Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

om 11u is Vestrock 2026 compleet "Met o.a. S10, Channel Zero, Gavin James, Herman Brusselmans, Davina Michelle en Idaly is het programma compleet"

26 en 27 juni: winSUMMERfest, Winsum
6de editie -- Gratis! (maar vergeet niet te doneren -> zie website https://winsummerfest.nl/ )
3 nieuwe namen:

Green Hornet
Mitraille (BE)
Eskalatie

Badminton
Hondenfokker
Bawrence of Aralia
SØWT
Weird Youth
Vanity Box

Ik vreesde er eigenlijk wat voor maar het valt goed mee, zelf trein technisch lukt het me behalve de vrijdag waar ik al een auto rit terug heb na Shapednoise. Moet er wel wat van de nachtprogamering voor opofferen maar het is minder erg dan ik verwachtte. Nu nog de trams weer uit mijn hoofd leren voor het snelst tussen locaties te kunnen gaan

Planning gaat grote kans dit worden;
De pdf van de timetable verklapt dat Mandy, Indiana ook naar Rewire Festival gaat komen.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
bridge around town gratis festival line-up is ook compleet, 29 en 30 mei overal in eindhoven eigenlijk:

Therapy? | Hiqpy | Joanne Shaw Taylor | The Buttshakers | The Hickey Underworld | Gitkin | Jax Hollow | Grey DeLisle & The Blue Ribbon Boys | Whiff | Iago Banet | Mood Bored | Magnetic Spacemen | Turpentine Valley | The Sha-La-Lee’s | Leendert Haaksma Trio | Ella Zirina | Eran Har Even & Omer Govreen | Sonic Whip | WASTE | Hell Valley High | Alison’s Fall | Cardigan Inn | The Biarritz Boys | MOON! | The Nine Wives | Javier Valdi | Kalima | Hondenbeksjef | De Nachtwacht | Luke Christoffel & The Golden Tears | Fable Dust Cineconcert

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
bridge around town gratis festival line-up is ook compleet, 29 en 30 mei overal in eindhoven eigenlijk:

Therapy? | Hiqpy | Joanne Shaw Taylor | The Buttshakers | The Hickey Underworld | Gitkin | Jax Hollow | Grey DeLisle & The Blue Ribbon Boys | Whiff | Iago Banet | Mood Bored | Magnetic Spacemen | Turpentine Valley | The Sha-La-Lee’s | Leendert Haaksma Trio | Ella Zirina | Eran Har Even & Omer Govreen | Sonic Whip | WASTE | Hell Valley High | Alison’s Fall | Cardigan Inn | The Biarritz Boys | MOON! | The Nine Wives | Javier Valdi | Kalima | Hondenbeksjef | De Nachtwacht | Luke Christoffel & The Golden Tears | Fable Dust Cineconcert
Goed dat je het zegt, dit jaar voor het eerst in jaren in de gelegenheid om dit te bezoeken.
Voor meer info kan je ook op de weinig overzichtelijke site van het festival kijken: Bridge Festival

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Goed dat je het zegt, dit jaar voor het eerst in jaren in de gelegenheid om dit te bezoeken.
Voor meer info kan je ook op de weinig overzichtelijke site van het festival kijken: Bridge Festival
Ik ben er altijd wel geweest en de set-up is expres wat rommelig maar wel charmant. Dingen als Therapy? spelen ook buiten.

Valkhoffestival 2026 kondigt eerste namen aan:
Boko Yout, Dressed Like Boys, Rogê, Gee Tee, Ni-Hao!!!, Mandy Indiana, Bricknasty, Joshua Idehem, Omasta, Naga Kirana, N8Noface, Muovipussi, Tom Forever
Met Gee-Tee, Mandy Indiana en NI-HAO!!!! op de zaterdag is dit al wel een erg leuke dag

Valkhoffestival 2026 kondigt eerste namen aan:
Boko Yout, Dressed Like Boys, Rogê, Gee Tee, Ni-Hao!!!, Mandy Indiana, Bricknasty, Joshua Idehem, Omasta, Naga Kirana, N8Noface, Muovipussi, Tom Forever
Lekker begin dit! Ik kan vanwege vakantie alleen de eerste dagen, maar Dressed Like Boys, Mandy Indiana en Joshua Idehen pak ik dan mooi toch maar mee.

Zie dat ze bij Rewire nog wat dingetjes hebben omgegooid in het tijdschema onhandig. Weet iemand of ze à la Roadburn grote gaten in het schema nog gaan opvullen of dat dit het echt (hopelijk) is?

Zie dat ze bij Rewire nog wat dingetjes hebben omgegooid in het tijdschema onhandig. Weet iemand of ze à la Roadburn grote gaten in het schema nog gaan opvullen of dat dit het echt (hopelijk) is?
Aantal afzeggingen, o.a. Hayden Pedigo, worden vooral opgevuld met dubbele sets zoals Rasia K die Dagmar Zugina vervangt. Hoop van de gaten waren er ook al

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
25 nieuwe namen voor Into the Great Wide Open (Vlieland, 27-30 augustus)

unnamed.jpg

De lente kondigt zich aan, en ook onze line-up bloeit op. Tijd voor een nieuw, veelkleurig boeket aan artiesten. 25 namen, variërend van alt. country tot Braziliaanse folk en van shoegaze tot een mantra-rock-dada-pythagoreaans-kubistisch orkest uit Quebec. Allemaal op één piepklein eiland in de Waddenzee.

De oplettende kijker had het al kunnen weten: Angine de Poitrine komt naar Vlieland. Het zwartwitgepokte mathrockvirus verspreidt zich razendsnel over de wereld, en gaat ook de Waddenzee laten klotsen met z’n microtonale gitaren en buitenaardse maatsoorten. Jacob Alon - die andere grote belofte - zoekt het juist in verstilling, met bitterzoete folkpop zó persoonlijk dat het pijn doet.

Ook zetten we ons schrap voor Prostitute en hun versmelting van noise en Arabische dansritmes, en vullen we onze altcountry-stal aan met Greg Freeman en Ryan Davis & the Roadhouse Band. Voor de jazzliefhebbers is er Nyron Higor, helemaal uit Noordoost-Brazilië, met een warmbloedige mix van ambient, folk en jazzy arrangementen.

Muziek uit alle windstreken dus, maar niet al het talent komt van verre. De diep-persoonlijke artpop van het Gentse Dressed Like Boys bijvoorbeeld, of ‘Nederbelg’ Frans Kalf, wiens poëtische singer-songwriterliedjes even makkelijk ontroeren als ontregelen. Antwerps rapcoryfee Yong Yello en boogiemachine Lézard maken de Vlaamse delegatie compleet.

Alle nieuwe namen van A tot Z:

Angine de Poitrine - Dressed Like Boys - Frans Kalf - Greg Freeman -
Honey I'm Home - Horsegirl - Hudson Freeman - Il Mago Del Gelato -
Jacob Alon - jet van der steen - Joshua Idehen - Kaya -
Kruidkoek & Joost Oomen - Lézard - Monster Florence - Nyron Higor -
Personal Trainer - Politie Warnsveld - Prostitute - Radio Free Alice - Rikas -
Ryan Davis & the Roadhouse Band - Saint Clair - sor - Yong Yello

Zie voor het volledige programma: https://intothegreatwideopen.nl/programma

Ik overweeg in mei voor het eerst naar London Calling te gaan. Zijn er daar meerdere podia en iemand enig idee wanneer het tijdsschema meestal online komt?

Ik overweeg in mei voor het eerst naar London Calling te gaan. Zijn er daar meerdere podia en iemand enig idee wanneer het tijdsschema meestal online komt?
Paradiso bovenzaal en grote zaal staan de bands. Alles in 1 gebouw dus. Tijdschema paar weken voor het evenement, verwacht zelf in mei.

Users who are viewing this thread