Overig Muzieknieuws

Ik ben erg benieuwd, zou een mooie toevoeging zijn op het culturele aanbod in Brabant. Hopelijk weten ze er in de komende jaren in het Philips Stadion ook wat van te maken, want dat nu drie van de vier avonden feestavonden zijn geworden zal ook niet de bedoeling zijn geweest...

Ik ben erg benieuwd, zou een mooie toevoeging zijn op het culturele aanbod in Brabant. Hopelijk weten ze er in de komende jaren in het Philips Stadion ook wat van te maken, want dat nu drie van de vier avonden feestavonden zijn geworden zal ook niet de bedoeling zijn geweest...
Ik had eigenlijk geen verwachtingen van de opvolgers van Guus, maar wat ze er nu neergezet hebben, is imo erg mager

Het gaat waarschijnlijk niks veranderen, zeker niet met die pas afgesloten deal. Maar dit is toch wel een bevestiging van wat we allemaal al 'wisten'.
De prijzen in VS zijn nog veel schandaliger dan hier.
Ik lees net dit stuk in het FD. Die Rapino spoort niet helemaal...

Dat concludeert ook S&P Global, dat in een recent rapport schreef dat de vraag naar grote arena-tours structureel het aanbod overtreft. S&P spreekt van ‘funflation’: het fenomeen waarbij fans recordprijzen voor unieke ervaringen accepteren, zelfs als zij elders moeten bezuinigen. Voor de artiest in kwestie is dat lucratief.

Ik lees net dit stuk in het FD. Die Rapino spoort niet helemaal...

Archive link het artikel:

Ik snap ook de kosten van sportwedstrijden niet. Dat je zoveel kan vragen en mensen het toch kopen en andere dingen ervoor opzij zetten.

Deze man is de realiteit kwijt.

Nu ben ik het wel mee eens dat het voor voornamelijk onbekende artiesten wel steeds moeilijker wordt om door te breken of een groter publiek te trekken. Maar geloof ook dat het komt door die absurde shows en tours van die enkele artiesten die zich dat kunnen veroorloven door platenmaatschappijen.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Lekker makkelijk artikel om enkel mensen uit het werkveld te vragen of de kosten van kaartjes niet te laag is. De sector zelf zal altijd voor winstmaximalisatie gaan, vervolgens is het aan het publiek om te bepalen welke prijs ze ervoor willen betalen.

Zelf ben ik al enkele jaren afgehaakt voor concerten waar een kaartje een vermogen kost. Ik ga liever een paar keer naar kleinere, betaalbare artiesten dan dat ik grof geld betaal voor iemand die in bv. de nationale Galmbak staat.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Een keer was anders dan Dave Grohl gaat vreemd of James Hetfield zit weer in een kliniek.

Vet ook dat de schoonvader van 92 net als bij de originele trouwdag de ceremoniemeester is.

Een keer was anders dan Dave Grohl gaat vreemd of James Hetfield zit weer in een kliniek.

Vet ook dat de schoonvader van 92 net als bij de originele trouwdag de ceremoniemeester is.

Je zou nog kunnen vallen over haar leeftijd 50 jaar terug ;)

Goed om te zien dat zoveel bedrijven Wireless cancelen omdat ze die clown van een Ye geprogrammeerd hebben. Zou veel sponsoren van Gelredome sieren om het ook te doen.
Inmiddels heeft hij ook een verbod gekregen om the UK binnen te komen. Vind dit zelf wel erg overdreven, het is een artiest waarbij alles onder het vergrootglas ligt. Zijn acties waren alles behalve slim en de beredeneringen erachter al helemaal niet, maar je ziet dat hij hard bezig is met zich zelf weer goed neer te zetten. En nu krijgt hij hier op geen enkele manier de kans tot. Hij heeft domme uitspraken gedaan, geen moorden gepleegd.

En daarnaast, die beelden van zijn concert in SOFI waren gaaf. Een van de coolste podiums die ik ooit heb gezien!

• Thinking
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal
Inmiddels heeft hij ook een verbod gekregen om the UK binnen te komen. Vind dit zelf wel erg overdreven, het is een artiest waarbij alles onder het vergrootglas ligt. Zijn acties waren alles behalve slim en de beredeneringen erachter al helemaal niet, maar je ziet dat hij hard bezig is met zich zelf weer goed neer te zetten. En nu krijgt hij hier op geen enkele manier de kans tot. Hij heeft domme uitspraken gedaan, geen moorden gepleegd.

En daarnaast, die beelden van zijn concert in SOFI waren gaaf. Een van de coolste podiums die ik ooit heb gezien!
Totaal mee oneens. Als je jarenlang Nazi uitspraken doet, oproept tot het volledig uitroeien van Joden en nog meer hatelijke bullshit spuwt tegen Joden ben je wat mij betreft wel klaar hoor. Dat hij onder een vergrootglas ligt heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Zou als Engelse alleen maar blij zijn dat zo'n clown je land niet binnenkomt.

Op welke manier? Door die excuusbrief in de krant die toevallig net tegelijk kwam met de aankondiging van zn album?
De excuusbrief dateert uit Januari.
(https://www.theguardian.com/music/2...semitic-behaviour-and-denying-he-is-a-nazi-ye)

Verder heeft hij inderdaad afgelopen week verteld graag in gesprek te gaan met de mensen van de joodse gemeenschap in gesprek gaat om zijn excuses aan te bieden.

Ik wil absoluut niet goedpraten wat deze man allemaal heeft gezegd, alle vormen van antisemitisme zijn natuurlijk onacceptabel. Mij is ooit verteld dat Ye dit destijds heeft gedaan om onder zijn contracten, onder andere met Adidas, uit te komen, maar dat dat uiteindelijk heel slecht voor hem heeft uitgepakt.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat een overheid hem het recht kan weigeren om het land binnen te komen. Tegelijkertijd lees je dat leden van de koninklijke familie genoemd worden in de Epstein-files en gewoon vrij kunnen rondlopen.

Daarnaast zou je dan ook kunnen redeneren dat iemand als Trump geweigerd zou moeten worden, omdat hij eveneens zeer controversiële uitspraken heeft gedaan en zijn komst mogelijk ook niet ‘in het belang van het publiek’ zou zijn.

Het komt allemaal wel heel toevallig tegelijk met het aankondigen van een albumrelease en tour. Dat voelt niet helemaal oprecht.

De excuusbrief dateert uit Januari.
(https://www.theguardian.com/music/2...semitic-behaviour-and-denying-he-is-a-nazi-ye)

Verder heeft hij inderdaad afgelopen week verteld graag in gesprek te gaan met de mensen van de joodse gemeenschap in gesprek gaat om zijn excuses aan te bieden.

Ik wil absoluut niet goedpraten wat deze man allemaal heeft gezegd, alle vormen van antisemitisme zijn natuurlijk onacceptabel. Mij is ooit verteld dat Ye dit destijds heeft gedaan om onder zijn contracten, onder andere met Adidas, uit te komen, maar dat dat uiteindelijk heel slecht voor hem heeft uitgepakt.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat een overheid hem het recht kan weigeren om het land binnen te komen. Tegelijkertijd lees je dat leden van de koninklijke familie genoemd worden in de Epstein-files en gewoon vrij kunnen rondlopen.

Daarnaast zou je dan ook kunnen redeneren dat iemand als Trump geweigerd zou moeten worden, omdat hij eveneens zeer controversiële uitspraken heeft gedaan en zijn komst mogelijk ook niet ‘in het belang van het publiek’ zou zijn.
Als het hem echt zo spijt begrijpt hij waarom hij nergens meer aan de bak moet komen. Je kunt niet zomaar een groot maatschappelijk probleem toejuichen en vervolgens doen alsof even praten met de mensen het goed maakt.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Als het hem echt zo spijt begrijpt hij waarom hij nergens meer aan de bak moet komen. Je kunt niet zomaar een groot maatschappelijk probleem toejuichen en vervolgens doen alsof even praten met de mensen het goed maakt.
Ik ben het hier deels mee eens. Natuurlijk is even praten niet genoeg maar ik vind het niet kloppen dat iemand die gecanceld is nergens meer ooit mag werken..

Users who are viewing this thread