Jera On Air 2026

Het artikel komt nog online, maar het forumtopic kan je al hieronder terugvinden. Mogelijks interesseert jullie dit wel... šŸ‘€

• Leuk
Waarderingen: thijssen2000
Decapitated, Kanonenfieber, Whispers, Curselifter, Have Mercy, Trash Boat, Our Mirage, Bad Nerves en Even If We Lose aangekondigd als laatste namen.

Dit jaar wordt onze vuurdoop op Jera on Air. We hebben er erg zin in om na Graspop nog een weekendje door te gaan.
Kan een veteraan mij vertellen hoe het is met de sfeer op het terrein en wachttijden voor wc, bar, eten enz. en hoe de fietsenstalling is?
Alvast bedankt!

Dit jaar wordt onze vuurdoop op Jera on Air. We hebben er erg zin in om na Graspop nog een weekendje door te gaan.
Kan een veteraan mij vertellen hoe het is met de sfeer op het terrein en wachttijden voor wc, bar, eten enz. en hoe de fietsenstalling is?
Alvast bedankt!
Geen JOA veteraan met maar 3 jaar ervaring maar JOA wordt door een hoop mensen gezien als de beste Graspop afterparty. Over festival zelf, ieder jaar weer genoten. Sfeer, wachttijden, alles is eigenlijk relaxed en goed geregeld!

• Leuk
Waarderingen: Jasper31
Alvast bedankt!
Jera is vergeleken met GMM echt een opluchting. Je staat bijna niet in wachtrijen, je staat heel makkelijk dichtbij een podium terwijl je ook de bar binnen handbereik hebt, genoeg keus wat betreft eten. De sfeer voelt gezelliger aan.
Fietsenstalling heb ik geen ervaring mee, maar als ik zie hoeveel mensen er op de fiets komen moet dit geen probleem zijn.

• Leuk
Waarderingen: Jasper31 en Karel_073
Een van de belangrijkste bemerkingen vorig jaar was volgens mij dat de uittocht op zaterdagavond hƩƩl moeilijk loopt. Alle auto's moeten via eenzelfde smal wegje/kruispunt wegrijden en dat loopt strop.
Verder alleen maar positieve dingen te melden (behalve het ontbreken van ketchup aan de eetstanden... Tsss)

• Leuk
Waarderingen: Mjz en Jasper31
"Alles" draait op vrijwilligers, dikke plus en tof om te zien dat jong en oud de schouders eronder zetten.
Nooit problemen of mot gezien; bar en sfeer-technisch prima! Houd wel rekening met de jaarlijkse onweers-bui, kan enorm sfeer-verruimend zijn bij de juiste band!
Fietsenstalling; afgelopen jaar voor het eerst niet op de camping dus met de fiets. Uhhh... er staan een paar hekken waar je je fiets tegenaanzet en dat is het.
Camping kan ietwat luidruchtig zijn na 0200... afgelopen jaar last gehad van twee groepen Duitsers die niet wilden stoppen met herrie. Maar dat zal op meer festivals het geval zijn, alleen mag er van mij wel eerder ingegrepen worden. Ben totaal niet van de groene beweging met het bijbehorende vegan eten, maar dat is er in overvloed. In mijn ogen mag er meer variatie zijn voor de niet vegan ipv grote ketens die friet, pizza en een hamburger aanbieden.
Ga vooral bandjes kijken en genieten!

• Leuk
Waarderingen: Jasper31
"Alles" draait op vrijwilligers, dikke plus en tof om te zien dat jong en oud de schouders eronder zetten.
Nooit problemen of mot gezien; bar en sfeer-technisch prima! Houd wel rekening met de jaarlijkse onweers-bui, kan enorm sfeer-verruimend zijn bij de juiste band!
Fietsenstalling; afgelopen jaar voor het eerst niet op de camping dus met de fiets. Uhhh... er staan een paar hekken waar je je fiets tegenaanzet en dat is het.
Camping kan ietwat luidruchtig zijn na 0200... afgelopen jaar last gehad van twee groepen Duitsers die niet wilden stoppen met herrie. Maar dat zal op meer festivals het geval zijn, alleen mag er van mij wel eerder ingegrepen worden. Ben totaal niet van de groene beweging met het bijbehorende vegan eten, maar dat is er in overvloed. In mijn ogen mag er meer variatie zijn voor de niet vegan ipv grote ketens die friet, pizza en een hamburger aanbieden.
Ga vooral bandjes kijken en genieten!
Aah, je hebt Duitsers als buren gehad. Sterkte. Ja dit is op meer festivals wel een ding, en het zijn bijna altijd Duitsers.
Op Jera vooral proberen we in de rij al te luisteren of we Duitsers horen om ons heen, en als we een plek hebben, wachten we met opbouwen tot we zeker zijn geen Duitse taal om ons heen te horen :ROFLMAO:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Jasper31 en Karel_073
Alvast bedankt!
Wachttijden kunnen oplopen aan de inkom, maar dat gaat jaar na jaar beter. Verder zeer respectabele tot geen wachttijden, eender waar. De sfeer is top! Er heerst een ongelofelijk communitygevoel, door gelijkgestemde zielen en de talloze vrijwilligers die vaak niets met het genre hebben, maar je glimlachend van oor tot oor bedienen. Voor mij by far het gezelligste (grote) festival dat er is!

Als je niet op de camping verblijft, raad ik je zeker aan om een locker te nemen. Handig op eender welk festival, maar zoals hier al gezegd gaan traditioneel 1 keer per weekend de hemelsluizen helemaal open, dus een goede regenjas achter de hand hebben is geen overbodige luxe.

Users who are viewing this thread