Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heel veel internationale gasten en/of bezoekers en veel mensen uit de industrie/universiteiten ook voor de randprogamering die een stuk dieper is dan meeste festivals, altijd al wel zo geweest. Dat is de reden dat hotels ook al een jaar van te voren in Den Haag al vol geboekt zijn.
Ik heb er ieder geval zin in even zien of ik nog ergens in de buurt ga zitten of toch op en neer ga hangt ook van het tijdschema af.
Slift staat volgende maand ook op Roadburn en ik weet dat het wel vaker zo is dat Roadburn een soort exclusiviteitsdeal heeft met acts en najaarsfestivals tot na Roadburn moeten wachten met het aankondigen van acts die beiden doen.
Pelagic zal het niet hebben geweten en direct na de oorspronkelijke aankondiging op de vingers zijn getikt, is mijn vermoeden.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ongelooflijk in mijn nopjes ben dat ik vorige week het blind bird ticket heb gekocht. Heel erg vette eerste drop dit!
Rewire timetable is er!
Vrijdag is een lastige, de rest vind ik goed te doen. Ik pik By Storm en Oneohtrix Point Never wellicht mee in Brussel, vlak voor en na het festival, scheelt toch weer een paar nare clashes.
Rewire timetable is er!
Vrijdag is een lastige, de rest vind ik goed te doen. Ik pik By Storm en Oneohtrix Point Never wellicht mee in Brussel, vlak voor en na het festival, scheelt toch weer een paar nare clashes.
Rewire timetable is er!
Ik vreesde er eigenlijk wat voor maar het valt goed mee, zelf trein technisch lukt het me behalve de vrijdag waar ik al een auto rit terug heb na Shapednoise. Moet er wel wat van de nachtprogamering voor opofferen maar het is minder erg dan ik verwachtte. Nu nog de trams weer uit mijn hoofd leren voor het snelst tussen locaties te kunnen gaan
Planning gaat grote kans dit worden;
Mogelijk donderdag
vrijdag
Dagmar Zuniga
Fine
Jim O’Rourke & Eiko Ishibashi
By Storm
Armand Hammer
Shapednoise & Sevi Iko Dømochevsky
zaterdag
Ash Fure
Lucy Railton with Charlie Hope & Rebecca Salvadori
standing on the corner
hayden pedigo
james k
Eraserhead x Xiu Xiu
RAKTA & Mette Rasmussen
jammer van My New Band Believe maar die komen zeker terug
zondag
Leila Bordreuil
Juana Molina
Aaron Dilloway
Hayden Pedigo feat. Ragazze Quartet
SANAM of ØKSE feat. billy woods
Jennifer Walton
RAKTA
AWICHAS
Civilistjävel! & Mayssa Jallad
Ik ga voor een keertje niet kijken wat er al is neergezet. Paar weken opgespaard, doordat ik geen tijd kon vinden. Samhain heeft Wolves in the Throne Room aangekondigd als headliner (staat in augustus trouwens ook in Tivoli, deze week bekendgemaakt).
Bridge Guitar Festival heeft een samenwerking tussen Radar Men From the Moon en SØWT aangekondigd.
Zet de versterkers maar vast open! De organisatie van Culemborg Blues heeft de eerste vijf namen gestrikt voor de 31e editie op zaterdag 22 augustus 2026. Met de komst van de Braziliaanse gitaarsensatie Guto Konrad en de Nederlandse blues-legende Julian Sas belooft het nu al een topjaar te worden.
De eerste reeks aankondigingen laat precies zien waar Culemborg Blues voor staat: een ijzersterke mix van gevestigde rotten in het vak, prijswinnende blues-acts en jong internationaal talent dat de boel komt opschudden.
Op de Mainstage pakken we dit jaar uit met een bijzondere primeur: de 23-jarige Braziliaanse bluesrocker Guto Konrad komt voor het eerst naar Nederland. Met een sound die de rauwe energie van de jaren '70 ademt en de intensiteit van Jimi Hendrix naar het nu haalt, brengt hij werk van zijn kersverse album Looking for Change.
Hij deelt het hoofdpodium met een icoon van eigen bodem: Julian Sas. De gitaarheld viert zijn dertigjarig jubileum op de manier die hem het beste past: met een krachtige set nieuwe songs van het album Miles And Memories. Sas keert hiermee terug naar de basis — het klassieke bluesrock-trio — en laat zien waarom hij in 2025 werd opgenomen in de Dutch Blues Hall of Fame
Verder zijn de volgende acts bevestigd:
Stef Paglia (BE): De Belgische gitarist laat een frisse wind door zijn band waaien met een gloednieuwe trio-formatie. Verwacht een dampende mix van blues en rock, gedreven door diepe Hammond-orgeltonen en een moderne punch.
La Ratte: Deze energieke driemansformatie rondom de rijzende ster binnen de bluesscene, Harm van Essen, brengt een eigenzinnige, 'swampy' bluessound. Geïnspireerd door de rauwe energie van Texas Blues en de hypnotiserende Mississippi Hill Country groove.
Ook de winnaars van de Dutch Blues Challenge 2025 zijn van de partij: The Hoochies. Deze ervaren rotten uit de scene brengen vette, no-nonsense Chicago-stijl blues en boogie. Vorig jaar presenteerden ze hun eerste studioalbum Back on my own again.
Sonic Whip heeft Heave Blood & Die als laatste naam aangekondigd. Mooie boeking!
Fuzz Club Festival heeft de dagindeling bekendgemaakt.
FRIDAY
A Place To Bury Strangers, Minami Deutsch, Glyders, Lorelle Meets The Obsolete, Japanese Television, MaidaVale, Mini Skirt, Strange Lot, The Dharma Chain, Travo, Sunflowers, Flying Moon In Space
SATURDAY
W.I.T.C.H, Dead Skeletons, L.A. Witch, Causa Sui, Firefriend, The Spyrals, Helicon, Kombynat Robotron, Gum Takes Tooth, Servo, pôt-pot, Golden Hours, Los Palms.
Ik ga voor een keertje niet kijken wat er al is neergezet. Paar weken opgespaard, doordat ik geen tijd kon vinden. Samhain heeft Wolves in the Throne Room aangekondigd als headliner (staat in augustus trouwens ook in Tivoli, deze week bekendgemaakt).
Bridge Guitar Festival heeft een samenwerking tussen Radar Men From the Moon en SØWT aangekondigd.
Toch eentje vergeten. Helldorado heeft ook nieuwe namen bekendgemaakt.
We added 𝗔𝗺𝗲𝗻𝗿𝗮 (their only festival show in NL for 2026), 𝗣𝗿𝗼-𝗣𝗮𝗶𝗻, 𝗕𝗮𝗰𝗸𝗳𝗶𝗿𝗲! (Their final festival show in NL), 𝗦𝘂𝗽𝗲𝗿𝘀𝘂𝗰𝗸𝗲𝗿𝘀, 𝗠𝗼𝗻𝗲𝘆 & 𝘁𝗵𝗲 𝗠𝗮𝗻, 𝗧𝗼𝘅𝗶𝗰 𝗦𝗵𝗼𝗰𝗸, 𝗔𝘀𝘁𝗿𝗼 𝗭𝗼𝗺𝗯𝗶𝗲𝘀 𝗔.𝗗. and 𝗧𝗵𝗲 𝗗𝗶𝗿𝘁𝘆 𝗗𝗲𝗻𝗶𝗺𝘀!
Together with 𝗘𝗮𝗴𝗹𝗲𝘀 𝗼𝗳 𝗗𝗲𝗮𝘁𝗵 𝗠𝗲𝘁𝗮𝗹 (NL exclusive for 2026), the 𝟯𝟬 𝘆𝗲𝗮𝗿𝘀 𝗮𝗻𝗻𝗶𝘃𝗲𝗿𝘀𝗮𝗿𝘆 𝘀𝗵𝗼𝘄 𝗼𝗳 𝗣𝗲𝘁𝗲𝗿 𝗣𝗮𝗻 𝗦𝗽𝗲𝗲𝗱𝗿𝗼𝗰𝗸, 𝗟.𝗔. 𝗚𝘂𝗻𝘀 (your only chance to see them in NL this year), 𝗥𝗮𝗺𝗸𝗼𝘁, 𝗗𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗱 𝗔𝗿𝗲 𝗚𝗼 and 𝗟𝗼𝘀 𝗕𝗮𝗻𝗱𝗶𝘁𝗼𝘀 you can be sure Eindhoven will be the loudest place on earth again on November 14th!