Live is Live 2026

Misschien is er toch niet zo’ naar een festival in het Antwerpse. Je zou denken dat het met deze headliners wel eens zou moeten lukken he.

Probleem is dat dit festival ook echt geen identiteit heeft. Waar is nu ineens dat tweede ‘idyllische’ podium heen, bijvoorbeeld.
Identiteit, akkoord. Maar mobiliteit is ook echt wel als een strop rond hun nek. Zeker met het profiel acts dat ze boeken. Daar komen vooral 30, 40 en 50+ op af. Die durven struikelen over die moeilijkheden en gaan niet per se een bus nemen uit verschillende streken. Die willen met hun dikke bedrijfswagen zelf tot daar rijden.

Ja maar goed, zet Maiden ook dit jaar op Graspop en het is weer de eerste dag die daar uitverkoopt. Cave had nu ook gewoon net zoals in 2024 weer een Sportpaleis gevuld. Robbie Williams misschien ook.

En nee, niet 1 op 1 te vergelijken (lineup, prijs) maar iets zegt me dat het gebrek aan smoel van dit festival toch een probleem is.
Als je daar al eens naartoe bent geweest, wilt je toch ook niet direct terug. Festival heeft zo weinig eigenheid, zo weinig gevoel... Enfin, vorige keer toch. Het spreekt mij ook niet aan om nog eens te gaan. Mobiliteit, goeie affiche maar ook niet wow, dure prijzen... Enfin ja.

Ja maar goed, zet Maiden ook dit jaar op Graspop en het is weer de eerste dag die daar uitverkoopt. Cave had nu ook gewoon net zoals in 2024 weer een Sportpaleis gevuld. Robbie Williams misschien ook.

En nee, niet 1 op 1 te vergelijken (lineup, prijs) maar iets zegt me dat het gebrek aan smoel van dit festival toch een probleem is.
niet alleen de smoel, ook de betaal premium prijs voor een dag en daarboven op nog een premium voor golden circle, premium voor tribune...

mensen in deze tijden moeten kiezen.

ik zou heel graag gaan naar de nick Cave dag maar ik heb het budget gewoon niet
als we met 2 zouden gaan en wat drinken ben ik evenveel kwijt als een nieuw vaatwasmachine die ook nodig is in ons nieuwe huis dusja. keuze is dan wel gemaakt

Als je daar al eens naartoe bent geweest, wilt je toch ook niet direct terug. Festival heeft zo weinig eigenheid, zo weinig gevoel... Enfin, vorige keer toch. Het spreekt mij ook niet aan om nog eens te gaan. Mobiliteit, goeie affiche maar ook niet wow, dure prijzen... Enfin ja.
Denk dat het strand uiteindelijk charmanter was qua locatie. Maar logistiek en ligging moeilijker.
Dit is gewoon praktischer en centraler.

Voor mij is de reden waarom ik dit nu niet serieus overweeg tweeledig. Belangrijkste is de bereikbaarheid (de helft van de tijd gaat het hier daarover) en ten tweede is dat het ongelukkig is op een zondag en maandag. De Cave dag zou ik wel willen bezoeken maar op een zondag sta ik er toch wat minder onbevangen dan op een vrijdag of zaterdag.

Voor mij is de reden waarom ik dit nu niet serieus overweeg tweeledig. Belangrijkste is de bereikbaarheid (de helft van de tijd gaat het hier daarover) en ten tweede is dat het ongelukkig is op een zondag en maandag. De Cave dag zou ik wel willen bezoeken maar op een zondag sta ik er toch wat minder onbevangen dan op een vrijdag of zaterdag.
zou een zondag wel fijn vinden.23u30 ofzo gedaan? fietsje op en halfuurtje later thuis

het is gewoon te duur om 1 dag te doen imo
laat staan alle 3

• 100
Waarderingen: B0G5
Dat hele voorvakverhaal van dit festival staat me gewoon tegen. Ik merk dat dat echt een hele grote barrière is voor mij. Een dagje Cave op BKS gaat me financieel en logistiek zoveel duurder uitkomen (hotel, extra dag weg van huis), maar spreekt me zoveel meer aan dan Cave nu 'om de hoek' gaan zien.

Bijzonder eigenlijk, ben waanzinnig grote Cave fan maar LiL slaagt erin dat ik geen trek heb in een Belgische show van 'm. Maar dat ik liever uitwijk naar elders.

Toch is het gek dat het zo slecht verkoopt. Maiden staat in de Ziggo ook op een doordeweekse dag en was binnen enkele minuten uitverkocht voor nagenoeg dezelfde prijs. Voor € 13,00 meer (tov Ziggo) krijg je er Epica, Testament, Fleddy Melculy en Doro bij. Zelfs al zou je alleen voor Maiden gaan dan (omdat je geen halve dag vrij wil nemen) dan is het prijsverschil te verwaarlozen.

Als ik rond die tijd nog voldoende dagen heb dan ga ik toch wel overwegen om te gaan (als het er nog steeds naar uitziet dat het rustig blijft).

• Leuk
Waarderingen: koolket
zou een zondag wel fijn vinden.23u30 ofzo gedaan? fietsje op en halfuurtje later thuis

het is gewoon te duur om 1 dag te doen imo
laat staan alle 3
Ja dat is een fijne optie voor jou! Voor mij is het een uur rijden, en voordat je dan eens bij je auto bent..

Voor de Iron Maiden dag zijn er velen die al tickets hadden voor Parijs of Amsterdam...Aankondiging kwam later voor Belgie...deze gaan nu niet meer veranderen naar het moeilijk bereikbare Antwerpen....Echte diehards zullen mss wel komen maar dit lijkt mij toch een minderheid met deze prijzen overal...

Bereikbaarheid is 1 ding, denk dat bekendheid en imago van het festival ook wat meespelen.
Want nuchter bekeken zijn het geen slechte line ups, de robbie williams dag had evengoed een dag boutique kunnen zijn. Zoals eerder aangehaald door anderen zijn het allemaal artietsen die recent 1 of meerdere keren het sportpaleis uitverkopen. Maar ze zijn natuurlijk wel alledrie bijna jaarlijks ergens te zien geweest.
Op zich jammer, want als het faalt zal het de laatste keer zijn geweest en gaat er mogelijk niet snel iemand anders een een groot festival buiten live nation proberen op te zetten.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ben echt heel benieuwd hoeveel volk er op dat veld gaat staan elke dag in juni. Vanuit bepaalde kringen toch echt wel dingen gehoord die het nog erger maken dan ik tot nu dacht/wist.
Misschien wachten veel mensen (momenteel) wat af. Concerten en festivals zijn duurder geworden. Maar met de oorlog in het Midden-Oosten, swingen de energieprijzen de pan uit, en wachten veel mensen af hoe dit zal evolueren. men zal misschien voorrang geven aan andere zaken. En een €uro kan je maar één keer uitgeven.

Users who are viewing this thread