Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Wat een tegenvaller dit...
Sta echt niet gek te kijken als het dit jaar niet uitverkoopt.
Even serieus mensen, we werden hier namen genoemd als Kasabian en Pixies. Dan is dit toch echt een zware tegenvaller.
Waar zijn de gitaren?!!?
Dit is wel iets wat nog een beetje mist, daar ben ik het zeker mee eens. Misschien dat ze iets meer hebben gegokt op opkomende artiesten die onbekender zijn maar wel kwalitatief goed?

Haha, ok, die kende ik oprecht niet. Ik doel meer op relevante gitaarbands als Deadletter, Queens pleasure, Chest, Sorry, Bar Italia. Kasabian en Pixies waren ook echt mooie toevoegingen geweest.

Nou de balans voor mij opgemaakt, tot dusverre:

Al met al geen slechte score, gaat erg mooi worden.

Must see:

Little Simz !!!
The Xx !!
David Byrne !!!
Apparat !! (nog nooit gezien ook)
Beirut !!
CMAT !
Oklou !!! (nog nooit gezien)
Jacob Alon (was prachtig in voorprogramma Kae Tempest afgelopen herfst)

Tof:

Loyle Carner (al verschillende keren gezien, gewoon prima)
IJsland (staan natuurlijk ook al op LL en twee jaar geleden ook al op beide festivals)
Jim Legxacy (nog nooit gezien)
Johnny Marr (al eerder gezien)
Matt Berninger (nog nooit solo gezien)
Overmono (al eerder gezien)
Sierra Ferrell (nog nooit eerder gezien)
Sticks (altijd tof)
Tomora (benieuwd naar deze samenwerking)
Zwangere Guy (altijd tof)
Baxter Dury (benieuwd naar, de laatste keer dat ik hem zag was in een zaaltje met 150 man)
Claw Boys Claw (al heel lang niet meer gezien, zwak voor deze band)
Deki Alem (nog nooit gezien)
Mind Enterprises (nog nooit gezien)
Two Shell (benieuwd naar)

Wel ok:

The Last Dinner Party (aardige muziek, vond het de vorige keer niet superspannend allemaal, ook nog maar kort geleden)
Harry Mack (nog vrij recent op Lowlands gezien, wel aardig optreden)

Nog inluisteren:

Yousuke Yukiymatsu
Avalon Emerson
Charlotte Cardin

Niet hele bijzondere worp, maar The Last Dinner Party is nog best een grote naam, en wel een optie om nog eens te zien. Verder is Johnny Marr wel een legende, en klinkt Midnight Generation op basis van de omschrijving en eerste luisterbeurten ook zeer nice (beetje Parcels/Daft Punk). Alles bij elkaar vind ik het toch wel weer echt een goede line up dit jaar. Nog wel een hoop in te luisteren sowieso

• Leuk
Waarderingen: daily
Nou de balans voor mij opgemaakt, tot dusverre:

Al met al geen slechte score, gaat erg mooi worden.

Must see:

Little Simz !!!
The Xx !!
David Byrne !!!
Apparat !! (nog nooit gezien ook)
Beirut !!
CMAT !
Oklou !!! (nog nooit gezien)
Jacob Alon (was prachtig in voorprogramma Kae Tempest afgelopen herfst)

Tof:

Loyle Carner (al verschillende keren gezien, gewoon prima)
IJsland (staan natuurlijk ook al op LL en twee jaar geleden ook al op beide festivals)
Jim Legxacy (nog nooit gezien)
Johnny Marr (al eerder gezien)
Matt Berninger (nog nooit solo gezien)
Overmono (al eerder gezien)
Sierra Ferrell (nog nooit eerder gezien)
Sticks (altijd tof)
Tomora (benieuwd naar deze samenwerking)
Zwangere Guy (altijd tof)
Baxter Dury (benieuwd naar, de laatste keer dat ik hem zag was in een zaaltje met 150 man)
Claw Boys Claw (al heel lang niet meer gezien, zwak voor deze band)
Deki Alem (nog nooit gezien)
Mind Enterprises (nog nooit gezien)
Two Shell (benieuwd naar)

Wel ok:

The Last Dinner Party (aardige muziek, vond het de vorige keer niet superspannend allemaal, ook nog maar kort geleden)
Harry Mack (nog vrij recent op Lowlands gezien, wel aardig optreden)

Nog inluisteren:

Yousuke Yukiymatsu
Avalon Emerson
Charlotte Cardin
Wij gaan elkaar vaak kunnen tegenkomen!

Als aanvulling op jouw lijstje:
Was je bij Beth Gibbons vorig jaar en beviel het? Dan is Matt Berninger een aanrader! Voor mij een must see met !!! ;-)
Claw boys Claw is de afscheidstour dus daar ben ik zeker bij !!
Zwangere Guy met zijn hervonden levenslust wordt heel bijzonder verwacht ik! !!
Avalon Emerson is voor mij 1 vd heerlijkste dansbare zwoele acts !

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Raskolnikov
Wij gaan elkaar vaak kunnen tegenkomen!

Als aanvulling op jouw lijstje:
Was je bij Beth Gibbons vorig jaar en beviel het? Dan is Matt Berninger een aanrader! Voor mij een must see met !!! ;-)
Claw boys Claw is de afscheidstour dus daar ben ik zeker bij !!
Zwangere Guy met zijn hervonden levenslust wordt heel bijzonder verwacht ik! !!
Avalon Emerson is voor mij 1 vd heerlijkste dansbare zwoele acts !
Jaaa Beth Gibbons was groots. The National heel vaak live gezien hoor, maar me eigenlijk gek genoeg nooit in zijn solowerk verdiept.

Zwangere is altijd intens.

Avalon Emerson ga ik zo eens luisteren. Al vraag ik me af of ik die niet al een keer op Lowlands heb gezien....

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Je vraagt je af waarom het zolang heeft moeten duren voor ze dit pakketje hebben kunnen lossen.
Ik denk dat je kunt concluderen dat óf de kaartverkoop gewoon heel goed loopt, óf ze door de vervroegde Lowlands worp (van aankomende week?) en tegenvallende verkoop pas op de plaats moeten maken.

Ik ben wel blij met de worp. Last Dinner Party toch een grote naam. Jim Legxacy is echt gaaf ook, mooie boeking!
Johnny Marr heb ik altijd al wel eens willen zien, Thee Sacred Souls ook erg mooi, Two Shell ook erg relevante dance-act, Jacob Alon is ook een topboeking.

Claw Boys Claw halve afscheidstour, ook mooi dat ze dan op DTRH staan. Peaches ook leuk volgens mij. De rest ken ik niet.

wel eens dat de gitaren nog steeds missen.

Ik denk dat je kunt concluderen dat óf de kaartverkoop gewoon heel goed loopt, óf ze door de vervroegde Lowlands worp (van aankomende week?) en tegenvallende verkoop pas op de plaats moeten maken.
Of gewoon omdat ze (op een enkele uitzondering na) ieder jaar in de zelfde week de namen droppen.
Het zijn overgens prima namen! Een goede mix tussen wat oudere legendes die hun strepen hebben verdient (Johnny marr en Claw boys claw) en wat nieuwere opkomende namen (Deki alem en Jacob alon)

Wat een tegenvaller dit...
Sta echt niet gek te kijken als het dit jaar niet uitverkoopt.
Even serieus mensen, we werden hier namen genoemd als Kasabian en Pixies. Dan is dit toch echt een zware tegenvaller.
Waar zijn de gitaren?!!?
Ik zie dan liever een Jacob Alon, IJsland of Last Dinner Party dan Kasabian of Pixies. Die laatste zijn toch iets meer Bospop dan DTRH imo.

Users who are viewing this thread