 podia per week moeten gaan afwerken, of zelf een podium per 2-3 dagen als je nog wat speling voor het festival wil overhouden.
Aan de andere kant is een week per podium eigenlijk toch ook best lang, al kijken en reageren de meesten waarschijnlijk minder vaak op het Alcatraz-topic dan op het GMM-topic.
Wat denken jullie?
Bij ons is het niet één persoon die beslist over verlof. Dat is gewoon wettelijk geregeld. Minimaal x weken vantevoren aanvragen is gewoon vrij.Goede vraag. Ga ik mij eens in verdiepen. Maar ik wil nu ook niet te lastig gaan doen want hij beslist volgend jaar ook over mijn verlof. Maar die ellendige maandag al verlof zou wel goed zijn en evt die vrijdag of een halve dag vrijdag. Donderdagavond of vrijdagmiddag rustig vertrekken
Doe maar als 1 iemand dat goed kan ben jij het!Heeft het volgens jullie overigens nog veel zin om iets soortgelijks te doen voor Graspop?
Wat denken jullie?
Ook niet slecht natuurlijk, maar dan gaat wel het idee van @Somekindofdylan grotendeels verloren.Een graspop versie lijkt me wel leuk ja
Wellicht 1 podium per week en dan niet per dag maar voor het hele weekend? Bijvoorbeeld eerst alle metaldome bands ofso.