Live is Live 2026

de heer Jan Jambon wil net vrouwen meer laten werken op de werkvloer en dus dragen we ons steentje daarbij bij om aan dat pensioen te geraken zo.
dat gezegd zijnde: onhandige uitspraak in deze tijden maar jou kennende zal dit wel eerder als grap bedoeld zijn ;) maar toch niet erg handig dit

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Pfffft, dat mensen nog steeds niet snappen dat grapjes ook bijdragen aan een onveilig klimaat en dat ze nooit onschuldig zijn. Wil je hem verwijderen @Piebe71 want dit slaat helemaal nergens op.
Overdrijven is ook een kunst. Ik heb een tip, humor bestrijden met humor. Het zou veel leuker zijn mocht u een rake opmerking teruggeven ipv direct in een slachtofferrol te kruipen.

Verdorie, maar dan heeft FC De Kampioenen veel moordenaars gecreëerd, dju toch.
Kijk deze verwachtte ik al! Er wordt niet geimpliceerd dat iedereen die vrouwonvriendelijke opmerkingen een moordenaar is. Wat er wel wordt gezegd:
De Piramide van geweld laat zien hoe opmerkingen gebaseerd op stereotiepeopvattingen over seksualiteit, relaties en gender en microagressies opbasis van sekse, gender of seksuele oriëntatie bijdragen aan een cultuurdie gendergerelateerd geweld* normaliseert en bagatelliseert in plaatsvan problematiseert en serieus neemt. Waardoor dit geweld kan blijvenbestaan in onze samenleving.
Gendergerelateerd geweld voorkomen begint met het ingrijpen bijdeze opmerkingen, uitsluiting en microagressies. Hiermee neem jede voedingsbodem weg voor het normaliseren en bagatelliseren van(online) seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel gewelden (ex-)partnergeweld en maak je ruimte voor een cultuur waaringewenste, gelijkwaardige en vrijwillige seksuele ontmoetingen enrelaties de norm zijn
Mocht je nou geïntresseerd zijn zou ik zeker de handreiking lezen! Zeer intressant stuk over hoe dit soort opmerking bijdragen aan een onveilig klimaat; https://atria-kirby.rikqfe.easypane...72/de-piramide-van-geweld-een-handreiking.pdf

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en piodo
Kijk deze verwachtte ik al! Er wordt niet geimpliceerd dat iedereen die vrouwonvriendelijke opmerkingen een moordenaar is. Wat er wel wordt gezegd:

Mocht je nou geïntresseerd zijn zou ik zeker de handreiking lezen! Zeer intressant stuk over hoe dit soort opmerking bijdragen aan een onveilig klimaat; https://atria-kirby.rikqfe.easypane...72/de-piramide-van-geweld-een-handreiking.pdf
Nope, geen interesse in. Beschouw mij dan maar als iemand die de maatschappij onveiliger maakt. Neem ik er graag bij.

Dankjewel Joris, ik sluit me helemaal aan bij wat je plaatst. Had ik misschien ook in mijn eerste bericht willen zetten, maar wou(/wil) Piebe zelf ook de kans geven zijn grap terug te nemen. Helaas blijkt maar weer eens dat je elkaar niet mag aanspreken op ongewenst gedrag en dat veel onder het kopje "een grapje moet toch kunnen" valt.

@koekroeck jammer dat je geen interesse toont in het verbeteren van je directe omgeving en daarmee het grote maatschappelijke belang. We kunnen je daartoe ook niet dwingen, maar ik hoop toch dat je dat ooit gaat doen zodat we ook van jou een bijdrage hebben aan een veiligere omgeving voor vrouwen.

@lieven ik zou zeggen, lees de informatie van Joris en je zult helaas zien dat dit soort grappen inderdaad niet helpen. Dus het cancellen (naar woord trouwens, ik vind het meer een verzoek om een misplaatste grap terug te nemen) lijkt jou er misschien ver over gaan. Maar het kan in het brede debat echt helpen.

En als we het over goed burgerschap hebben en het impact van je eigen gedrag, is @Piebe71 daarin een voorbeeld.
Heb hem gesproken, het was geen slim grapje. Dus hij vindt het ook meer dan terecht dat die opmerking nu is verwijderd.

Zoals het hoort! Laten we rekening met elkaar houden en elkaar erop aanspreken als een opmerking niet goed voelt. Als dat op een normale manier gaat. Wellicht verandert diegene wel van gedachte en opmerking :giggle:

@koekroeck jammer dat je geen interesse toont in het verbeteren van je directe omgeving en daarmee het grote maatschappelijke belang. We kunnen je daartoe ook niet dwingen, maar ik hoop toch dat je dat ooit gaat doen zodat we ook van jou een bijdrage hebben aan een veiligere omgeving voor vrouwen.
Allereerst: Dat er een probleem is in de maatschappij tegenover vrouwen,LGBTQIA+, immigranten,...
ontken ik niet. Laat mij dat duidelijk zijn, onze maatschappij komt op dat vlak nog soms tekort.

Dat er wetenschappelijk bewezen is dat deze 'mopjes' problemen geven tot een veel grotere context wil ik gerust aanvaarden.

Maar,
Wat ik niet wil aanvaarden is dat anderen mij gaan zeggen met wat ik wel en niet mee mag lachen. Sommigen vinden deze humor triest, maar het blijft nog altijd humor. En humor mag/moet misschien soms zelf eens schuren. Zie naar dit forum, komt er een discussie op gang😉 Als ik een vrouwonvriendelijk mopje maak, weet ik van mezelf dat daar geen hogere gedachte in zit (zo slim ben ik niet). Als mensen daar een probleem mee hebben, mogen ze zoals u zich uitspreken, maar dan vind ik nog altijd dat ik daar ook op mag reageren. En komen we dan niet tot een concensus, ja dan is het maar zo. That's life!

Allereerst: Dat er een probleem is in de maatschappij tegenover vrouwen,LGBTQIA+, immigranten,...
ontken ik niet. Laat mij dat duidelijk zijn, onze maatschappij komt op dat vlak nog soms tekort.

Dat er wetenschappelijk bewezen is dat deze 'mopjes' problemen geven tot een veel grotere context wil ik gerust aanvaarden.

Maar,
Wat ik niet wil aanvaarden is dat anderen mij gaan zeggen met wat ik wel en niet mee mag lachen. Sommigen vinden deze humor triest, maar het blijft nog altijd humor. En humor mag/moet misschien soms zelf eens schuren. Zie naar dit forum, komt er een discussie op gang😉 Als ik een vrouwonvriendelijk mopje maak, weet ik van mezelf dat daar geen hogere gedachte in zit (zo slim ben ik niet). Als mensen daar een probleem mee hebben, mogen ze zoals u zich uitspreken, maar dan vind ik nog altijd dat ik daar ook op mag reageren. En komen we dan niet tot een concensus, ja dan is het maar zo. That's life!
Fijn dat je dit inziet. Ook goed dat je zegt te aanvaarden dat deze humor problemen geeft, al zie ik dat nog niet terug.

Jammer dat je het gevoel krijgt dat ik je opleg waar je wel of niet om mag lachen. Dat was niet de bedoeling, daarom zei ik ook expliciet dat we je daar niet toe kunnen dwingen. Wel wil ik je aangeven dat ik niet op jouw grap of humor reageerde. Ik sprak daar iemand anders op aan, waarop jij reageerde.

Overdrijven is ook een kunst. Ik heb een tip, humor bestrijden met humor. Het zou veel leuker zijn mocht u een rake opmerking teruggeven ipv direct in een slachtofferrol te kruipen.
Ik overdreef dus niet. Helaas kan ik je niet daarop wijzen want je wil de informatie van Joris niet lezen. Dan moeten we het er inderdaad ophouden dat we het niet met elkaar eens zijn, ondanks de wetenschappelijke bewijzen die je wel wilt aanvaarden.

Ik probeer ook niet in een slachtofferrol te kruipen, sterker nog ik ben alles behalve slachtoffer in deze. Wat mij doet terugkomen op het punt, deze humor is onnodig en schadelijk. Los van grappig of niet.

Als je het er verder bij wil laten prima, dan komen we inderdaad niet tot consensus als dat überhaupt nodig is.

Fijn dat je dit inziet. Ook goed dat je zegt te aanvaarden dat deze humor problemen geeft, al zie ik dat nog niet terug.

Jammer dat je het gevoel krijgt dat ik je opleg waar je wel of niet om mag lachen. Dat was niet de bedoeling, daarom zei ik ook expliciet dat we je daar niet toe kunnen dwingen. Wel wil ik je aangeven dat ik niet op jouw grap of humor reageerde. Ik sprak daar iemand anders op aan, waarop jij reageerde.

Ik overdreef dus niet. Helaas kan ik je niet daarop wijzen want je wil de informatie van Joris niet lezen. Dan moeten we het er inderdaad ophouden dat we het niet met elkaar eens zijn, ondanks de wetenschappelijke bewijzen die je wel wilt aanvaarden.

Ik probeer ook niet in een slachtofferrol te kruipen, sterker nog ik ben alles behalve slachtoffer in deze. Wat mij doet terugkomen op het punt, deze humor is onnodig en schadelijk. Los van grappig of niet.

Als je het er verder bij wil laten prima, dan komen we inderdaad niet tot consensus als dat überhaupt nodig is.
Voila, even goede forumgenoten😉

• Leuk
Waarderingen: JP5, Timmetje en Brian
Ik stel voor dat jullie op Live is Live een forummeeting houden over bovenstaande.

Laten we dit topic houden waar het voor bedoelt is, muziek en in deze mate over Live is LIve zelf. Waar hopelijk humor nog steeds zijn plek mag hebben.

• Leuk
Waarderingen: TNFke, yannickd en Jamel
Ik stel voor dat jullie op Live is Live een forummeeting houden over bovenstaande.

Laten we dit topic houden waar het voor bedoelt is, muziek en in deze mate over Live is LIve zelf. Waar hopelijk humor nog steeds zijn plek mag hebben.
Gelukkig was het gesprek toch net afgelopen. Waar zullen we het over hebben, de transportsituatie?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread