Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Wat zullen ze trouwens met yousuke yukimatsu doen? Gaat die een spot in het nachtprogramma van de teddy krijgen? Of wordt hij onderdeel van het dagprogramma? Misschien dat ie op zondag die overgangsspot krijgt zoals floating points vorig jaar

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Ik ben blij met Midnight Generation..vorig jaar ‘Don’t wait up’ echt grijs gedraaid. Lekker luchtig, en idd wat al gezegd is, beetje Parcels en Daft Punk sounds. @Linksvoor ik denk dat jij het ook wel waardeert, beetje wat weg van Meltt.

Ik overweeg om hierheen te gaan, ik denk dat het een erg goede, gevarieerde line-up is met een aantal leuke namen, zowel grote als kleine. Ik ben al vaak naar Pukkelpop geweest en één keer naar BKS. Hoe is DTRH in vergelijking met die festivals?

Gewoon weer van die uitgekouwde namen. Dé reden dat festivals het moeilijk hebben; de helft van de line up bestaat uit acts die de afgelopen 4 jaar werkelijk overal op elke straathoek hier te zien zijn geweest(en dat zeg ik als fan van TLDP). En tuurlijk moeten festivalorganisaties het er maar mee doen, maar jammer is het wel.
TLDP zijn ze echt aan het uitmelken. Nochtans gedacht toen die er even door zaten dat het niet zo’n vaart zou lopen…

• Leuk
Waarderingen: davadude
Ik overweeg om hierheen te gaan, ik denk dat het een erg goede, gevarieerde line-up is met een aantal leuke namen, zowel grote als kleine. Ik ben al vaak naar Pukkelpop geweest en één keer naar BKS. Hoe is DTRH in vergelijking met die festivals?
Het voelt wel echt kleinschaliger dan Pukkelpop. Veel mooier terrein ook, allemaal bosjes, heuveltjes en een meer. Ook veel meer aankleding van het terrein.

Op BKS ben ik zelf nooit geweest, maar DTRH is wel een stuk groter. (BKS 25.000 bezoekers en DTRH 50.000?).

• Leuk
Waarderingen: DDave
Het voelt wel echt kleinschaliger dan Pukkelpop. Veel mooier terrein ook, allemaal bosjes, heuveltjes en een meer. Ook veel meer aankleding van het terrein.

Op BKS ben ik zelf nooit geweest, maar DTRH is wel een stuk groter. (BKS 25.000 bezoekers en DTRH 50.000?).
Dankjewel. Ik heb een YouTube-video bekeken en het ziet er inderdaad veel drukker uit dan het terrein van Pukkelpop, dus ik ging ervan uit dat het om een kleiner gebied gaat.

Hoe bedoel je meer inhoud? als ik het vergelijk met vorig jaar hebben we een hoop inhoud (op het gebied van namen) gekregen .
DTRH2025:
Eerste drop namen waren er 33
Tweede drop namen waren er 11
DTRH2026:
Eerste drop namen waren er 39
Tweede drop namen zijn er 15
Nouja, alleen TLDP(totaal niet mn ding) met 14 andere (veelal opkomende) namen was voor mijn gevoel wat weinig als tweede worp. Dacht dat dtrh altijd 2 grote worpen deed, blijk ik dus fout te hebben. En ja, Johnny Marr, Jacob Alon en CBC zijn prima boekingen!

Denk dat je wel kan zeggen dat het een kruising is tussen die twee festivals

• Leuk
Waarderingen: DDave
Komende zomer voor de 10e keer naar DTRH. Al veel zin in. Wel merk ik een trend dat steeds minder rock en postpunk wordt geprogrammeerd. Heel veel dance, R&B en pop. Hopelijk weten de gitaarbandjes ook de groene heuvels te vinden.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en mroizo
Komende zomer voor de 10e keer naar DTRH. Al veel zin in. Wel merk ik een trend dat steeds minder rock en postpunk wordt geprogrammeerd. Heel veel dance, R&B en pop. Hopelijk weten de gitaarbandjes ook de groene heuvels te vinden.
De Holding namen moeten ook nog komen. Daar wordt de exclusief alleen maar rock en punk geprogrammeerd

• Winning
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Gewoon weer van die uitgekouwde namen. Dé reden dat festivals het moeilijk hebben; de helft van de line up bestaat uit acts die de afgelopen 4 jaar werkelijk overal op elke straathoek hier te zien zijn geweest(en dat zeg ik als fan van TLDP). En tuurlijk moeten festivalorganisaties het er maar mee doen, maar jammer is het wel.
Eens. Voor mijn gevoel zijn TLDP en IJsland de grotere namen van deze drop, en beide twee jaar geleden op DTRH gezien. Één jaar overslaan is echt heel kort. Ik heb beide acts ondertussen ook in zaalshows en op andere festivals gezien, dus ondanks dat ze nieuwe albums hebben gereleased sta ik er niet echt om te springen. Sure, je kan moeilijk klagen over dubbele boekingen als je naar meedere festivals gaat (#guilty), maar je probeert dit juist te voorkomen door trouw te blijven aan een festival. Mogelijk waren zij ook niet de eerste keus van de bookers maar keuze 8 in het rijtje ofzo, we weten niet welke artiesten allemaal hebben bedankt

Ik ken de andere namen niet zo goed, gelukkig zijn de reacties hier wel redelijk positief, dus ik hoop daar een pareltje te kunnen vinden. En anders dan eindelijk eens in een hangmat gaan relaxen!

Charlotte de Witte en Paul Kalkbrenner zijn toch niet waar een festival als DTRH voor staat? Die kan je lekker vinden op een Awakenings of Free Your Mind
Paul Kalkbrenner is voor mij wel andere categorie dan Charlotte de Witte, veel minder plat en meer trance doordat hij alle nummers, melodiën en sounds live in een lange flow in elkaar overmixt. Ook eigen werk ipv hitjes. Voor mijn gevoel is hij ook minder bekend dan Charlotte de Witte, iig bij de jonge generatie

ik kan niet praten voor Pukkelpop, maar wel voor BKS/DTRH. Beide hebben een mooi terrein, en meer waar je kan zwemmen, goede sfeer en lekker eten. Ook beide redelijk gemixt publiek, al is BKS alternatiever en nog meer gevarieerd in leeftijd.

Grootste verschil is toch wel het formaat: 25k vs 55k mensen. DTRH is drukker, soms moet je langer wachten op eten en bij de wc's, maar als je een beetje plant valt het wel mee (Lowlands is echt vele malen erger). Het eten en stages zijn ook goed verspreid over het hele terrein, dus op een paar publiekstrekker-acts na heb ik zelf nooit zo last van de drukte.

Daarnaast heeft DTRH ook duidelijk meer stages, met ook veel meer randprogramma. Ik geloof je met alles bij elkaar op 13 stages uitkomt. Daarom zijn wij bij DTRH altijd veel meer aan het rennen en plannen dan bij BKS. Er is meer te zien en te doen dan in je programma past. Hierdoor kan je ook vrij goed op de bonnefooi overal langsgaan. BKS is door het kleinere programma relaxter, daar gaan we eerder paar uurtjes in de zon of in de hangmat liggen of uitgebreid eten en met mensen aan onze tafel kletsen. Je hoeft ook niet al te vroeg bij een tent staan, bij DTRH kan je echt te laat zijn en dan is alles vol. Bij DTRH zag ik afgelopen jaar zo'n 7 acts per dag, bij BKS 3/4. Bij beide zijn de nachten leuk, DTRH is wel meer EDM/uitgaans sfeer. De allerbeste stage is de Floor bij BKS, die is ongeëvenaard

De nieuwe lichting namen heeft er vooralsnog niet voor gezorgd dat er zoveel mensen een kaart hebben gekocht, dat het nodig is een ticketalert uit te doen.

Normaal gesproken zou je verwachten dat de meeste mensen meteen een kaart kopen na een aankondiging. De dag erna ook nog een beetje en daarna zakt de aandacht voor het bericht weer weg. En daarmee ook de actie om een kaart te kopen.

Er komt natuurlijk een derde worp met namen (los van de kleine podia), die kan weer voor een opleving zorgen. Maar hele grote namen zitten er doorgaans niet in die laatste worp.

Benieuwd hoe ze het doen.

ik kan niet praten voor Pukkelpop, maar wel voor BKS/DTRH. Beide hebben een mooi terrein, en meer waar je kan zwemmen, goede sfeer en lekker eten. Ook beide redelijk gemixt publiek, al is BKS alternatiever en nog meer gevarieerd in leeftijd.

Grootste verschil is toch wel het formaat: 25k vs 55k mensen. DTRH is drukker, soms moet je langer wachten op eten en bij de wc's, maar als je een beetje plant valt het wel mee (Lowlands is echt vele malen erger). Het eten en stages zijn ook goed verspreid over het hele terrein, dus op een paar publiekstrekker-acts na heb ik zelf nooit zo last van de drukte.

Daarnaast heeft DTRH ook duidelijk meer stages, met ook veel meer randprogramma. Ik geloof je met alles bij elkaar op 13 stages uitkomt. Daarom zijn wij bij DTRH altijd veel meer aan het rennen en plannen dan bij BKS. Er is meer te zien en te doen dan in je programma past. Hierdoor kan je ook vrij goed op de bonnefooi overal langsgaan. BKS is door het kleinere programma relaxter, daar gaan we eerder paar uurtjes in de zon of in de hangmat liggen of uitgebreid eten en met mensen aan onze tafel kletsen. Je hoeft ook niet al te vroeg bij een tent staan, bij DTRH kan je echt te laat zijn en dan is alles vol. Bij DTRH zag ik afgelopen jaar zo'n 7 acts per dag, bij BKS 3/4. Bij beide zijn de nachten leuk, DTRH is wel meer EDM/uitgaans sfeer. De allerbeste stage is de Floor bij BKS, die is ongeëvenaard
3 of 4 acts per dag? In de hangmat liggen? The Floor is ongeëvenaard.... Op welke BKS ben jij geweest?
Uiteraard wel eens met opmerkingen over terrein en de relatieve kleinschaligheid van BKS, maar juist omdat er minder randprogramma is is BKS juist een festival om muziek/bandjes te zien of ontdekken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Martijn76

Users who are viewing this thread